Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

4/5-seter Berlingo/Kangoo elbil ønskes kjøpt

Startet av bosonic, onsdag 07. februar 2007, klokken 13:37

« forrige - neste »

Silkefot

Usch, nå har vår stoppet helt. Det rare er at det aldri har vært plunder med den og nå går den ikke i gang i det hele tatt. Har ikke brukt den siden i vår så hva kan ha skjedd i mellomtiden? Mistenker at Rav4-EV har holdt den i bra stand før meg så tror ikke det er elektronikken det er noe galt med.
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

PSA106_2001

Det sto i instruksboka at man må starte opp webasto minst en gang i måneden selv om det er sommer. Hvis webasto ikke er i bruk på lang tid, vil glødingsenheten svikte. For å få det i gang igjen, har vi fått tips til å ta ut glødingsenheten mens bilen er slått av, vente minst 1 min, og starte bilen deretter starte webasto. Hvis webasto ikke starter, må hele prosessen gjentaes. Vi har også funnet ut at et par sikringer er gått ut, vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men verdt å bytte ut disse sikringene.

Kristian

Tydeligvis noen som har instruksjonsboka jeg mangler, men dette er det vel flere som vet, hva slags bensin skal på webastoen til en Peugeot? Kun blyfri uten olje? Tipper den, men vil gjerne være sikker  :-\
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

HHF

Brukte ihvertfall 95 blyfri på den jeg hadde uten at det virket galt ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Griffel

Sitat fra: Kristian på mandag 29. oktober 2007, klokken 20:33
Tydeligvis noen som har instruksjonsboka jeg mangler.
instruksjonsboka Dansk PDF er på veg per e-mail.

Blyfri bensin er tingen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

PLUTO

Hvorfor ikke legge instruksjonsboka ut på forumet slik som det er gjort med thinks verkstedsmanual? Kanskje der skulle vært en egen fane for dette med instruksjonsbøker, slik at det er lett å finne?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Boogie

#21
Her er utdrag for P106 sin norske instruksjonsmanual.

Dersom noen ønsker et eksemplar av manualen så send meg en mail.
Har tilsvarende også for Saxo dersom noen ønsker et eksemplar.

For Partner har jeg på engelsk/tysk/fransk dersom noen ønsker det.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Har lastet opp manualen for P106 hit:

http://download.yousendit.com/C5FC3C837764E38D

Den er tilgjengelig i 7 dager/100 nedlastinger før den blir borte igjen.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lars C. Krogenæs

P106 manualen er nå trygt lagret på:

www.elbil.no/dokumenter/106.pdf (26 MB)

"En Disney-klassiker til glede for nye lesere"

Har noen Saxo manualen og annet arkivverdig som dere ønsker at vi legger ut, er det bare å ta kontakt med meg, så legger jeg det ut.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Boogie

#24
Da kommer det mer...

Her er verkstedmanualene som jeg har til P106/Saxo.

http://www.elbil.no/dokumenter/Verkstedmanualer.zip

Ligger fast å elbil.no

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

PLUTO

Hvordan er det egentlig tenkt at man skal finne frem til disse dokumentene? de ligger veldig bra på http://www.elbil.no/dokumenter/ , men det er ikke så lett å huske når man har behov for det. Er det en link direkte fra forumet, eller må man bare huske dette, eller må man finne de meldingene som har henvisningen for å klikke seg inn?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Lars C. Krogenæs

Skal lage en link fra elbil.no forsiden, til dokument-arkiv slik at det skal bli lett. Gi meg en uke på dette :-)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Boogie

#27
Og her kommer instruksjonsboken til Saxo på norsk:

http://www.elbil.no/dokumenter/Instruksjonsbok_Saxo.pdf
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

elektrolux

På side 98 og 99 vises det til Michelin Proxima dekkene, og at disse skal ha 3 bar framme og 2,8 bar bak.

Er det noe Norstart kan gjøre for å få  Michelin til å sette i gang samlebåndet og lage 200-400 slike dekk til oss.

Disse dekkene er overlegne når det gjelder rullemotstand. Min erfaring tilsier 20-40% mindre rullemotstand enn Michelin energy. Dette grunnet tap av 20% rekkevidde etter bytte av framdekk på 106'en
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. november 2007, klokken 11:11
På side 98 og 99 vises det til Michelin Proxima dekkene, og at disse skal ha 3 bar framme og 2,8 bar bak.

Jeg kjører med maks trykk i alle dekke (står på dekket), det er høyere hvis jeg husker rett...

Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. november 2007, klokken 11:11
Er det noe Norstart kan gjøre for å få  Michelin til å sette i gang samlebåndet og lage 200-400 slike dekk til oss.

Jeg tror du må opp i det 2000-4000 dekk før de muligens gidder å snakke med deg.
Dekkproduksjonen styres fra Frankrike og de bryr seg lite om små land i nord.
De har også leveringsproblemer på en rekke dekktyper så jeg ville vært positivt overrasket hvis de i det hele tatt var villige til å diskutere dette...


Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. november 2007, klokken 11:11
Disse dekkene er overlegne når det gjelder rullemotstand. Min erfaring tilsier 20-40% mindre rullemotstand enn Michelin energy. Dette grunnet tap av 20% rekkevidde etter bytte av framdekk på 106'en

Har du sett på Continental EcoContact 3?
En eldre test i Forbrukerportalen oppgir samme rullemotstand som på Michelin Energy.
http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1108723572.79/product_compare?compare=Sammenlign+valgte&products%3Alist=2332&products%3Alist=2336¨

Jeg må bytte mine orginale Michelin Proxima til sommeren og gruer meg allerede da jeg kjører 66km/dag med en del bakker og motorvei.
-Hvis jeg mister 20% rekkevidde har jeg et problem...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA