Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

VL

Huff.. Var VELDIG klar for bilen før påskehelgen, men har forsatt et liiiite håp da....  :-\
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RAW

Ferdig prod 14.01 (Transit)

Først sent februar - mars
Så mars - tidlig april.

Var innom Tesla Tr.heim i dag og møtte på DS. Ble så jeg spurte litt om tidspunkt. Han mener at bilen er leveringsklar iløpet av de 2 siste ukene i mars. Fikk så en epost litt senere der det stod at det ligger an til en gang mellom 20-25 mars.

Når jeg kom hjem så jeg at det nå står estimert levering 23 mars - 6 april.

MyTesla estimatet blir vel automatisk utregnet ut i fra opplysninger fra sporing etc? DS sitt estimat er vel mer av erfaringsmessig tidsramme fra tidligere utleveringer? Ikke vet jeg men det ligger an til at det ikke blir utlevering før påske.

Håper nå på at det blir utlevering i påskeuken ihvertfall! Tar gjerne en dagstur til byen fra hytta i ens ærend! :D
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Nesquik

Jeg var også blant dem som fikk oppdatert leveringstid på MyTesla i går fra mars/april til 18. mars - 1. april.

Bilen var ferdig produsert i 14.januar og skal leveres i Drammen.

Da er det noen få prosent sjanse for at bilen blir med på påskefjellet. Det er bare å krysse fingrene:)



Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

RAW

Tarago står i NYC nå. Skulle ikke den gå fra NYC i går? Håper de setter kursen i dag da!
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Dulle76

Tarago både ankommer New York og reiser fra New york i dag, i flg WW logistics... :) Ser den kjører innover havnen i New York akkurat nå...Fascinerende å kunne følge den såpass nært.... Nå er den snart i havn i Port Newark Channel...

Sitat fra: RAW på torsdag 25. februar 2016, klokken 12:45
Tarago står i NYC nå. Skulle ikke den gå fra NYC i går? Håper de setter kursen i dag da!
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

RAW

Hvordan fikk du sporet ankomst og avgangstider? Link?
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Dulle76

Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

RedJaro

Her kan dere følge Tarago live:

http://www.marinetraffic.com/ais/details/ships/shipid:308091/mmsi:257672000/imo:9191321/vessel:TARAGO

Er på plass i New York  ;D
Blir der kun en kort stund (1 døgn) før avreise over til Europa.
Signalet forsvinner på vei over dammen, og dukker opp igjen når den nærmer seg Europa.

Har aldri hørt om noen som har fulgt sin Toyota på vei til butikken.  :D
Tesla eiere er ikke som andre bil eiere.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

RAW

Nei, du sier noe der. Blir skremt av meg selv egentlig. Skjønner ikke hva som skjer. Jeg er ikke sånn vanligvis. Men noe skjedde når jeg bestile bilen. Blir mer og mer skrullete fra bestillingstidspunkt til leveringstidspunkt. Er vel helt kokolokko når bilen endelig er her!

Samtidig blir jeg imponert over sammholdet det er mellom teslaeiere (teslanere har jeg hørt det heter). Ikke sikkert det er slik blant eiere av andre bilmerker.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

MrBacardi

Sitat fra: Nesquik på tirsdag 23. februar 2016, klokken 07:29
Gratulerer Bacardi! Gikk overtakelsen greit? Var det noe å sette fingeren på?

Veldiggode nyheter om 4G. Håper dette gjelder alle biler som leveres nå. Dette sparer jo oss for noen kroner frem i tid:)

Takk, jo overtakelsen gikk veldig bra. Bilen var akkurat som bestilt (+4G) og alt av tilleggsutstyr var på plass. Fant ingen feil og bilen fungerer perfekt nå etter noen dager i drift 8) Bare å glede seg!
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

VL

Sitat fra: RedJaro på tirsdag 23. februar 2016, klokken 14:23
Her er en mulig løsning for bilene som kommer med WW Tarago. ;)

UECC Arabian Breeze
Zeebrugge 10/3 (Tarago kommer dit 6/3)
Bremerhaven 11/3 (Tarago kommer dit 8/3)
Drammen 13/3

Det kan stemme bra med estimert levering siste 2 uker i mars.  :)

Hei! Bilen min er på denne båten nå, ser du skriver at den ankommer Drammen ca 13.3. Jeg har fått levering helt i slutten av mars/starten på april. Hvorfor tar det så lang tid fra den kommer til Drammen til den kan overtas i Bergen? Tror dere det er mulig å hente den i Drammen tidligere? Det kan jo ikke ta over 2 uker å klargjøre den vel??  Vil helst ha den FØR påske...  :) :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Siggen

Har dem tid og kapasitet til å levere ut i Drammen så går det ofte litt kjappere ja.

RedJaro

VL: Bilen din er sikkert ombord på Tarago med tanke på leveringsdato.
DS vet ikke nøyaktig hvor bilene er, de får kun beskjed om status. Fabrikk, havn, båt etc. (i følge Tesla ansatt)
Vi kunne søke i WW sitt system før, men dette er fjernet.

Synes ikke det er spesielt tregt at du har levering uke 12-13 med tanke på at bilen kommer til Drammen 13/3.
Uke 11 går med til transport og levering Tesla Bergen. Så skal den sammen med alle andre klargjøres for levering. Det er kun 7 arbeidsdager i uke 12-13, så du er veldig heldig hvis du er en av de få som får 21-23. mars. Jeg har samme leveringstid for Trondheim. 23/3-6/4. Tviler sterkt på at jeg får den før uke 13.
Du kan jo høre med din DS, men blir overrasket hvis du får den utlevert i Drammen.
Transport til Bergen er nok ordnet med for lenge siden.
Reis på ferie og gled deg til å komme hjem.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

VL

RedJaro: Takk for svar. Du har nok rett, blir sikkert vrient med levering før påske.  ??? Er bare tålmodigheten som settes på prøve her... Du hadde skjønt det om du hadde sett den midlertidige bilen jeg kjører  :P
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

VL : Jeg kjører en 2006 Ford Focus stasjonsvogn for øyeblikket.
Er også VELDIG klar for ny bil snart.  :D

Er i syden uke 12, så garanterer at bilen er klar for levering den uka.  :P

Fikk vite i går at jeg "kun" får 7,5kW løsning hjemme. Drømte om 22kW.  >:(

Lykke til med overlevering og bil.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA