Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

sn0le

Vehicle Idendification Number.
På godt norsk, chassisnummer. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

GOS

Snakket med Tesla i dag for å høre hvordan transport ruten er for tiden. (Siden min akkurat er kommet  "In transit"). Da ble det sagt at bilene går på tog fra California til New York og går derfra direkte på skip til Norge, ikke inn til Nederland slik jeg ha forstått ble gjort tidligere?

Noen som vet hvilke skip som typisk brukes av transportør nå for tiden?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

mecanica vergara

Sitat fra: GOS på torsdag 08. mai 2014, klokken 13:41
Snakket med Tesla i dag for å høre hvordan transport ruten er for tiden. (Siden min akkurat er kommet  "In transit"). Da ble det sagt at bilene går på tog fra California til New York og går derfra direkte på skip til Norge, ikke inn til Nederland slik jeg ha forstått ble gjort tidligere?

Noen som vet hvilke skip som typisk brukes av transportør nå for tiden?
Denne båten er brukt frem til nå og er i Drammen hver søndag ca. Kl 20.00.
http://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/304824000
Hvis din informasjon stemmer vil ikke denne båten levere Tesla lenger. Men jeg vil bli veldig forundret om de transporterer biler rett fra New York til Drammen. Det er ikke så mange biler som leveres om dagen.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

akseln

Det ville overraske meg også hvis de shipper bilene direkte fra NY til Drammen. En stor containerbåt kan fort ta 2000 store containere der hver container kan ta 4 Telsa-er. Så mye selger de ikke om dagen.

Tipper de fortsatt går via Rotterdam og så med Pachuca til Drammen.

Tipper min er på en båt nå, men klarer ikke helt å finne hvilken...

GOS

@Akseln og Mecanica vergara
Ja, jeg ble overrasket selv. Jeg hadde send dem en e-mail for å høre hvordan transportruten var siden min gikk over til "In transit" i dag. De ringte opp og fortalte og da jeg så spurte om de virkelig ikke gikk innom Nederland, så var svaret at båten gikk direkte fra NY til Drammen.

Uansett hva som er rikitg, litt senere på dagen idag fikk jeg en telefon fra DS som lurte på hvor jeg skulle hente den siden dataene deres tilsa Drammen mens jeg bor i Stavanger. Han informerte da om at bilen lå an til å kunne hentes mot slutten av juni i Stavanger. Gleder meg for da kan det bli rett på langtur første uka i juli :)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

smurf

Sitat fra: GOS på torsdag 08. mai 2014, klokken 17:33
@Akseln og Mecanica vergara
Ja, jeg ble overrasket selv. Jeg hadde send dem en e-mail for å høre hvordan transportruten var siden min gikk over til "In transit" i dag. De ringte opp og fortalte og da jeg så spurte om de virkelig ikke gikk innom Nederland, så var svaret at båten gikk direkte fra NY til Drammen.

Uansett hva som er rikitg, litt senere på dagen idag fikk jeg en telefon fra DS som lurte på hvor jeg skulle hente den siden dataene deres tilsa Drammen mens jeg bor i Stavanger. Han informerte da om at bilen lå an til å kunne hentes mot slutten av juni i Stavanger. Gleder meg for da kan det bli rett på langtur første uka i juli :)

Min DS fortalte også tidligere at bilene nå går rett til Norge.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

akseln

Hadde vært kult å vite hvilke båter dette er. Er ikke overbevist at dette er en positiv ting. Greit at det spares noe tid på omlasting i Rotterdam, men direkteruter kan også bety lavere frekvens slik at bilene blir stående lenger å vente på havna i New York.

afitch80

Båten fra NY trenger ikke bare kommer med Teslaer hvis det er et kontainerskip. Da kan det ha med seg f.eks. båtfrakt for Jetcarrier. Og annet stort som skal fra USA til Norge. Jetcarrier skriver at de har båttransport hver uke. Det kan jo være Teslaer er på samme båt. Altså sendinger en gang i uken.

PS! Argh! Nå har enda en som er "etter" meg i køen fått VIN før meg. Lurer på om jeg blir "straffet" fordi jeg ikke tok med pano.tak. Snakket med Tesla i Amsterdam og de sa at de visst produserer med og uten pano i forskjellige batcher for ellers blir det for mye frem og tilbake på produksjonslinjen.
Før amerikansk, nå tysk.

Soala

Da var endelig dagen kommet. Nesten...

Bekreftet 24/12
Henter bilen i morgen 9/5 på forus :)

SCI

Bilen registrert i dag og hentes på Mandag 12.05.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

mecanica vergara

Sitat fra: Soala på torsdag 08. mai 2014, klokken 22:38
Da var endelig dagen kommet. Nesten...

Bekreftet 24/12
Henter bilen i morgen 9/5 på forus :)
Gratulerer. 13 dager igjen her, og det begynner å kjennes på kroppen.
Jeg ser at du ikke ligger inne i statusarket.
https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&f=true&noheader=false&gid=0

Ville du gitt en tilbakemelding på de første tallene i reg. Nummeret du får? 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Philip

Sitat fra: SCI på torsdag 08. mai 2014, klokken 23:11

Bekreftet dagen etter deg. Har ennå ikke fått leveranse dato.

Gratulerer :)

SCI

Sitat fra: Philip på fredag 09. mai 2014, klokken 09:18

Takk for det  :)

Reg nr starter på 36... for min som ble reg i går.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

afitch80

Sitat fra: SCI på fredag 09. mai 2014, klokken 11:24
Sitat fra: Philip på fredag 09. mai 2014, klokken 09:18

Takk for det  :)

Reg nr starter på 36... for min som ble reg i går.

Hmm.. Reg i går med 36. Så i går en Leaf med 39.. Hopper de så mye frem og tilbake på reg.
Før amerikansk, nå tysk.

akseln

Tror hver leverandør/forhandler får utdelt en serie med reg# som de må bruke opp før de får nye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA