Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

JTB

I mitt tilfelle snakket jeg med Tesla og fikk beskjed om at bilen var i produksjon. 2 uker senere snakket jeg med Tesla igjen og da fikk jeg beskjed om at den skulle være ferdig produsert uka etter. Den uken oppdaterte MyTesla seg, så det var uten tvil MyTesla som stemte og ikke hva første DS hos Tesla sa...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

iCar

Har levering sent i august, og sist jeg snakket med DS forrige uke fikk jeg beskjed om at min skulle i produksjon om 2 uker.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

afitch80

Sitat fra: JTB på mandag 23. juni 2014, klokken 12:18
I mitt tilfelle snakket jeg med Tesla og fikk beskjed om at bilen var i produksjon. 2 uker senere snakket jeg med Tesla igjen og da fikk jeg beskjed om at den skulle være ferdig produsert uka etter. Den uken oppdaterte MyTesla seg, så det var uten tvil MyTesla som stemte og ikke hva første DS hos Tesla sa...
Hmm... Da har de enten utrolig dårlig kontroll eller så lyver de for kundene sine. Uansett ikke bra.
Før amerikansk, nå tysk.

JTB

Fikk en følelse av at han første jeg snakket med var veeeldig fersk i jobben. Virket ikke som han hadde helt kontroll, så ble ikke spesielt overrasket. De jeg har vært i kontakt med etterpå har tilsynelatende hatt bedre kontroll...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

tjomswrx

Spørs om jeg må ta meg en tlf til Amsterdam selv. Bekreftet 12.04, VIN 30.4. S85. Har levering sent i juli. Dere som har bestilt etter meg har tydeligvis kommet lengre fram i køen. jaja.
S85

JTB

Jeg er positivt overrasket over Tesla. Hvis de holder avtalt levering så er det under 3 mnd fra bekreft til levering. Det er bedre en kollegaen som bestilte seg Bmw akkurat ca samtidig...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

afitch80

Sitat fra: JTB på mandag 23. juni 2014, klokken 14:59
Jeg er positivt overrasket over Tesla. Hvis de holder avtalt levering så er det under 3 mnd fra bekreft til levering. Det er bedre en kollegaen som bestilte seg Bmw akkurat ca samtidig...
Jeg bekreftet 7 dager etter deg, men har ikke levering før 1,5 måned etter deg. Har som deg bestilt en S85. Jeg fikk mail fra Tesla der det sto: "Din Model S er NÅ på vei til Norge". Da jeg snakket med Tesla noen dager etter jeg fikk mail var ikke bilen laget en gang. Så jeg er ikke spesielt imponert. 4 måneders levering er det de fleste produsenter har. Og har aldri før blitt fortalt alt bilen er på vei når den ikke er laget.
Før amerikansk, nå tysk.

JTB

Sitat fra: afitch80 på mandag 23. juni 2014, klokken 17:14
Sitat fra: JTB på mandag 23. juni 2014, klokken 14:59
Jeg er positivt overrasket over Tesla. Hvis de holder avtalt levering så er det under 3 mnd fra bekreft til levering. Det er bedre en kollegaen som bestilte seg Bmw akkurat ca samtidig...
Jeg bekreftet 7 dager etter deg, men har ikke levering før 1,5 måned etter deg. Har som deg bestilt en S85. Jeg fikk mail fra Tesla der det sto: "Din Model S er NÅ på vei til Norge". Da jeg snakket med Tesla noen dager etter jeg fikk mail var ikke bilen laget en gang. Så jeg er ikke spesielt imponert. 4 måneders levering er det de fleste produsenter har. Og har aldri før blitt fortalt alt bilen er på vei når den ikke er laget.

Jeg har nok hatt veldig flaks med bestillingstidspunkt eller noe. Han sa det var noen biler de skulle klare tidlig levering på...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

herman

JTB: Vi har hatt nokså lik progresjon. Jeg bekreftet 4.4. Fikk VIN 7.4. Bilen ble produsert ca 5-7. mai og jeg har levering 30.6. Levering på under 3 mnd mener jeg er veldig bra, og mer enn jeg egentlig forventet. (Har bestilt P 85).


RedLion

#6189
Skulle hatt levering i dag kl 14. Fikk beskjed kl 11:30 om at levering var utsatt til tidligst fredag pga tekniske problemer hos biltilsynet (fikk ikke registrert bilen). Fryktet det litt da jeg ikke har fått opp regnr hos vegvesen.no men uansett kjedelig. De neste 2-3 dagene blir lange...

ew

#6190
Det er veldig leit det som har skjedd med Biltilsynets Autoreg. Tesla har minst 60 biler som skulle vært registrerte, men systemene fungerer ikke. Og manuell registrering av 60-70 biler, det tar tid, det... Tipper det fungerer greit med manuell registrering hos andre leverandører, siden volumet er temmelig mye mindre og spredd utover flere Biltilsyn-distrikter.

Jeg skjønner vi har vært kjempeheldige. Fikk vår bil ut i går med de siste prøveskiltene de hadde i Drammen. En Tesla-ansatt kjørte faktisk fra Drammen til Kongsberg for å hente dem fra en tidligere utlevert bil, slik at vi kunne få ut vår. Nå står den andre bilen uten skilter (eieren er på ferie, men takk likevel!), og vi venter begge på 'ordentlig' registrering.

Jeg er med andre ord ufattelig fornøyd med at mine lange ventedager er over, men har likevel stor medfølelse med dere som må vente videre...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Twowheels

Bilen min var i produksjon et par dager og er nå "i Transitt" siden 27.6 

Litt snodig den var i produksjon bare et par dager men det er kanskje oppdateringen på "my-Tesla" som ikke er helt 100 %

Er det noen måte å se hvor bilen befinner seg ? Regner egentlig ikke med det.  Det står levering "slutten av Juli" Høres noe optimistisk ut.
_________

afitch80

#6192
Sitat fra: Twowheels på mandag 30. juni 2014, klokken 12:05
Bilen min var i produksjon et par dager og er nå "i Transitt" siden 27.6 

Litt snodig den var i produksjon bare et par dager men det er kanskje oppdateringen på "my-Tesla" som ikke er helt 100 %

Er det noen måte å se hvor bilen befinner seg ? Regner egentlig ikke med det.  Det står levering "slutten av Juli" Høres noe optimistisk ut.
Tror My Tesla stemmer ganske bra. Min var og i produksjon i 2 dager. Ser og på regnearket at de fleste i det siste har blitt produsert på 2-3 dager. Så stemmer nok.

Tesla sier at de jobber med å få inn oppdatering på hvor bilen befinner seg til en hver tid, men har ikke den muligheten enda. Men etter det jeg har lest, så tar det 6-7 dager med tog fra Fremont til New Jersey. Derfra går det båt hver søndag til Rotterdam. Den tar ca 7 dager og. Og så båt fra Rotterdam til Drammen. Derfra er det vel enten tog eller vogntog til de forskjellige byene.
Utfra regnearket tar transporten ca 47 dager. Men ser at noen i det siste har fått utlevering rett over 30 dager etter produksjonsslutt.

Min var ferdig produsert 29.06. Så kanskje bilene våre tar følge over dammen.
Før amerikansk, nå tysk.

GOS


[/quote]
Tror My Tesla stemmer ganske bra. Min var og i produksjon i 2 dager. Ser og på regnearket at de fleste i det siste har blitt produsert på 2-3 dager. Så stemmer nok.

Tesla sier at de jobber med å få inn oppdatering på hvor bilen befinner seg til en hver tid, men har ikke den muligheten enda. Men etter det jeg har lest, så tar det 6-7 dager med tog fra Fremont til New Jersey. Derfra går det båt hver søndag til Rotterdam. Den tar ca 7 dager og. Og så båt fra Rotterdam til Drammen. Derfra er det vel enten tog eller vogntog til de forskjellige byene.
Utfra regnearket tar transporten ca 47 dager. Men ser at noen i det siste har fått utlevering rett over 30 dager etter produksjonsslutt.

Min var ferdig produsert 29.06. Så kanskje bilene våre tar følge over dammen.
[/quote]

Båten fra New Jersey til Rotterdam bruker normalt 12 dager. Det dere skal være klar over er at bilene ofte blir stående i lang tid i New Jersey før den kommer seg med båten. Min sto der "kun" 2 1/2 uke før den ble losset på båten, noen har opplevd 4 uker, mens andre sine har stått gjerne bare 2-3 dager. Så kan en også være uheldig om båten med bilen kommer til Rotterdam akkurat når den andre båten skal gå til Drammen. Da mister en ytterligere 1 uke på det. Etter at den kommer til Drammen så må du typisk regne 1 uke i snitt om du henter den i Drammen, eller 1-2 dager til om du henter på annen plass. (Dette avhenger om du er blant de tidligere eller senere "utleveringsslottene".

Gled dere. Ikke noe problemer med min disse 5 dagene:-)
Min ble ferdig produsert 08.05 og utlevert 25.06, og dette ble en forholdsvis rask levering.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Olatho

Må bare spørre dere som klarer å tracke bilen såpass at dere vet at den står på brygga, og hvilken båt den kommer med.
Hvor finner dere info om dette?
For min del sier My Tesla fortsatt "leter etter deler", mens DS har bekreftet både på telefon og mail at bilen er ferdig produsert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA