Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av petter.dahlgren@bring.com, onsdag 17. juli 2013, klokken 13:08

« forrige - neste »

petter.dahlgren@bring.com

Fant en veldig billig Leaf på nettet i går (privat fra en i California).
Venter på en pris fra Motorship for transport og trenger noen råd:
Hvordan sikrer man seg best på betalingsfronten? Via transportør/ paypall etc?
(har bare handlet i Tyskland før og da har jeg "gamblet" med hell hele fem ganger, men USA er jo litt lenger borte..).
Hva skal man ikke kjøpe? Leser noe om "cold wheater package" er dette noe man bør styre unna?
Prisen på denne doning er så billig at jeg vurderer det seriøst (vil bli billigere på veien enn noen
C ZERO el kjøpt i Europa).

Takker for råd og vink! (navi/GPS/radio får jeg tenke på siden, lader vil jeg kjøpe av norsk forhandler,
fikk en god pris sist jeg sjekket).

mvh.Petter
Kjøre C-Zero igjen. Toppers bil!

Thomas Parsli

Nissan Leaf har en del problemer med høy varme over tid (batteriene blir ødelagt), så hvis bilen har gått i de sørlige delene av California ville jeg tenkt meg godt om. Temperaturforskjellen mellom f.eks LA og SF er stor.

Hvis du kjøper bør du få noen til å inspisere bilen, og helst måle batteriene med et SOC-meter.
Import og betaling er omtalt mye på elbilforum.no så du får bruke litt tid på å søke/lese :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ladefabrikken

Veldig enig med Thomas, nå er det nesten 50 grader der nede. Ikke bra for Leaf batterier, hold deg langt unna sier jeg.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Kristian

Sitat fra: petter.dahlgren@bring.com på mandag 01. juli 2013, klokken 10:18
Prisen på denne doning er så billig at jeg vurderer det seriøst (vil bli billigere på veien enn noen
C ZERO el kjøpt i Europa).

For godt til å være sant?  ???
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Ingebrigt

Er ikke noe problem å finne leaf i lav prisklasse i statene. Noen av disse kan til og med være gode kjøp.

Personlig ville jeg handlet hos en forhandler som har solgt bil for eksport tidligere og plukket meg en bil med vinterpakke ( cold weather package) som består av varme i seter og ratt samt batterivarmer. Dette er ikke standard i statene før 2012 modell.

Som Thomas nevnte er tilstanden på batteripakken det mest kritiske mtp bruktbilkjøp.

Thomas Parsli

Sitat fra: Kristian på mandag 01. juli 2013, klokken 12:26
Sitat fra: petter.dahlgren@bring.com på mandag 01. juli 2013, klokken 10:18
Prisen på denne doning er så billig at jeg vurderer det seriøst (vil bli billigere på veien enn noen
C ZERO el kjøpt i Europa).

For godt til å være sant?  ???

Ikke nødvendigvis.
Leaf har en MSRP i USA på $28.800, men med $7,500 in føderal skatterabatt og ytterligere $2,500 i California er man nede i rundt (NOK) 120.000,- før pruting!
Da kan bilen fort gå for under 100.000,- brukt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA