Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er Kewet firehjuls (lett) motorsykkel

Startet av oven, onsdag 30. april 2008, klokken 21:46

« forrige - neste »

Ken

Jeg lurte på hvorfor en blokk fra Pluto var så treg til å gå i overladingsfase. Den målte 107Ah kapasitet.

Det er begge morsomt og skummelt med Paktrakr.

En blokk med veldig høy spenning har en feilmelding "fyll med vann" Jeg håper på at den ikke gir seg snart.

Hva er den beste måten å ballansere en batteripakke? Jeg prøvd å lade alle blokker like men det var ikke tilstrekkelig. Jeg ville unngå for mye overlading.

Når skjønner jeg hvorfor bilen gir så mye overlading ved vedlikeholdslading. På dette årstid er det lite fare for overtemperatur og ladestopp, takk og pris.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

#61
Kan det stemme?

Det er rekka med 8 år gamle blokker som henger opp til 20 minutter etter. Og når jeg tømmer pakken går de ned først. Tabellen med utlading er under kjøring, men det vises at de siste 7 som er gamle går ned i spenning først. Skal ta en fullstending tømming ned til 5,0V i løpet av uka og da med jevn belastning mot slutten.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ken

Det var noe snakk om at nyere blokker var konstruert litt andeledes med større separatorer og litt forskellige kapasitet. Du må bare kjøre bilen innen kapasiteten av den svakeste blokk. Morsomt å se spenningen forsvinne under belastning og da kan man lære hvor pent man må kjøre mot tømming av batteriet.

Jeg selv måtte utføre vannfylling etter tilført 55Ah overlading. Jeg fullført den første vedlikeholdslading og begynt på en nye, men jeg oppdaget at spenning på en blokk gikk nedover til 7 volt. Jeg klart ikke å få flere oppe mot 8 volt så jeg håper at det blir ikke problemer på grunn av det. Over 13 liter vann til sammen og tre av dem var fylt tidligere.
De var ganske tørre. Håper at de ikke har tatt skade.

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Her er resultatet av utladingen. Blokk 14 faller desidert først, og det er den som kommer opp i spenning sist!
Den tappes også noe av Paktrakr, da den trekker fra de to første blokkene på rekka.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ken

Om du få tilgang til batteripolene kan du koble til en dc / dc på 4,5volt så at spenningen synker ikke mot null siden den blokken er i faresonen. Jeg har ikke peiling på hvor mange ampere man trenger , men jo penere man kjører mot null på energimåleren jo mindre strøm. Den kunne få nytte av recondisjonering.

Den forbasket recondisjonert blokk fra Pluto ville ikke overlades og nå vil ikke tømmes. Den har den alle høyeste spenning ved 80%. ;D 
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Paktrakr har sine helt klare fordeler, og i dette tilfellet ville jeg snarest luket ut blokk 14 før den forårsaker følgeskader.

Ta den ut og kjør full 4 trinns test, og se spesielt på recond kapasiteten. Tipper blokken er ferdig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Hva skal man se etter når man kjører blokker ned til 2 volt på 5A? Er det at det ligger for mye under 4.5 volt som er i realiteten ubrukelig?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Gode batterier har mellom  5 og 15 Ahr recond kap. Er batteriene klattladet, eller "på vei syd" vil en kunne se godt over 20 Ahr, faktisk opp mot 80 Ahr recond kap.

Har greid å fikse batterier med opp mot 30 Ahr recond kap, men stort mer enn det ser håpløst ut.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA