Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-spec biler i Norge

Startet av Trikre, mandag 15. juli 2013, klokken 16:31

« forrige - neste »

Trikre

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Nissan Leaf, mest for å kutte kostnader. Jeg har en relativt lang reisevei til jobb (ca 90 km tur-retur), og denne bilen er den som hovedsakelig vil bli brukt.

Så i den forbindelse har jeg noen spørsmål. Jeg tenker å kjøpe brukt, men spørsmålet mitt er da: skal jeg kjøpe en nyere modell med få kjørte km (som er dyrere), eller en gamlere modell med typ 15-20' km (men da selvfølgelig billigere)? Jeg skjønner det er fordeler og ulemper med begge deler, men jeg har enda ikke klart å konkludere med hva som lønner seg i lengden...

Og er det store, betydelige forskjeller på modellene fra 2011-2013? Jeg er ikke så innmari opptatt av fancy duppedingser, men rekkevidde vil selvfølgelig være viktig.

Det er mulig flere spørsmål vil dukke opp snart  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA