Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla C Concept (2015) ! hva sier dere?? :)

Startet av Cobos, søndag 14. juli 2013, klokken 00:11

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: cdabel på torsdag 27. juni 2013, klokken 23:07
Jeg har kjøpt inn Opti-coat 2.0 fra autogeek.com for lakkbekyttlse (permanent, og man slipper voksing). Har ordnet med et medlem fra Detailers Club Norway som skal påføre det for meg.
Det høres jo ut som en grei løsning, noen ide om hvor mye det vil koste å få nok Opti-Coat til en Model S og hvor mye betaler du for jobben?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

cdabel

Jeg betalte $69 for produktet. Har ikke avtalt pris med han detaileren, men tipper mellom kr. 3000 -5000, avhengig av lakktilstanden når bilen er levert fra Tesla.

http://www.autogeek.net/optimum-opti-coat.html
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Cronos

Slår meg på denne (bortsett fra at jeg er villig til å betale meg bort fra det aller meste ;)).
Spennende lesning.
Kan noen anbefale en bra "detailer" (nytt ord i mitt vokabular), og noen som også kan legge på en bra voks?
Hvis man gjør dette, så trenger man ikke lakkforsegling?

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

SimenT

Norsk detailing forum. Liste der over medlemmer som tar på seg jobber etter fylke.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Nuvolari

Sitat fra: cdabel på fredag 28. juni 2013, klokken 08:09
Jeg betalte $69 for produktet. Har ikke avtalt pris med han detaileren, men tipper mellom kr. 3000 -5000, avhengig av lakktilstanden når bilen er levert fra Tesla.

http://www.autogeek.net/optimum-opti-coat.html

Hvis dette er så bra hvorfor kan man ikke bestille dette ferdig lagt på bilen som ekstrautstyr fra bilfabrikken?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

frskby

Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

cdabel

Jeg tror det var bilens opprinnelig Clear Coat som hadde begynt å flasse av, ikke den coating som ble testet i tråden.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

AttackOfTheMac

Slenger meg på denne.

Vil ha noe som er bra, relativt billig , og som jeg slipper å gjøre selv :p

19quiz76

Hehe - si fra hvis du kommer over noe sånt :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

19quiz76

Fikk lyst til å vise dere favorittjobben min fra dcn; en av de råeste innen detailing i Norge shinet denne ramponerte lakken på en -06 MB ML - tidsforbruk 38 timer.

Ta deg 5 minutter og les hele writeup'en - du vil få hakaslepp, samt skjønne hvorfor det ikke finnes noen kjapp og billig vei til perfekt lakk :)

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/9407-Sort-2006-Mercedes-Benz-ML---ØHN-detail
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

Nuvolari

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 03. juli 2013, klokken 20:02
Fikk lyst til å vise dere favorittjobben min fra dcn; en av de råeste innen detailing i Norge shinet denne ramponerte lakken på en -06 MB ML - tidsforbruk 38 timer.

Ta deg 5 minutter og les hele writeup'en - du vil få hakaslepp, samt skjønne hvorfor det ikke finnes noen kjapp og billig vei til perfekt lakk :)

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/9407-Sort-2006-Mercedes-Benz-ML---ØHN-detail

Meget bra men med et tidsforbruk på 38t må det koste en formue. Spørsmålet er hvor mye dyrere en hellakkering hadde vært.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

19quiz76

Vet ikke hva han opererer med av priser, men det er neppe 500,-. De fleste som gjør denne typen jobber erkjenner at de ikke kan ta betalt for all jobben de legger ned, vil tippe denne jobben kostet rundt 10-12K. Da er også hele interiøret tatt, samt felger, dekk, og voksing. Hellakkering på en slik bil er nok vesentlig dyrere.

Denne bilen hadde jo blitt brukt som neglbørste for eierens hunder, vil tippe at en normalt slitt lakk krever omtrent 2/3 av tidsforbruket.

Omnilord

Noen som vet noe om/har erfaring med Pika Pika Rain Diamond?

Engine Room på Høvik (https://www.facebook.com/engineroomas) har kampanje på dette sier de:
"Vårt "in-house" shine up firma tilbyr glassherdet lakkforsegling for kun kr 3.990,-inkl mva for de som bestiller denne uken.
Dette er profesjonell lakkbehandling på det ypperste og din bil "blir som ny" med en fantastisk glans og beskyttelse. 3 til 5 års garanti og intet behov for polering.
Vi har PikaRain Diamond på flere av våre biler for fremvisning. Kontakt gjerne oss direkte på info@engineroom.no"
X Sig reservert

Stighl

Alle bilene jeg har kjøpt nye har jeg levert til Ditec behandling. (8 stk)
Jeg har brukt Haugen bilshine på Røa fordi jeg kjenner dem godt fra før. Er veldig fornøyd. Dette er en lakkforsegling, og det er bilpleiefirmaer i hele Norge som også bruker Ditec.
Jeg leverer inn bilen en gang i året, og får tilbake en bil som ser ut som ny både utvendig og innvendig. Koster ikke så mye, og så koser jeg meg med den vanlige vaskingingen istedet. Dette blir også enklere med Ditecen på.

Stig

Nes på Romerike
Kjører Nissan Leaf
Venter på Tesla S P1471
Nes på Romerike.
Tesla Model S

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA