Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fortum/Bærum kommunes hurtiglader i Sandvika

Startet av tk74, onsdag 10. juli 2013, klokken 22:07

« forrige - neste »

tk74

Sitat fra: Johnny på tirsdag 25. juni 2013, klokken 22:34
Det skjønner jeg, men jeg lurte bare på om det fantes en mindre og billigere modell som har den begrensningen.

Jeg jobber med dette nå. En 6.3kVA 230v-400v 16A
Pris og spesifikasjoner kommer senere.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

petersv

Det er skrevet under specs på Teslas nettside nå at 3-fas kun funker med TN. IT funker kun med en-fas. Det er vel ikke noen tvil lengre rundt dette.

Nuvolari

Sitat fra: petersv på onsdag 26. juni 2013, klokken 14:19
Det er skrevet under specs på Teslas nettside nå at 3-fas kun funker med TN. IT funker kun med en-fas. Det er vel ikke noen tvil lengre rundt dette.

Det er ingen tvil om at 3fase IT pr i dag ikke støttes. Men det var en på forumet her som hadde fått beskjed fra Tesla at de jobber med å få til en løsning for 3 fase IT. Når og om det kommer vet ingen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

tk74

#18
Sitat fra: tk74 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 18:04
Hei
Jeg som mange andre ser på mulighetene for og bruke min 230v 3-fase kontakt i garasjen på mest mulig effektiv måte.
Jeg har sjekket prisene på nye transformatorer i Norge og funnet prisene høye.

Nå har det seg slik at jeg har importert elektriske produkter i snart 20 år og har en del kontakter.
Jeg har forhørt meg med en av våre leverandører og har fått ca. priser på 230v-400v 12kVA og 25kVA i kapslet kabinett IP44
12kVA 230v-400v transformator 3x230v 32A gir ca. 400v 12kVA.
25kVA 230v-400v transformator 3x230v 64A gir ca. 400v 25kVA.

Som sagt er ikke prisene helt klare.
Men jeg regner med de vil ligge rundt i dette området:
NOK Kr. 7000,- eks. mva. for 12 kVA og
NOK Kr. 9000,- eks mva for 25kVA.
Trafoene blir levert med blå 230v 3-fase støpsel og 400v 3-fase kontakt.
Produktene er sertifiserte og følger alle normer.   

Hvis dette er av interesse for flere kan jeg komme tilbake med spesifikasjoner og endelig pris når jeg har dette klart.

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st

Her er litt mer info på 25kVA modellen.
Pris bekreftet NOK kr. 9000,- eks mva.

25KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:62.757A
Rated output current:36.085A
Rated capacity:25kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Height= 480 * 260 * 420MM
With steel enclosure; 720*840*540MM
Insulation Resistance Test
Anti-high voltage test: More than 500MΩ voltage plus to primary winding and secondary winding, within 1 second time no break. More than 500MΩ voltage plus to primary winding and earth ground, within 1 second time no break.
More than 500MΩ voltage plus to secondary winding and earth ground, within 1 second time no break.     
The ambient temperature(Environment temperature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<150W
Load losses(75℃):<300W
Transformer efficiency(75℃):>96%

Bilde er av en noe større 30kVA modell. Ellers ser de helt like ut.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

tk74

#19
Sitat fra: tk74 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 19:01
Sitat fra: Johnny på tirsdag 25. juni 2013, klokken 18:45
Har kikket litt på de trafoene jeg også. For det første så ser de ikke akkurat ut som "husholnigsapparater", det virker mer som de er laget for å være mobile enheter til håndverkere på farten.

I tillegg til at det uansett vil være et effekttap, frykter jeg at de som er på markedet ikke er produsert med energioptimalisering som hovedfokus.

Leverandøren oppgir at de har en effektivitet på mer en 98%
Jeg kommer til og montere en av/på bryter før trafo slik at denne kan skrues av når den ikke brukes.

Jeg tok feil vedrørende effektiviteten. Ikke 98% men 96% Beklager.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

tk74

#20
Sitat fra: tk74 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 18:04
Hei
Jeg som mange andre ser på mulighetene for og bruke min 230v 3-fase kontakt i garasjen på mest mulig effektiv måte.
Jeg har sjekket prisene på nye transformatorer i Norge og funnet prisene høye.

Nå har det seg slik at jeg har importert elektriske produkter i snart 20 år og har en del kontakter.
Jeg har forhørt meg med en av våre leverandører og har fått ca. priser på 230v-400v 12kVA og 25kVA i kapslet kabinett IP44
12kVA 230v-400v transformator 3x230v 32A gir ca. 400v 12kVA.
25kVA 230v-400v transformator 3x230v 64A gir ca. 400v 25kVA.

Som sagt er ikke prisene helt klare.
Men jeg regner med de vil ligge rundt i dette området:
NOK Kr. 7000,- eks. mva. for 12 kVA og
NOK Kr. 9000,- eks mva for 25kVA.
Trafoene blir levert med blå 230v 3-fase støpsel og 400v 3-fase kontakt.
Produktene er sertifiserte og følger alle normer.   

Hvis dette er av interesse for flere kan jeg komme tilbake med spesifikasjoner og endelig pris når jeg har dette klart.

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st


Hei
Da har jeg kommet litt lengre med modeller, spesifikasjoner og priser.
Ved forehåndsordre innen 1 mnd. fra dags dato gis det 1000,- i rabatt uavhengig av modell.
rabatten er ikke trukket fra i prisene på trafoene. 
Leveringstid fra dags dato ca. 3 mnd.

Priser:
6,3kVA (16A 230v*) NOK kr. 5500,- eks mva.
12kVA (32A 230v) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (64A 230v) NOK kr. 9000,- eks mva.

Spesifikasjoner:

6.3KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:15.82A (*Anbefaler bruk av 20A kurs)
Rated output current:9.03A
Rated capacity:6.3kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)
The ambient temperature(Environment temprature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<100W
Load losses(75℃):<180W
Transformer efficiency(75℃):>96%




12KVA  Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:30.12A
Rated output current:17.32A
Rated capacity:12kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight=   *   *  MM (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)
The ambient temperature(Environment temprature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<110W
Load losses(75℃):<200W
Transformer efficiency(75℃):>96%



25KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:62.757A
Rated output current:36.085A
Rated capacity:25kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Height= 480 * 260 * 420MM
With steel enclosure; 720*840*540MM
The ambient temperature(Environment temperature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<150W
Load losses(75℃):<300W
Transformer efficiency(75℃):>96%

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st
TLF: 90 04 03 02


Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Nuvolari

Sitat fra: tk74 på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:35
Sitat fra: tk74 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 18:04
Hei
Jeg som mange andre ser på mulighetene for og bruke min 230v 3-fase kontakt i garasjen på mest mulig effektiv måte.
Jeg har sjekket prisene på nye transformatorer i Norge og funnet prisene høye.

Nå har det seg slik at jeg har importert elektriske produkter i snart 20 år og har en del kontakter.
Jeg har forhørt meg med en av våre leverandører og har fått ca. priser på 230v-400v 12kVA og 25kVA i kapslet kabinett IP44
12kVA 230v-400v transformator 3x230v 32A gir ca. 400v 12kVA.
25kVA 230v-400v transformator 3x230v 64A gir ca. 400v 25kVA.

Som sagt er ikke prisene helt klare.
Men jeg regner med de vil ligge rundt i dette området:
NOK Kr. 7000,- eks. mva. for 12 kVA og
NOK Kr. 9000,- eks mva for 25kVA.
Trafoene blir levert med blå 230v 3-fase støpsel og 400v 3-fase kontakt.
Produktene er sertifiserte og følger alle normer.   

Hvis dette er av interesse for flere kan jeg komme tilbake med spesifikasjoner og endelig pris når jeg har dette klart.

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st


Hei
Da har jeg kommet litt lengre med modeller, spesifikasjoner og priser.
Ved forehåndsordre innen 1 mnd. fra dags dato gis det 1000,- i rabatt uavhengig av modell.
rabatten er ikke trukket fra i prisene på trafoene. 
Leveringstid fra dags dato ca. 3 mnd.

Priser:
6,3kVA (16A 230v*) NOK kr. 5500,- eks mva.
12kVA (32A 230v) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (64A 230v) NOK kr. 9000,- eks mva.

Spesifikasjoner:

6.3KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:15.82A (*Anbefaler bruk av 20A kurs)
Rated output current:9.03A
Rated capacity:6.3kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)



12KVA  Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:30.12A
Rated output current:17.32A
Rated capacity:12kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight=   *   *  MM (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)


25KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:62.757A
Rated output current:36.085A
Rated capacity:25kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Height= 480 * 260 * 420MM
With steel enclosure; 720*840*540MM
Insulation Resistance Test
Anti-high voltage test: More than 500MΩ voltage plus to primary winding and secondary winding, within 1 second time no break. More than 500MΩ voltage plus to primary winding and earth ground, within 1 second time no break.
More than 500MΩ voltage plus to secondary winding and earth ground, within 1 second time no break.     
The ambient temperature(Environment temperature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<150W
Load losses(75℃):<300W
Transformer efficiency(75℃):>96%

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st
TLF: 90 04 03 02

Jeg antar at det ikke er noe problem at det er 15-20m kabel mellom trafoen og bilen? Jeg må plassere den i kjelleren og legge opp permanent kabel til en kontakt på utsiden av huset. Har ikke garasje å sette trafoen i.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

tk74

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 27. juni 2013, klokken 21:00
Sitat fra: tk74 på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:35
Sitat fra: tk74 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 18:04
Hei
Jeg som mange andre ser på mulighetene for og bruke min 230v 3-fase kontakt i garasjen på mest mulig effektiv måte.
Jeg har sjekket prisene på nye transformatorer i Norge og funnet prisene høye.

Nå har det seg slik at jeg har importert elektriske produkter i snart 20 år og har en del kontakter.
Jeg har forhørt meg med en av våre leverandører og har fått ca. priser på 230v-400v 12kVA og 25kVA i kapslet kabinett IP44
12kVA 230v-400v transformator 3x230v 32A gir ca. 400v 12kVA.
25kVA 230v-400v transformator 3x230v 64A gir ca. 400v 25kVA.

Som sagt er ikke prisene helt klare.
Men jeg regner med de vil ligge rundt i dette området:
NOK Kr. 7000,- eks. mva. for 12 kVA og
NOK Kr. 9000,- eks mva for 25kVA.
Trafoene blir levert med blå 230v 3-fase støpsel og 400v 3-fase kontakt.
Produktene er sertifiserte og følger alle normer.   

Hvis dette er av interesse for flere kan jeg komme tilbake med spesifikasjoner og endelig pris når jeg har dette klart.

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st


Hei
Da har jeg kommet litt lengre med modeller, spesifikasjoner og priser.
Ved forehåndsordre innen 1 mnd. fra dags dato gis det 1000,- i rabatt uavhengig av modell.
rabatten er ikke trukket fra i prisene på trafoene. 
Leveringstid fra dags dato ca. 3 mnd.

Priser:
6,3kVA (16A 230v*) NOK kr. 5500,- eks mva.
12kVA (32A 230v) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (64A 230v) NOK kr. 9000,- eks mva.

Spesifikasjoner:

6.3KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:15.82A (*Anbefaler bruk av 20A kurs)
Rated output current:9.03A
Rated capacity:6.3kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)



12KVA  Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:30.12A
Rated output current:17.32A
Rated capacity:12kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight=   *   *  MM (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)


25KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:62.757A
Rated output current:36.085A
Rated capacity:25kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Height= 480 * 260 * 420MM
With steel enclosure; 720*840*540MM
Insulation Resistance Test
Anti-high voltage test: More than 500MΩ voltage plus to primary winding and secondary winding, within 1 second time no break. More than 500MΩ voltage plus to primary winding and earth ground, within 1 second time no break.
More than 500MΩ voltage plus to secondary winding and earth ground, within 1 second time no break.     
The ambient temperature(Environment temperature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<150W
Load losses(75℃):<300W
Transformer efficiency(75℃):>96%

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st
TLF: 90 04 03 02

Jeg antar at det ikke er noe problem at det er 15-20m kabel mellom trafoen og bilen? Jeg må plassere den i kjelleren og legge opp permanent kabel til en kontakt på utsiden av huset. Har ikke garasje å sette trafoen i.

Det skal ikke være noe problem så lenge kabel er riktig dimensjonert :-) 
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Knut Øygard

Er det lovlig for en ufaglært å koble en 25 kVA trafo i en blå 230V 3x63A plugg og så koble bilen i en rød 400V plugg på andre siden av trafoen?
Hva med trafovern, sikringer, jording osv? Er dette trafoer med primær- og sekundærvikling eller autotransformatorer(galvanisk skille eller ikke betyr vel noe i forhold til jording og jordfeil)?

http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/EL-sikkerhet/Lavspenningsanlegg1/Hva-kan-privatpersoner-gjore-selv-pa-det-elektriske-anlegget/

Slik jeg tolker DSB har en ikke engang lov til å koble en plugg i en kontakt hvis den har mer enn 2 poler+jord eller mer enn 25 A.
Er det i det hele tatt lov å koble bilen sin til en hurtigladestasjon??
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

tk74

#24
Sitat fra: KnutGol på torsdag 27. juni 2013, klokken 21:56
Er det lovlig for en ufaglært å koble en 25 kVA trafo i en blå 230V 3x63A plugg og så koble bilen i en rød 400V plugg på andre siden av trafoen?
Hva med trafovern, sikringer, jording osv? Er dette trafoer med primær- og sekundærvikling eller autotransformatorer(galvanisk skille eller ikke betyr vel noe i forhold til jording og jordfeil)?

http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/EL-sikkerhet/Lavspenningsanlegg1/Hva-kan-privatpersoner-gjore-selv-pa-det-elektriske-anlegget/

Slik jeg tolker DSB har en ikke engang lov til å koble en plugg i en kontakt hvis den har mer enn 2 poler+jord eller mer enn 25 A.
Er det i det hele tatt lov å koble bilen sin til en hurtigladestasjon??

Dette er trafoer med adskilt primær- og sekundærvikling. Fordelen med disse er at de eliminerer eventuell jordfeil.
Trafoen skal installeres/plugges til av en autorisert elektriker selv om disse blir levert med en blå 230V 63A og en rød 400v 32A plugg da en slik trafo går under installasjon av elektrisk materiell. Elektrikeren må også skrive ut en rapport/samsvarserklæring på utført arbeid.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Duzzy

Sitat fra: KnutGol på torsdag 27. juni 2013, klokken 21:56
Er det lovlig for en ufaglært å koble en 25 kVA trafo i en blå 230V 3x63A plugg og så koble bilen i en rød 400V plugg på andre siden av trafoen?
Hva med trafovern, sikringer, jording osv? Er dette trafoer med primær- og sekundærvikling eller autotransformatorer(galvanisk skille eller ikke betyr vel noe i forhold til jording og jordfeil)?

http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/EL-sikkerhet/Lavspenningsanlegg1/Hva-kan-privatpersoner-gjore-selv-pa-det-elektriske-anlegget/

Slik jeg tolker DSB har en ikke engang lov til å koble en plugg i en kontakt hvis den har mer enn 2 poler+jord eller mer enn 25 A.
Er det i det hele tatt lov å koble bilen sin til en hurtigladestasjon??
Det er kobling du ikke har lov til, som det står i linken.
Plugge i kan du selvsagt gjøre.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Knut Øygard

Å koble er å knytte sammen eller skille ledere fra hverandre, noe du kan gjøre ved hjelp av en bryter, en sikring eller ved å plugge støpsel i kontakt. Stemmer ikke det?
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Griffel

#27
Sitat fra: KnutGol på torsdag 27. juni 2013, klokken 21:56
Er dette trafoer med primær- og sekundærvikling eller autotransformatorer(galvanisk skille eller ikke betyr vel noe i forhold til jording og jordfeil)?
Sitat fra: tk74 på torsdag 27. juni 2013, klokken 22:19
Dette er trafoer med adskilt primær- og sekundærvikling. Fordelen med disse er at de eliminerer eventuell jordfeil.
Dette er viktig, en Autotransf. vil dessuten mangle N slik at en stadig har IT anlegg men da 400V. konfigurasjonen må være d/YN.
Jordfeil er selvfølgelig ikke eliminert (bilen, ladekabel, stikkontakt, transf på sekundærsiden etc. kan selfølgelig feile til jord), men en jordfeil i 230V nettet forplanter seg ikke til bilen.
Det er for øverig ikke å anbefale å koble en såpass stor transf, til og fra via stikkontakt. Få den fast installert.

En elektrikker må stå for installasjon av transf. men en har lov å sette en plugg inn i en stikkontakt, men ikke koble annet enn en normal husholdningsplugg til en kabel.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tk74

#28
Sitat fra: tk74 på torsdag 27. juni 2013, klokken 20:35
Sitat fra: tk74 på tirsdag 25. juni 2013, klokken 18:04
Hei
Jeg som mange andre ser på mulighetene for og bruke min 230v 3-fase kontakt i garasjen på mest mulig effektiv måte.
Jeg har sjekket prisene på nye transformatorer i Norge og funnet prisene høye.

Nå har det seg slik at jeg har importert elektriske produkter i snart 20 år og har en del kontakter.
Jeg har forhørt meg med en av våre leverandører og har fått ca. priser på 230v-400v 12kVA og 25kVA i kapslet kabinett IP44
12kVA 230v-400v transformator 3x230v 32A gir ca. 400v 12kVA.
25kVA 230v-400v transformator 3x230v 64A gir ca. 400v 25kVA.

Som sagt er ikke prisene helt klare.
Men jeg regner med de vil ligge rundt i dette området:
NOK Kr. 7000,- eks. mva. for 12 kVA og
NOK Kr. 9000,- eks mva for 25kVA.
Trafoene blir levert med blå 230v 3-fase støpsel og 400v 3-fase kontakt.
Produktene er sertifiserte og følger alle normer.   

Hvis dette er av interesse for flere kan jeg komme tilbake med spesifikasjoner og endelig pris når jeg har dette klart.

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st


Hei
Da har jeg kommet litt lengre med modeller, spesifikasjoner og priser.
Ved forehåndsordre innen 1 mnd. fra dags dato gis det 1000,- i rabatt uavhengig av modell.
rabatten er ikke trukket fra i prisene på trafoene. 
Leveringstid fra dags dato ca. 3 mnd.

Priser:
6,3kVA (16A 230v*) NOK kr. 5500,- eks mva.
12kVA (32A 230v) NOK kr. 7000,- eks mva.
25kVA (64A 230v) NOK kr. 9000,- eks mva.

Spesifikasjoner:

6.3KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:15.82A (*Anbefaler bruk av 20A kurs)
Rated output current:9.03A
Rated capacity:6.3kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)
The ambient temperature(Environment temprature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<100W
Load losses(75℃):<180W
Transformer efficiency(75℃):>96%




12KVA  Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:30.12A
Rated output current:17.32A
Rated capacity:12kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Hight=   *   *  MM (Kommer senere)
With steel enclosure;   *   *  MM (Kommer senere)
The ambient temperature(Environment temprature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<110W
Load losses(75℃):<200W
Transformer efficiency(75℃):>96%



25KVA Main Parameter:
Input Voltage:230V
No-load output voltage:400V
Rated input current:62.757A
Rated output current:36.085A
Rated capacity:25kVA
Phase; 3 phases
Rated frequency:50/60Hz
Insulation class:H or F grade
Cooling:Air cooling
Insulation paint:F
Dimension:Length Width Height= 480 * 260 * 420MM
With steel enclosure; 720*840*540MM
The ambient temperature(Environment temperature 40℃):get to 115℃
No-load current:<2%
No-load losses:<150W
Load losses(75℃):<300W
Transformer efficiency(75℃):>96%


Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st
TLF: 90 04 03 02

Jeg har jobbet med en modell til:

8kVA (20A 230v*) NOK kr. 6000,- eks. mva. (Anbefaler bruk av 25A kurs)

Hilsen Terje Knudsen
e-post: terje at knudsen.st
TLF: 90 04 03 02
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA