Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvorfor velge tesla?

Startet av Cato76, søndag 14. juli 2013, klokken 22:17

« forrige - neste »

eclipse

Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er 0065, ikke 4360. Denne koden ligger dessverre fremdeles inne hos en del forsikringsselskap, men 4360 er koden for Roadster, og fører til at vi ikke får godkjent registrering av bilene hos vegvesenet. Dersom de ikke endrer dette (kan gjøres manuelt) vil vi ikke kunne registrere bilen din.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

FThorsen

Sitat fra: eclipse på onsdag 14. august 2013, klokken 12:30
Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er 0065, ikke 4360. Denne koden ligger dessverre fremdeles inne hos en del forsikringsselskap, men 4360 er koden for Roadster, og fører til at vi ikke får godkjent registrering av bilene hos vegvesenet. Dersom de ikke endrer dette (kan gjøres manuelt) vil vi ikke kunne registrere bilen din.

Det ble akkurat postet, i en annen tråd, mailen man får fra Tesla når bilen er ferdigprodusert. Der står det følgende:
"Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er XXXX"
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

eclipse

#47
Sitat fra: fthorsen på onsdag 14. august 2013, klokken 14:52
Sitat fra: eclipse på onsdag 14. august 2013, klokken 12:30
Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er 0065, ikke 4360. Denne koden ligger dessverre fremdeles inne hos en del forsikringsselskap, men 4360 er koden for Roadster, og fører til at vi ikke får godkjent registrering av bilene hos vegvesenet. Dersom de ikke endrer dette (kan gjøres manuelt) vil vi ikke kunne registrere bilen din.

Det ble akkurat postet, i en annen tråd, mailen man får fra Tesla når bilen er ferdigprodusert. Der står det følgende:
"Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er XXXX"

I mail fra Tesla i dag der de bekrefter leveringsdato og de endelige valgene mine står det følgende om forsikring:

Det er viktig å merke seg at: Vi kan ikke registrere bilen din hos Biltilsynet før etter vi har mottatt informasjon om hvilket forsikringsselskap du har tegnet forsikring i.

Dette er informasjonen du trenger for å tegne nybil forsikring:
Merk: Ved registrering av ny bil trenger en ikke registreringsnummer – da bilen ikke kan bli registrert hos Biltilsynet før etter den er forsikret.

NB! Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er 0065, ikke 4360. Denne koden ligger dessverre fremdeles inne hos en del forsikringsselskap, men 4360 er koden for Roadster, og fører til at vi ikke får godkjent registrering av bilene hos vegvesenet. Dersom de ikke endrer dette (kan gjøres manuelt) vil vi ikke kunne registrere bilen din.


Merkekoden skal ikke være xxxx, den skal være 0065!
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

el-g

Så at noen hadde fått rimelig tilbud fra Tryg, veldig rart:  Jeg endte på 18-19000 med full bonus (performance i Oslo) ! DnB 9800 (med rabatter snaut 8500), noe jeg syns var OK. (20000 km)
Gunnar

Wenche

Sitat fra: eclipse på onsdag 14. august 2013, klokken 12:30
Ved registrering av forsikringserklæring er det absolutt nødvendig at merkekoden bilen blir registrert med er 0065, ikke 4360. Denne koden ligger dessverre fremdeles inne hos en del forsikringsselskap, men 4360 er koden for Roadster, og fører til at vi ikke får godkjent registrering av bilene hos vegvesenet. Dersom de ikke endrer dette (kan gjøres manuelt) vil vi ikke kunne registrere bilen din.

Jeg skrev inn dette i min bekreftelse på forsikringen, og ba om bekreftelse på at alt var i orden, men til tross for dette ble det feil.

Jeg tror man må bruke den amerikanske tilnærmingen;
- Vennligst gjenta følgende skriftlig: "Jeg har dobbeltsjekket at forsikringskoden som er meldt inn til biltilsynet er kode 0065. Hvis koden allikevel er feil, dekker vårt forsikringsselskap det du måtte ha av merutgifter i forbindelse med fremskaffing av alternativ forsikring på overtakelsestidspunktet."  :o
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cato76

Sitat fra: el-g på mandag 26. august 2013, klokken 20:40
Så at noen hadde fått rimelig tilbud fra Tryg, veldig rart:  Jeg endte på 18-19000 med full bonus (performance i Oslo) ! DnB 9800 (med rabatter snaut 8500), noe jeg syns var OK. (20000 km)
Gunnar

Jeg skiftet over alle mine forsikringer fra Tryg til Watercircles. TMS'en kom på 8.800,- (25.000km, 75% bonus, >25år, Telemark). I tillegg ble de andre forsikringene redusert med nesten 5.000,- (bil, hus, garasje og et barn)

Jeg fikk tilbud fra Tryg på 18.000 for noen mnd'er siden, men da WaterCircles sendte inn oppsigelse på min forsikringer denne uken til Tryg ble jeg kontaktet av Tryg igjen.

Jeg oppga hvilket tilbud jeg hadde fått fra WaterCircles (i håp om at de kunne gi et bedre).

Svaret jeg fikk var:
"Ja, da kan jeg jo skjønne at du valgte dem ;)   ser at prisen jeg kan klare, med god kunderabatt, er da 14000,- på den bilen."
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

laumb

Blir nok If for min del.
FIkk tilbud på 7945,- i sommer, men ble anbefalt å vente til September med å aktivere.
Fikk da nytt tilbud nå på 9600,- - dette ble revidert ned til det opprinnelige tilbudet på 7945,-

WaterCircles ga meg et bedre tilbud, men måtte "godkjenne hos sjefen først". Etter at de har snoket på LinkedIn-profilen min og gjort andre nettsøk ble plutselig prisen nesten det dobbelte. Merkelige greier.

Har en årrekke hatt Gjensidige - de kunne gi meg ett tilbud på 19k. De ringte meg en ettermiddag, midt i middagsmaten, så fikk ikke pratet - men ringte opp igjen dagen etter. Det skulle jeg ikke gjort - de jobber med reviderte priser - og hun hadde gitt noen veldig gode tilbud - men tilbudet var ikke ferdig enda, så det ville ta litt tid før jeg kunne bli oppringt igjen med rett pris. Spent på hva det blir..

Totalt sett betaler jeg nå, etter å ha byttet 'yotaen til If og, 150kr mindre i måneden enn jeg gjorde med Toyota + Saab tidligere. Må si meg fornøyd med det. :)

mortys

Jeg ringte akkurat og sjekket med Gjensidige og fikk oppgitt en foreløpig pris på 30k i året for en TMS P85 med 20k i kjørelengde pr år, dette med 75% bonus og et 24år langt (skadefritt) kundeforhold. Kan jo nevne at jeg pr i dag kjører en Audi RS2 som vel stort sett er selvlysende i alle listene til forsikringselskapene, som jeg betaler 8500,- i året. Jeg sa som sant sa til damen i andre enden "at dere ønsker ikke å ha meg som kunde lenger da?"

stianrod

Fikk svar på en mail jeg sendte til IF:
20k-km,85kW,fellesgarasje,over 25 år, 75%, bla bla bla.
Kr 11.600,-

Synes ikke dette var så gunstig. Kanskje jeg får en annen pris om jeg ringer...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

pnq

Performance hos DNB kom på 8770,- med 75% bonus og 16 000 i kjørelengde (kan bli litt snaut når det plutselig blir morsomt å kjøre bil igjen ;-)
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Foleson

Tror ikke DNB skiller på type Model S?

Uansett, min S85 med 16.000 Km og 75% kom på 6.916 Kr. Egenandel 4.000,- og ingen fører under 25 år.
Kasko Basis, så ingen dekning av fastmontert ekstrautstyr, løsøre eller leiebil. (eller maskinskade...) Jeg skal klare meg godt uten.

Grei pris egentlig, IF skulle ha 11.006,- og Gjensidige 10.500,- (Gjensidige inkluderer samlerabatt.)

Jeg gikk selvfølgelig for DNB.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Rasmus.B

"Tror ikke DNB skiller på type Model S?

Uansett, min S85 med 16.000 Km og 75% kom på 6.916 Kr. Egenandel 4.000,- og ingen fører under 25 år.
Kasko Basis, så ingen dekning av fastmontert ekstrautstyr, løsøre eller leiebil. (eller maskinskade...) Jeg skal klare meg godt uten.

Grei pris egentlig, IF skulle ha 11.006,- og Gjensidige 10.500,- (Gjensidige inkluderer samlerabatt.)

Jeg gikk selvfølgelig for DNB."

Det var en bra pris, men vanskelig å sammenligne med når du ikke skriver noe om hvor i landet du bor. Prisene varierer veldig med området.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Foleson

Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

NTesla

Sitat fra: Foleson på mandag 09. september 2013, klokken 16:53
Tror ikke DNB skiller på type Model S?

Uansett, min S85 med 16.000 Km og 75% kom på 6.916 Kr. Egenandel 4.000,- og ingen fører under 25 år.
Kasko Basis, så ingen dekning av fastmontert ekstrautstyr, løsøre eller leiebil. (eller maskinskade...) Jeg skal klare meg godt uten.

Grei pris egentlig, IF skulle ha 11.006,- og Gjensidige 10.500,- (Gjensidige inkluderer samlerabatt.)

Jeg gikk selvfølgelig for DNB.

Dere her som har peiling på ekstratutstyr og forsikring. Hva er denne "ingen dekning av fastmontert ekstrautstyr". Hvis det blir innbrudd i bilen og tyvene rasker ut de bakovervendte-setene så er ikke de dekket? Og er det noe forskjell på dekning vedr. panoramataket i glass?

gjerten

Fikk et skriftlig tilbud fra Tryg Forsikring i går.
Jeg har husforsikring, innboforsikring, nåværende bilforsikring og reiseforsikring der allerede.

Innen en halvtime etter at jeg sendte forespørselen mottok jeg et PDF-dokument med et tibud på forsikring av Tesla Model S Performance Plus. Prisen ble i overkant av 11 000 kroner for den beste bilforsikringen Tryg tilbyr (inkluderer parkeringsskader, tauing, leiebil etc.). Vet ikke om jeg skal betrakte dette som en god pris eller ei. Tror egenandelen var 6000,-.
Venter på et tilbud på en "standard" forsikring med kasko.
Noen som har synspunkter/erfaringer her?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA