Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EU-spec biler i Norge

Startet av Tarpoon, torsdag 18. juli 2013, klokken 15:09

« forrige - neste »

Tarpoon

Måtte sette Think'en hjemme i dag. Fikk kona til å ta disse to bildene, og har ikke manualen her.
Er det bare å få bilen inn til RS med en gang?
Har lest litt på andre tråder om dette, men ønsker å finne ut om det er noe jeg kan sjekke først.

Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

jahnarne

Siden lampen for høyspentfeil ikke lyser, tipper jeg det er 12V-batteriet som er lavt. Det er litt klønete å komme til, men går greit. Kan evt. også lades /sjekkes gjennom 12V-uttaket i bilen.

Tarpoon

12v-batteriet står til lading nå. Håper det er det som er problemet.

Hovedbatteriet tar lading.

Engerimåleren går opp til grønn når jeg vrir om tenningen, og et halvt sekund senere faller den ned til rød, og Power limit begynner å blinke,
Brun Tesla Model S85.

Tarpoon

Falck leverte bilen til RS i går.
Snakket nettopp med S.E. på RS, og han var ute og testkjørte i dag :)

Det var en feil i ladesoftware'en. Mer nøyaktig vet jeg ikke. Da var det heldigvis ikke batterikræsj, og bilen er klar for nye km. på veien.

Tilleggsinfo til de som søker opp denne senere: Batteriindikatoren stod på 100%+, selv etter en natt uten å være tilkoblet lading.

Brun Tesla Model S85.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA