Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Hallgeir, lørdag 13. juli 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Hallgeir

Gratulerer til alle dere som snart får seg ny bil. Jeg håper snart å bli medlem i klubben.
Jeg jobber med videoproduksjon til daglig og synes det burde lages flere bra filmer om TMS i Norge. Jeg har tidligere vært innom på Alnabru og fikk være med på en runde.

Jeg synes det hadde vært gøy å blitt med noen som får bilen sin nå i sommer/høst for
å dokumentere overtagelsen. Hvis noen kunne tenke seg å få en film av sin egen TMS så si i fra.
Da helst i Oslo området.
P.S. Dette koster ikke noe, gjør det fordi jeg er entusiast.

Hallgeir.
Nissan Leaf 2011 US Import

Muffinman

Hehe, du kan jo spørre Laumb om å bli med på overtagelsen. Bør vel bli interessante 30 sekunder  ;D

laumb

Han som leverer bil til meg får nok ikke mye tid på seg til å vise fram ting.
Planen er:
- Komme til avtalt tid.
- Gå over bilen; sjekke at ting sitter som det skal, at det ikke er åpenlyse skader eller noe. At alt bestillt utstyr er der - klage hvis de har fjernet noe softwaremessig mtp. Tech-pakke osv.
- Spørre om jeg må signere noen papirer eller om jeg bare kan dra.
- Dra.

Vil noen skape film, så er de hjertelig velkommen til det.
Jeg tror at du burde få lurt deg med på en 3-4 overleveringer og kunne klippe sammen forskjellig typer personligheter. Bare sørg for at jeg fremstår som en superhelt!

laumb

Forresten, over 130km/t i 80-sona... "Akkurat innafor.".

bb

Hvilke kameraer, objektiver og mikrofoner er brukt? Ble det brukt manuell fokus i bilen? Jeg så ikke noe focus hunt der. Fine nærbilder og fin bokeh i begynnelsen. WB var litt off noen steder da.

Sjåføren må for øvrig lære seg å bruke begge henda på rattet og begynne å bruke blinklys. I det kraftige akselerasjonen i kollektivfeltet ved Alnasenteret ser jeg at han ble litt ustø med en hånd og måtte gripe litt med den andre.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

DaX

Til andre filmprodusenter: Reklamefilm a la "Gallons of Light" med nydelig norsk natur og vinterføre hadde vel Tesla satt pris på.
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Øyvind.h

Sitat fra: bb på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:14
Sjåføren må for øvrig lære seg å bruke begge henda på rattet og begynne å bruke blinklys. I det kraftige akselerasjonen i kollektivfeltet ved Alnasenteret ser jeg at han ble litt ustø med en hånd og måtte gripe litt med den andre.
Jeg hadde vært flau om noen la ut en sånn video av meg :) Men det er jo en grunn til at mannfolk flest tror de er bedre enn andre til å kjøre. Manglende kunnskaper/selvinnsikt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:26
Jeg hadde vært flau om noen la ut en sånn video av meg :) Men det er jo en grunn til at mannfolk flest tror de er bedre enn andre til å kjøre. Manglende kunnskaper/selvinnsikt.

Jepp, i en undersøkelse viste deg seg at 85% av mannfolk mente de var bedre bilførere enn gjennomsnittet ;)

(gjennomsnittet for mannfolk altså)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Sitat fra: DaX på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:20
Til andre filmprodusenter: Reklamefilm a la "Gallons of Light" med nydelig norsk natur og vinterføre hadde vel Tesla satt pris på.

Det må bli "Gallons of Water" i Norge da :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Hallgeir

Sitat fra: bb på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:14
Hvilke kameraer, objektiver og mikrofoner er brukt? Ble det brukt manuell fokus i bilen? Jeg så ikke noe focus hunt der. Fine nærbilder og fin bokeh i begynnelsen. WB var litt off noen steder da.

Jeg bruker panasonic af 100. Linsene varierer litt men her ble det brukt en
Voigtländer 25mm fastlinse og en 10-35mm lumix.
Ganske standard Sony mic festet på kamera og ja, alltid manuel fokus ;-)

Kjøringen kan ikke jeg svare for da jeg møtte fyren fem minutter før turen.

Hallgeir

Sitat fra: DaX på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:20
Jeg blir gjerne med på det. Har fått tilbud om flybilder fra atlanterhavsveien om noen stiller med bil, så burde kunne lage noe fint.

bb

Sitat fra: Hallgeir på torsdag 27. juni 2013, klokken 23:54
Jeg bruker panasonic af 100. Linsene varierer litt men her ble det brukt en
Voigtländer 25mm fastlinse og en 10-35mm lumix.
Ganske standard Sony mic festet på kamera og ja, alltid manuel fokus ;-)
Ok, jeg så at det var litt shake under kjøring. Du filmet vel håndholdt? Da jeg filmet min prøvekjøring festet jeg kameraet i panoramataket med sugekopp. Det resulterte i at hele riggen lagde ristelyder hver gang jeg kjørte over en hump. Jeg burde i grunnen ha tatt opp lyden med Zoom H4n'en min i stedet. Du hadde vel muligens fått mindre shake med monopod/tripod med føttene slått sammen støttet mot golvet. Kanskje det hadde vært en god idé?

Edit: Du bør fjerne .mov fra tittelen på YouTube. Virker mer pro da ;)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Cronos

Kunne gjerne stilt min S til disp for filming. Men da med tanke på en slags "Gallons of Light" med fokus på pene bilder av bil/natur.
Men - jeg er vel ikke den eneste.. ;)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

laumb

Høres ut som vi burde samle 10-20 stk for denne filmingen.

valvolainen

Stiller med min grønne perle nybadet i swissvax!

...Men det blir nok ikke før i des? for min del. aaargh! The wait!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA