Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Li-Ion

Min DS sier uke 10. Bilen endret status til "In transit" den 14.01.16.
Be afraid...

DulciusExAsperis

Sitat fra: sindreut på tirsdag 09. februar 2016, klokken 06:57
I natt kom Final Invoice - håper det kan indikere at bilen var med Tamesis som ankom Tyskland på lørdag. Noen erfaringer..?

Jeg mottok final invoice et par dager før bilen ankom Bremerhaven, så kan stemme bra det. Ev. at den er med på en båt som ankommer Tyskland om kort tid. I invoicen står det også en estimert leveringsdato. Den datoen er ikke spikret, men bør gi deg en grei indikasjon på hvor bilen din ligger i løypa. For meg tok det 14 dager fra ankomst Drammen til utlevering.

Nesquik

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 09. februar 2016, klokken 09:10
Min DS sier uke 10. Bilen endret status til "In transit" den 14.01.16.

Akkurat. Da er det håp for meg også.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

sindreut

Sitat fra: DulciusExAsperis på tirsdag 09. februar 2016, klokken 09:23
Sitat fra: sindreut på tirsdag 09. februar 2016, klokken 06:57
I natt kom Final Invoice - håper det kan indikere at bilen var med Tamesis som ankom Tyskland på lørdag. Noen erfaringer..?

Jeg mottok final invoice et par dager før bilen ankom Bremerhaven, så kan stemme bra det. Ev. at den er med på en båt som ankommer Tyskland om kort tid. I invoicen står det også en estimert leveringsdato. Den datoen er ikke spikret, men bør gi deg en grei indikasjon på hvor bilen din ligger i løypa. For meg tok det 14 dager fra ankomst Drammen til utlevering.

Har estimert levering den 5/3 i final invoice. Synes det virker som langt tid fra final invoice til eventuell utlevering?


DulciusExAsperis

Sitat fra: sindreut på tirsdag 09. februar 2016, klokken 09:54

Har estimert levering den 5/3 i final invoice. Synes det virker som langt tid fra final invoice til eventuell utlevering?

Tja, jeg mottok final invoice rett i underkant av tre uker før selve utleveringen fant sted, mens du har fått estimert leveringstid litt over tre uker fra nå. Så ikke så all verdens mye forskjell dersom vi sammenligner med min situasjon.

Du kommer først til å få innsnevret leveringsestimatet til et par uker i MyTesla (f.eks. estimert levering mellom 26.02. og 09.03). Så, først når båten har ankommet Norge, vil DS kontakte deg angående endelig leveringsdato. Når dette er avklart vil MyTesla oppdatere seg med denne datoen.

Jeg vil anbefale deg å ha det formelle som finansiering og spesielt forsikring avklart så tidlig som mulig. Gjerne avtal med forsikringsselskapet at forsikringen for denne bilen blir aktivert senest en uke før avtalt levering (det bør holde med de siste seks sifrene i bilens VIN for forsikringsselskapet). Da har du i så fall gjort alt du kan for å fremskynde leveringen.

Og, når du først er ferdig med sporingen av båten til Norge, så er det bare å oppdatere Kjøretøyopplysninger (lim in VIN) på vegvesen.no jevnlig frem til du endelig får tildelt registreringsnummer. Kjenner jeg faktisk har litt abstinenser etter å hele tiden søke etter hvor bilen befinner seg i løypa :)

sindreut

Takk for god og utfyllende informasjon, setter pris på å høre om dine tidligere erfaringer :)

Innsnevringen på MyTesla kom for en tid tilbake der "sent februar - mars" ble til "02/03 - 16/03". Forsikring og finansiering er ordnet, må bare aktiveres - så da burde alt være klart.

Så da er det vel bare å vente på telefon fra DS, og i mellomtiden trykke F5 på vegvesenets hjemmeside, vil jeg anta :)

Dulle76

Svar fra DS i drammen på spm om hvorfor estimatet var forandret fra feb-mar til mar-apr:

" Dette er grunnen for at vi opererer med estimater rundt levering. Transportetappen er lang og det kan ha skjedd noe uforutsett underveis. Jeg ser her at bilen din har en estimert leveringstid i de to siste ukene i mars. Jeg gir deg beskjed så fort vi vet noe mer."

Hva uforutsett kan ha skjedd? At bilen ikke ble med på båten den skulle? Eller har båten stoppet opp i Atlanterhavet? Synes det er litt vagt at de ikke kan gi mer spesifikk informasjon når man har hatt feb som estimert leveringstidspunkt siden bilen ble bestilt...!
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Nesquik

Jeg fikk følgende svar fra min DS:

"Bilen din har en leveringspreferanse for mars. Det er også dette som legges til grunn for logistikkplanleggingen. Estimatene du ser baserer seg på leveringslommer som strekker seg over 2 uker. Jeg ser at denne lommen strekker seg fra midten til slutten av mars hos deg (så lenge alt går i rute). Da viser systemet sent mars/tidlig april."

Bummer.

Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

MrBacardi

Da er Asian Breeze på tur inn til Drammen havn fra Bremerhaven. Ganske sikker på at bilene som ble fraktet med Tamesis til Bremerhaven befinner seg på Asian Breeze nå.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Rht64

Spennende, fikk sluttfaktura i går, estimert leveranse 29. Feb.
Leveranse 26 feb - 11 mars, Drammen.
Venter spent på 85D 5-seter sort metallic. Standard lyd og fjæring, ellers krysset vi av på det meste :).

Li-Ion

Be afraid...

Dulle76

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 10. februar 2016, klokken 18:35
Da er Asian Breeze på tur inn til Drammen havn fra Bremerhaven. Ganske sikker på at bilene som ble fraktet med Tamesis til Bremerhaven befinner seg på Asian Breeze nå.

Stygt redd for at bilene våre dermed ikke kom med Parsifal, og i stedet er plassert ombord i båten Tarago, som ankommer Bremerhaven først 06.03.2016...  ???  ???  :'(
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Li-Ion

Sitat fra: Dulle76 på fredag 12. februar 2016, klokken 13:35
Sitat fra: MrBacardi på onsdag 10. februar 2016, klokken 18:35
Da er Asian Breeze på tur inn til Drammen havn fra Bremerhaven. Ganske sikker på at bilene som ble fraktet med Tamesis til Bremerhaven befinner seg på Asian Breeze nå.

Stygt redd for at bilene våre dermed ikke kom med Parsifal, og i stedet er plassert ombord i båten Tarago, som ankommer Bremerhaven først 06.03.2016...  ???  ???  :'(

Min DS sendte meg en epost i forbindelse med noen avklaringer den 27.1 - og da opplyste hun også at bilen hadde startet reisen over atlanteren.... mens Tarago dro vel først i starten på februar...? Håpet lever...men godt mulig du har rett.... en ENORM skuffelse for mitt vedkommene i så fall.... :-(
Be afraid...

ØGG

Min bil var først ferdig produsert etter at Parsifal forlot Long Beach og leveringstidpunkt ble justert på mandag fra sent februar/mars til mars / tidlig april, så redd Tarago er rett båt for leveranse i slutten av mars :-( Kan jo håpe på at bilene har tatt turen på tog til østkysten, men vet ikke om Tesla frakter dem slik lenger...

FU73

Jeg fikk Final Invoice den 9.feb. med beregnet utlevering 4.mars
men hvorfor kom det samtidig kreditnota på forskuddet?
2016 Model S 70D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA