Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

MrBacardi

#6945
Tamesis nærmer seg Bremerhaven nå, under en uke til den er framme der. Leveringsestimatet i MyTesla sier nå i slutten av februar, så det burde ikke være noen problemer å klare det. Utlevering i Drammen for min del.

Ser forresten at leveringstid på helt nye 70D-bestillinger hos Tesla er helt framme i Juni nå.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

sindreut

Nydelig! Hvor lang tid bruker den fra Bremerhaven til Drammen da, inkl. omlasting?

Mistenker at min bil også er ombord i denne båten. Har planlagt utlevering slutten av februar - mars, men Tesla klarer ikke å gi meg noe mer håndfast.

Forøvrig bra at Tesla oppdaterer forventet leveringstid på nettsidene sine å - Juni fremstår som realistisk om enn bestiller i dag.

DulciusExAsperis

#6947
Ved mitt tilfelle tok det ca 1,5-2 dager fra båten ankom Bremerhaven til den ankom Drammen med en annen båt. Så tok det 14 dager fra ankomst Drammen til utlevering. Da bilen ankom Norge fikk jeg endret leveringsvinduet til 9-23 dager etter denne ankomstdatoen (hvis det er forståelig?). Final invoice dukket opp i MyTesla 2-3 dager før bilen ankom Bremerhaven.

Tror ikke de vil gi deg noe mer håndfast før bilen kommer til Norge. Da vil de ringe deg for å avklare det det formelle som forsikring, betaling, ekstrautstyr og ikke minst, leveringstidspunkt. Når bilen ankommer Norge, så er det bare å følge med på Kjøretøyopplysninger på vegvesen.no for tildeling av registreringsnummer :)

Nesquik

Sitat fra: sindreut på mandag 01. februar 2016, klokken 21:40
Forøvrig bra at Tesla oppdaterer forventet leveringstid på nettsidene sine å - Juni fremstår som realistisk om enn bestiller i dag.

Nå er dette endret fra juni til sent i april, ser jeg.

Edit: Det er visst juni hvis man bestiller 70, mens ved 85 får man bilen i april.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

FU73

Sitat fra: DulciusExAsperis på tirsdag 02. februar 2016, klokken 10:32
Ved mitt tilfelle tok det ca 1,5-2 dager fra båten ankom Bremerhaven til den ankom Drammen med en annen båt. Så tok det 14 dager fra ankomst Drammen til utlevering. Da bilen ankom Norge fikk jeg endret leveringsvinduet til 9-23 dager etter denne ankomstdatoen (hvis det er forståelig?). Final invoice dukket opp i MyTesla 2-3 dager før bilen ankom Bremerhaven.

Tror ikke de vil gi deg noe mer håndfast før bilen kommer til Norge. Da vil de ringe deg for å avklare det det formelle som forsikring, betaling, ekstrautstyr og ikke minst, leveringstidspunkt. Når bilen ankommer Norge, så er det bare å følge med på Kjøretøyopplysninger på vegvesen.no for tildeling av registreringsnummer :)

det er det hele nummeret på 17 stk av bokstaver og tall som er understellsnummeret ikke sant?
2016 Model S 70D


MrBacardi

Stemmer bra det som ble sagt om at sluttfaktura dukker opp et par dager før Bremerhaven, jeg oppdaget fakturaen i MyTesla i går.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

sindreut

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 03. februar 2016, klokken 07:30
Stemmer bra det som ble sagt om at sluttfaktura dukker opp et par dager før Bremerhaven, jeg oppdaget fakturaen i MyTesla i går.

Ingen sluttfaktura å spore for min del - får nå inderlig håpe min bil også er på denne båten?  ???

Er det ikke slik at det normalt er omkring 14 dager mellom skipene?

Li-Ion

Sitat fra: sindreut på onsdag 03. februar 2016, klokken 07:59
Sitat fra: MrBacardi på onsdag 03. februar 2016, klokken 07:30
Stemmer bra det som ble sagt om at sluttfaktura dukker opp et par dager før Bremerhaven, jeg oppdaget fakturaen i MyTesla i går.

Ingen sluttfaktura å spore for min del - får nå inderlig håpe min bil også er på denne båten?  ???

Er det ikke slik at det normalt er omkring 14 dager mellom skipene?
Neste båt som gikk fra Long Beach etter Tamesis - var Parsifal. Denne dro 16.01 og befinner seg nå i Atlanteren med kurs for Belgia - før den legger til kai i Bremerhaven den 15.02. Jeg har levering sent feb - starten på mars - og regner med at min er med her....
Be afraid...

sindreut

Har i ettermiddag får endret leveringsstatus fra "sent februar - mars" til "02. mars 2016 - 16. mars 2016" - godt det ikke er så alt for lenge igjen.

Noen med tilsvarende oppdatering?

Kanskje noen som har fått utlevert bilen så kan si noe om hvorvidt dette estimatet typisk stemmer eller ikke?


Rht64

#6955
Ny på forumet ;)
Jeg fikk også i dag oppdatert leveringstidspunkt, fra "sent februar - mars" til "26 feb - 11 mars". Vet ikke om bilen er på Tamesis eller Parsifal... men den ligger nå og dupper uti havet et sted da.
Ser at Tamesis lander i Bremerhaven i kveld rundt midnatt.
Leveranse 26 feb - 11 mars, Drammen.
Venter spent på 85D 5-seter sort metallic. Standard lyd og fjæring, ellers krysset vi av på det meste :).

MrBacardi

Til info har jeg følgende beregnet levering i MyTesla, og bilen min er på Tamesis:
20. februar 2016 - 05. mars 2016
Utlevering i Drammen
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

FU73

Sitat fra: sindreut på fredag 05. februar 2016, klokken 18:48
Har i ettermiddag får endret leveringsstatus fra "sent februar - mars" til "02. mars 2016 - 16. mars 2016" - godt det ikke er så alt for lenge igjen.

Noen med tilsvarende oppdatering?

Kanskje noen som har fått utlevert bilen så kan si noe om hvorvidt dette estimatet typisk stemmer eller ikke?

Jeg hadde også sent februar-mars tidligere, og har i dag fått 2 mars - 16 mars som deg.
jeg snakket med Tesla i dag, og de sa det var mest sannsynlig at det blir før den 10 mars.
får bare vente og se da  :)
2016 Model S 70D

FU73

Sitat fra: MrBacardi på fredag 05. februar 2016, klokken 20:19
Til info har jeg følgende beregnet levering i MyTesla, og bilen min er på Tamesis:
20. februar 2016 - 05. mars 2016
Utlevering i Drammen
stemmer bra med mitt tidspunkt det da. da jeg får den rett etter deg, og det er i Trondheim. tar vel litt ekstra tid når den skal videre opp hit ;D
2016 Model S 70D

Rht64

Hvordan finner man ut hvilken båt bilen er på?!?!?
Har googlet til fingrene blir såre, men finner det ikke ut - særdeles frustrerende ( >:( :o)
Leveranse 26 feb - 11 mars, Drammen.
Venter spent på 85D 5-seter sort metallic. Standard lyd og fjæring, ellers krysset vi av på det meste :).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA