Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge

Startet av klatrechris, tirsdag 16. juli 2013, klokken 13:27

« forrige - neste »

klatrechris

Var ute forrige lørdag og skulle kjøre mortensrud-uti skogen v/nannestad t/r med fruen og småtassen.

Er ganske fersk elbileier og hadde lagt inn hurtiglading på berger på returen.

Regnet var massiv regn denne dagen. Kjørte tilbake mot Oslo og guessometeret falt veldig fort.(snitt 0,14kw/km) snakk om å gå på en smell med tanke på rullemotstanden i regnet.

I følge navigasjonen på leafen var det hurtiglading ved mc donalds Gardermoen. Kom dit med 1km igjen. Kjørte rundt i 5 min uten å finne noe som helst. Kom meg over på Esso og fikk lov til å lade med kladden 1 time. Tenkte at vi kjørte til Jessheim storsenter og står der 2 timer å shopper før jeg prøver meg på berger... Begynner å rulle nedover og Jessheim og der møter vi sykkelfolket på vei mot Oslo. Lange køer og kaos i Jessheim. Alle elbilplassene var opptatt. Så måtte bare ta sjansen. 7km på geussometeret når jeg drar ut på E6 ved Jessheim. 0 km ved kløften... Svetter ganske mye når bakken opp mot berger kommer. Kom over toppen og rullet ned mot mcdonalds her. Bilen gikk i turtlemode 5 meter fra ladestasjonen... Å himmel så stress... Fruen var ikke imponert da...

Spørsmålet er... Finnes denne ladestasjonen på Gardermoen? Sjekket navigasjonen på turen i dag og da var den borte fra leafkartet...
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

jkirkebo

Sitat fra: klatrechris på lørdag 29. juni 2013, klokken 20:52
Spørsmålet er... Finnes denne ladestasjonen på Gardermoen? Sjekket navigasjonen på turen i dag og da var den borte fra leafkartet...

Nei, den er ikke operativ ennå. Et godt tips er å bruke hurtigladekartet før du drar på tur:

http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA