Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Planlagte modifikasjoner av Model S

Startet av TEK, søndag 21. juli 2013, klokken 21:20

« forrige - neste »

Oreo

Vi har alle forskjellige behov, og enkelte tar fly om det er snakk om mer enn 4timers kjøring.
Men med tanke på batteriet etter x antall år så vil jeg tro et 85kWh batteri vil vare i mange mange år før det tilslutt har en rekkevidde tilsvarende et 60kWh batteri. Kanskje etter samme antall år vil et 60kWh være likt det 40kWh batteriet ville vært?
Den gang i fremtiden når en skal bytte batteri vil det kanskje være helt andre muligheter (110kWh ;D).

Når en sammenligner med Leaf som jeg anser som nærmeste (og eneste per d.d) konkurent, har en fortsatt dobbel så lang rekkevidde og en mye bedre bil. Riktignok er prisen dobbelt så høy. Jeg hadde ihvertfall heller strukket meg mot en ribbet 60kWh Tesla enn en Leaf. En plass må en likevel sette en grense. Ikke helt enkelt det der.

Når det gjelder batteriswappingen, er det bekreftet at en kan bytte et 60kWh batteri med et 85kWh batteri? Eller er dette bare antagelser vi gjør oss?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Arxcis

#16
Det er bekreftet og det går fint ann å bytte fra 60kwh til 85 kwh batteri, og en kan også velge å beholde det største batteriet, men da må en betale mellomlegget. Priser er enda ikke avklart.

Jeg tror det finnes mange som vil betale litt mer for lenger rekkevidde enn Nissan Leaf , men spranget opp til 450k (ModelS 60kwh) er for stort. Savner et mellomalternativ.

Bil som koster 300 000 og har 250km rekkevidde f.eks. . (Minimum 200km om vinteren)


noto

Sitat fra: Arxcis på fredag 05. juli 2013, klokken 15:23

Jeg tror det finnes mange som vil betale litt mer for lenger rekkevidde enn Nissan Leaf , men spranget opp til 450k (ModelS 60kwh) er for stort. Savner et mellomalternativ.

Bil som koster 300 000 og har 250km rekkevidde f.eks. . (Minimum 200km om vinteren)



Model S er en stor bil skapt for langkjøring. Med Leaf-batteri ville den vært en vits. Prisen ville likevel ikke kommet ned på 300.000. Det du etterlyser er Passat eller Avensis med 50kwh batteri. Fossilfabrikantene klarer ikke det til 300.000 og GenIII er i det blå.

Cowboystrekk

Sitat fra: jkirkebo på fredag 05. juli 2013, klokken 12:46
Sitat fra: taraquin på fredag 05. juli 2013, klokken 11:38
Er virkelig 150.000 mer verst 1.2 sek fra 0-100 og dyrere forsikring?;)

Der jeg har sjekket er det samme forsikringspris.

For min del hadde 60kWh aldri vært aktuelt pga. rekkevidden. Slik sett koster Performance 69.300,- ekstra.
Ser den, men greier ikke helt lengre å si poenget med å ikke gå for standard 85 kW da det er under 1 sek i forskjell ;) De fleste forsikringsselskapene jeg har sjekket opp legger på noen lapper på P-utgaven. Mellom 60 og 85 standard skiller det lite.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jkirkebo

Sitat fra: taraquin på fredag 05. juli 2013, klokken 22:01
Ser den, men greier ikke helt lengre å si poenget med å ikke gå for standard 85 kW da det er under 1 sek i forskjell ;) De fleste forsikringsselskapene jeg har sjekket opp legger på noen lapper på P-utgaven. Mellom 60 og 85 standard skiller det lite.

Poenget er bl.a at det eneste interiøret jeg synes er pent er karbonfiberinteriøret. Dessuten ville jeg ha de grå felgene. Alcantaraen på setene var også ønskverdig.

Jeg får forsikret P85+ for ca. 6000,- pr. år for 20.000km.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cowboystrekk

Ok, ja, men være enig i at karbonfiber er det fineste interiøret :) Hos meg havna vell den forsikringa på nærmere 9 mens 60 på 6 og 85 på 6,5. Ikke så mange lapper det er snakk om, men ved et eventuelt bonustap blir ting mindre pent.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA