Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Philip

Sitat fra: Lunatech på tirsdag 06. mai 2014, klokken 09:03
Sitat fra: Philip på tirsdag 06. mai 2014, klokken 08:50
Ser det er folk som fått bekreftet dato 22 Mai som bekreftet bestilling 1-2 dager før meg..
Noen annen som opplever dårlige tilbakemeldinger?

Bekreftet bestillingen 1. Januar (P85) og har nå levering 22. Mai om alt går som planlagt. Dette er en del senere enn de fleste andre jeg kjenner. Var veldig mye frem og tilbake en stund med når den skulle leveres og hørte alt fra 6. Mai til 5. Juni, men nå ser det ut som om den har låst seg på 22. Mai. 4 måneder prioritert levering ble nevnt flere ganger som en av fordelene med P utgaven og var nok med å påvirke min beslutning. Det er derfor ekstra surt når man allerede har solgt bilen i påvente av levering rundt 1. Mai og nå sitter uten bil.

Jeg fikk nok faktura for ca 3 uker siden. Den skal ligge under "my documents" inne på tesla dashboard. På faktura står det utlevering 14. Mai, men i følge DS er dette bare den tidligste mulige dato i et leveringsvindu på flere uker.

Gamlebilen er solgt, faktura til Tesla er betalt, forsikring tegnet og Saltoboksen står på veggen.. men bilen mangler enn så lenge...  :-\

Hold oss oppdatert på hva som skjer videre. Håper du får bilen absolutt seinest til avtalt dato 22 Mai. Jeg venter på tilbakemelding så får vi se hva det ender opp med. Bestilte også Performance mtp prioritert levering.. har ikke lagt ut gamle bilen til salgs enda då jeg ikke stoler på levering før den dykker opp heldigvis...

Philip

tony@lunatech.no

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 06. mai 2014, klokken 09:04
Da er endelig Dagen kommet  8)
Drar fra kontoret for å hente bilen nå  ;D

#Denfølelsen !!! :)

Teller dager selv nå!
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

smurf

Sitat fra: P85TMS på mandag 05. mai 2014, klokken 20:46
Utlevert i dag.  ;D
Levert før den 12/5?? Ligger de foran skjema nå??
Teller ned til den 19/5...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Laser

@Philip

Jeg bekreftet 18 dager før deg og har kun fått beskjed om levering ca månedskiftet mai/juni. Så du har nok fått prioritet pga P85. Tesla vil nok ikke gi en eksakt dato før de vet det helt sikkert selv. Jeg syntes det er fornuftig og vil ikke kalle det en dårlig tilbakemelding. Bedre enn å gi oss forhåpning om en tidligere dato som ikke kan holdes med påfølgende skuffelse.
S85 multibelegg rød, svart skinn, panoramatak. VIN35437.  Bekr. 09.01.2014.  I prod. 07.04.2014.  I transit 09.04.2014. Utlevert 30.05.2014

Bjoris

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 06. mai 2014, klokken 09:04
Da er endelig Dagen kommet  8)
Drar fra kontoret for å hente bilen nå  ;D

Hehe, to fattige dager igjen her og så rett på langtur, spenningen stiger ja...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Olatho

Sitat fra: Olatho på onsdag 30. april 2014, klokken 16:11
Sitat fra: tjomswrx på onsdag 30. april 2014, klokken 11:09
Sitat fra: Twowheels på onsdag 30. april 2014, klokken 10:04
Hei,

bekreftet 22/4. Da fikk jeg et kort nummer på forsiden "My Tesla".  Startet det på RN mon tro ?

I dag tidlig fikk jeg ett nytt langt nummer. 17 siffer tror jeg.  Har Tesla'n min kommet et nytt steg i prosessen ?

Samme her, fikk VIN i dag. Tjohooi.

Darn!

Bekreftet 24/4 men ingen VIN enda.

De kommer tydeligvis i bolker, for jeg har fortsatt ikke fått VIN en uke senere.
Det har vel lite å si for faktisk leveringstid(?), men jeg depper litt om de to dagene jeg brukte på å trykke "bekreft" fører til _mer_ enn to dagers senere levering...

Philip

Sitat fra: Laser på tirsdag 06. mai 2014, klokken 11:14
@Philip

Jeg bekreftet 18 dager før deg og har kun fått beskjed om levering ca månedskiftet mai/juni. Så du har nok fått prioritet pga P85. Tesla vil nok ikke gi en eksakt dato før de vet det helt sikkert selv. Jeg syntes det er fornuftig og vil ikke kalle det en dårlig tilbakemelding. Bedre enn å gi oss forhåpning om en tidligere dato som ikke kan holdes med påfølgende skuffelse.

Den ser jeg men er allikevel litt skuffet då andre halvdel av Mai kan vare alt fra 16 Mai til 31 Mai og hvis du skal ha forsikring på plass en periode i forveien samt andre ting som skal ordnes så er jeg bare litt redd at den 'plutselig' dykker opp :)

Tønsberg

Bilen utlevert  8)
Ses under annen topic  ;)
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

afitch80

Sitat fra: Olatho på tirsdag 06. mai 2014, klokken 12:21
Sitat fra: Olatho på onsdag 30. april 2014, klokken 16:11
Sitat fra: tjomswrx på onsdag 30. april 2014, klokken 11:09
Sitat fra: Twowheels på onsdag 30. april 2014, klokken 10:04
Hei,

bekreftet 22/4. Da fikk jeg et kort nummer på forsiden "My Tesla".  Startet det på RN mon tro ?

I dag tidlig fikk jeg ett nytt langt nummer. 17 siffer tror jeg.  Har Tesla'n min kommet et nytt steg i prosessen ?

Samme her, fikk VIN i dag. Tjohooi.

Darn!

Bekreftet 24/4 men ingen VIN enda.

De kommer tydeligvis i bolker, for jeg har fortsatt ikke fått VIN en uke senere.
Det har vel lite å si for faktisk leveringstid(?), men jeg depper litt om de to dagene jeg brukte på å trykke "bekreft" fører til _mer_ enn to dagers senere levering...

Jeg bekreftet 14/04 og har heller ikke fått VIN enda.

Ser av Status Regnearket at en som bekreftet 4 dager før meg fikk VIN for nesten en uke siden. Så ja, ser for meg og ut som at VIN kommer i bolker.
Før amerikansk, nå tysk.

GOS

Da gikk min i produksjon i dag. Har hatt ett håp på at jeg skulle få den før jeg drar på ferie den 04.07 slik at Tesla'en kunne brukes på ferie tur istedenfor Audi. Det kan vel kanskje gå med ett nødskrik i forhold til siste tids utvikling? (Den bedre halvdel ønsker at den kommer etter ferien da hun ikke liker lade-utfordringene)

Vi skal kjøre Stavanger og til Svigermor på Rygge, og den er jo grei med lademuligheter. Så skal vi nedover svenskekysten og besøke de koselig kyst-stedene som Grebbestad, Fjallbacka, Hambursund og Smøgen etc. Her synes det å være dårlig med lademuligheter. Holder jeg meg til de nevnte stedene og ikke lenger sør, så blir det vel 350 km tur retur inkludert noe småkjøring, så det går gjerne....i det minste opp til den nye SC på Solli om den er kommet på plass. Noen som har funnet noe greie lademuligheter i disse områdene, eventuelt hotell som har mulighet?

Deretter så går turen til sørsiden av Hardangervidda for spasertur...så da håper jeg SC på E134 er på plass :-\

Signatur:
Blå metallic S85, Techpakke, Panotak, Lydpakke, Parkassist, Dobbellader, Tåkelys, Hattehylle

Bestilt: 27.02.14 | Bekreftet:16.03.14 | VIN nr: 400xx, 09.04.14 |Tesla-fabrikken bygger din Model S: 06.05.2014| Ferdig bygget:  Venter i spenning | Leveranse:  Venter i spenning (indikert juli) |Bosted : Stavanger
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

akseln

Sitat fra: afitch80 på tirsdag 06. mai 2014, klokken 13:17
Ser av Status Regnearket at en som bekreftet 4 dager før meg fikk VIN for nesten en uke siden.

Litt utålmodig? Husk at en uke bare har 7 dager. Forskjellen på "nesten en uke" og 4 dager er ikke mange dagene :-) Du skal se at det kommer VIN i morgen  :D

afitch80

Sitat fra: akseln på tirsdag 06. mai 2014, klokken 13:32
Sitat fra: afitch80 på tirsdag 06. mai 2014, klokken 13:17
Ser av Status Regnearket at en som bekreftet 4 dager før meg fikk VIN for nesten en uke siden.

Litt utålmodig? Husk at en uke bare har 7 dager. Forskjellen på "nesten en uke" og 4 dager er ikke mange dagene :-) Du skal se at det kommer VIN i morgen  :D

Selvsagt er jeg utålmodig. Venter jo på verdens beste bil.  ;)
Blir spesielt utålmodig når andre får VIN etter 3 uker (som personen jeg refererte til) og jeg ikke har fått etter 4 uker +. ;)
Før amerikansk, nå tysk.

akseln

Tja, referansepersonen fikk VIN etter 20 dager. Du bekreftet 14. april ref. regnearket.

Noen regneøvelser:
- 14.april + 20 dager = 4.mai dvs. for 2 dager siden hvis du skulle fått like raskt.
- 14. april + 4 uker = 12. mai

Jeg fikk VIN etter 23 dager som er i morgen for deg :-)

afitch80

Sitat fra: akseln på tirsdag 06. mai 2014, klokken 13:48
Tja, referansepersonen fikk VIN etter 20 dager. Du bekreftet 14. april ref. regnearket.

Noen regneøvelser:
- 14.april + 20 dager = 4.mai dvs. for 2 dager siden hvis du skulle fått like raskt.
- 14. april + 4 uker = 12. mai

Jeg fikk VIN etter 23 dager som er i morgen for deg :-)

Oops! Hvordan klarte jeg å få 4 uker fra 14. april til i går? Tror jeg skal logge av her og heller prøve å finne hjernen min. For den kan ikke være på plass i hodet i dag. Dette var flaut. :o
*kom så, hjernen. plystre.. plystre.. Hvor gjemmer du deg, hjernen..?*
Før amerikansk, nå tysk.

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA