Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

FU73

regner med å få status ferdig produsert jeg også nå rett over helga en dag. Synd at frakta tar så lang tid :-\
men det er bare å glede seg :D
2016 Model S 70D

DulciusExAsperis

Tønsberg på vei til NYC fra Baltimore nå, med ETA i morgen. Det betyr at båten har brukt 20 dager fra California til NYC. Legg til 14 dager på kai, så føles denne transittiden unødvendig lang.

J.C

Sitat fra: DulciusExAsperis på mandag 04. januar 2016, klokken 08:13
Tønsberg på vei til NYC fra Baltimore nå, med ETA i morgen. Det betyr at båten har brukt 20 dager fra California til NYC. Legg til 14 dager på kai, så føles denne transittiden unødvendig lang.

+1
70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

sindreut

Hvordan er det med tiden fra bilen ankommer Norge til den er klar for utlevering da? Har forstått at alle biler ankommer Drammen, før disse blir transportert videre på bil til utleveringssted.

Må man regne flere dager bare på å få bilen losset i Drammen og videresendt, eller virker dette å være effektivt?


J.C

70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

bernta

Sitat fra: sindreut på mandag 04. januar 2016, klokken 09:53
Hvordan er det med tiden fra bilen ankommer Norge til den er klar for utlevering da? Har forstått at alle biler ankommer Drammen, før disse blir transportert videre på bil til utleveringssted.

Må man regne flere dager bare på å få bilen losset i Drammen og videresendt, eller virker dette å være effektivt?

Jeg hentet bilen i Drammen, så jeg kan ikke si noe om leveringstid andre steder i landet. Men i mitt tilfelle, så tok det en uke fra ankomst Drammen havn til bilen var klar for henting. Dette var mot slutten av oktober, og DS sa da at de hadde utlevert ca 100 biler der i første halvdel av oktober.

Vet ikke om alle biler klargjøres i Drammen, eller om det gjøres på hvert enkelte utleveringssted.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

sindreut

Sitat fra: bernta på mandag 04. januar 2016, klokken 10:10
Sitat fra: sindreut på mandag 04. januar 2016, klokken 09:53
Hvordan er det med tiden fra bilen ankommer Norge til den er klar for utlevering da? Har forstått at alle biler ankommer Drammen, før disse blir transportert videre på bil til utleveringssted.

Må man regne flere dager bare på å få bilen losset i Drammen og videresendt, eller virker dette å være effektivt?

Jeg hentet bilen i Drammen, så jeg kan ikke si noe om leveringstid andre steder i landet. Men i mitt tilfelle, så tok det en uke fra ankomst Drammen havn til bilen var klar for henting. Dette var mot slutten av oktober, og DS sa da at de hadde utlevert ca 100 biler der i første halvdel av oktober.

Vet ikke om alle biler klargjøres i Drammen, eller om det gjøres på hvert enkelte utleveringssted.

Takk for erfaringsbasert svar. Antar at jeg da må påregne minimum en uke ekstra før opphenting!

Når det gjelder klargjøring antar jeg at dette blir gjort lokalt - ikke optimalt å f. eks. polere bilen og gjøre denne i stand før den eventuelt skal transporteres over fjellet på åpent bilplan :D

oleredv

Kan bekrefte at klargjering blir gjort lokalt ja. For min del tok det to veker frå båten ankom Drammen til bilen blei utlevert i Bergen.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

sindreut

Noen som har oversikt over fartøy som skal i retning Norge med biler for tiden?

MrBacardi

Yes, da har Tamesis forlatt Long Beach med bilen min om bord.

Sitat fra: sindreut på tirsdag 05. januar 2016, klokken 07:13
Noen som har oversikt over fartøy som skal i retning Norge med biler for tiden?

Hos WWL kan du søke på planlagte avganger i framtiden.

Søk da etter avgang fra "Long Beach, CA" og ankomst "Bremerhaven". Som man ser da så går det båt ca hver 14 dag.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

sindreut

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 05. januar 2016, klokken 09:02
Yes, da har Tamesis forlatt Long Beach med bilen min om bord.

Sitat fra: sindreut på tirsdag 05. januar 2016, klokken 07:13
Noen som har oversikt over fartøy som skal i retning Norge med biler for tiden?

Hos WWL kan du søke på planlagte avganger i framtiden.

Søk da etter avgang fra "Long Beach, CA" og ankomst "Bremerhaven". Som man ser da så går det båt ca hver 14 dag.

Ingen fartøy før 15 januar? Damn'it - 10 dagers venting bare på å få bilen avgårde fra Long Beach! :-/

RAW

Ser ut til at de to neste båtene er 15 jan og 3 feb. Jeg har ønsket levering slutten av mars, senest 31. Min er ennå ikke satt i prod. Den kan kanskje rekke 15 jan-båten om den settes i prod nå, om ikke kan det bli knepent med levering i slutten av mars ser jeg.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Salvesen

Sitat fra: sindreut på tirsdag 05. januar 2016, klokken 09:39
Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 05. januar 2016, klokken 09:02
Yes, da har Tamesis forlatt Long Beach med bilen min om bord.

Sitat fra: sindreut på tirsdag 05. januar 2016, klokken 07:13
Noen som har oversikt over fartøy som skal i retning Norge med biler for tiden?

Hos WWL kan du søke på planlagte avganger i framtiden.

Søk da etter avgang fra "Long Beach, CA" og ankomst "Bremerhaven". Som man ser da så går det båt ca hver 14 dag.

Ingen fartøy før 15 januar? Damn'it - 10 dagers venting bare på å få bilen avgårde fra Long Beach! :-/

Noen biler går vistnok på tog gjennom usa og ut fra new york eller noe slikt, misstenker at min tok den veien. Var aldri sporbar og kom frem på en annen tid en de andre som kunne spore sine.

Så det er muligheter for at den blir sendt før alikevell
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Seaberg

Bilen er i Drammen. DS sier den skal være klar i Trondheim 18. januar.
Det nærmer seg  8)
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA