Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

smurf

Sitat fra: Soala på torsdag 24. april 2014, klokken 13:49
Bekreftet 24. Des, utleveing sandnes 15. Mai :)
Bekreftet også på julaften. Levering i Drammen 22 mai...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

tony@lunatech.no

Sitat fra: smurf på torsdag 24. april 2014, klokken 15:01
Sitat fra: Soala på torsdag 24. april 2014, klokken 13:49
Bekreftet 24. Des, utleveing sandnes 15. Mai :)
Bekreftet også på julaften. Levering i Drammen 22 mai...

Da sees vi kanskje Smurf! Jeg skal hente kl. 10, når skal du hente?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

smurf

Sitat fra: Lunatech på torsdag 24. april 2014, klokken 15:24
Sitat fra: smurf på torsdag 24. april 2014, klokken 15:01
Sitat fra: Soala på torsdag 24. april 2014, klokken 13:49
Bekreftet 24. Des, utleveing sandnes 15. Mai :)
Bekreftet også på julaften. Levering i Drammen 22 mai...

Da sees vi kanskje Smurf! Jeg skal hente kl. 10, når skal du hente?
Tipper du er ute og cruiser da  ;). Jeg skal hente på ettermiddagen
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

tony@lunatech.no

Tok en kjapp og lite vitenskapelig kalkulasjon i regnearket og basert på de som har registrert deg der og som også har oppgitt leveringsdato fikk jeg noen estimater på leveringstid. Da leveringstiden for de som har bestilt vår/sommer 2013 (og før det) er betraktlig lengere enn de som bestilte senere på høsten/før jul så har jeg kun sett på de som bestilte fra slutten av oktober. På totalt 19 biler gir deg meg følgende:

Gjennomstnittlig leveringstid for bestillinger gjort sent Oktober og senere: 138 dager
Bryter man det ned er det:
P85: 135 dager
S85/60: 140 dager

Jeg bekreftet P85 1. Januar og havner selv på 141 dager.
Så i realiteten er ikke "prioritert levering" for Performance noe å snakke om.. I såfall dyre 5 dager :)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

mecanica vergara

Sitat fra: Lunatech på torsdag 24. april 2014, klokken 15:24
Sitat fra: smurf på torsdag 24. april 2014, klokken 15:01
Sitat fra: Soala på torsdag 24. april 2014, klokken 13:49
Bekreftet 24. Des, utleveing sandnes 15. Mai :)
Bekreftet også på julaften. Levering i Drammen 22 mai...

Da sees vi kanskje Smurf! Jeg skal hente kl. 10, når skal du hente?
Mange biler fra forumet som skal ut 22 mai. Jeg har levering kl. 10.00 jeg også.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

BMW850

Fikk beskjed om ny dato, onsdag 30/4 12:00. Så får vi håpe dette slår til. Fly fra vestkysten tar jo kun 9 timer. Ihvertfall sist gang jeg tok det ;) Håper de jobber overtid i helga!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

tony@lunatech.no

Kult. Da sees vi nok 22 mai på morgenen med mindre det kommer endringer. Tenkte jeg skulle grave frem den sjekklisten jeg så her på forumet for en stund tilbake og tilbringe litt kvalitetstid med bilen før jeg ruller den ut :) (Noen som har linken til den sjekklisten som vi har de punktene man bør se over før man "aksepterer" bilen?)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

afitch80

Sitat fra: Lunatech på torsdag 24. april 2014, klokken 15:42
Tok en kjapp og lite vitenskapelig kalkulasjon i regnearket og basert på de som har registrert deg der og som også har oppgitt leveringsdato fikk jeg noen estimater på leveringstid. Da leveringstiden for de som har bestilt vår/sommer 2013 (og før det) er betraktlig lengere enn de som bestilte senere på høsten/før jul så har jeg kun sett på de som bestilte fra slutten av oktober. På totalt 19 biler gir deg meg følgende:

Gjennomstnittlig leveringstid for bestillinger gjort sent Oktober og senere: 138 dager
Bryter man det ned er det:
P85: 135 dager
S85/60: 140 dager

Jeg bekreftet P85 1. Januar og havner selv på 141 dager.
Så i realiteten er ikke "prioritert levering" for Performance noe å snakke om.. I såfall dyre 5 dager :)

Blir spennende å se hva leveringstiden blir for oss som har bestilt fra februar og fremover. Ser at de som bestilte bestilte i okt,nov,des har lagt på +/- 100 dager fra bekreftelse til produksjon. Mens for de som bestilte etter nyttår har tiden fra bekreftelse til produksjon gradvis sunket fra og ligger på de 3 siste på ca 60 dager. Håper den trenden fortsetter.  :)
Før amerikansk, nå tysk.

tony@lunatech.no

Tok for morroskyld å startet en bestilling i dag. Ser at jeg får opp mulighet til å velge ønsket leveringsdato på "sen july" (som de så fint kaller det på Norwinglish. Mulig de har økt kapasiteten (kanskje derfor alle småfeilene nå?) eller at de har mindre etterspørsel. Mener å huske jeg kun fikk opp tidligst mai når jeg bestilte sent i desember.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Soala

Sitat fra: Lunatech på torsdag 24. april 2014, klokken 14:59
Sitat fra: Soala på torsdag 24. april 2014, klokken 13:49
Bekreftet 24. Des, utleveing sandnes 15. Mai :)

Fikk telefon fra DS i dag igjen. Dato for levering er nå satt til 22. Mai. Jeg bekreftet 01. Januar så det gir bortimot nøyaktig like lang leveringstid som deg Soala. Er det P85 eller S85 du endte opp med. Har en teori om at den prioriteringen de prater om på P ikke er mye verdt...  ???

MEN!!. Glad for å endelig ha fått en dato å forholde meg til nå!! Og det er under en måned til :) I morgen kommer NOfuel for å sette opp saltobox og gårdsplassen er i ferd med å bli belagt med brostein .. alt klart for ankost av bilen!.. (ikke at det faktum at gårdsplassen blir belagt med stein henger sammen med å få ny bil.. hehe)

Jeg spurte ang problemene med dørhåndtakene og DS nevnte at dette kun var en mindre batch produsert i en uke så skulle ikke være mange berørte biler. Spurte også om de andre tingene som panotak etc. og hun mente at det hadde vært noen problemer, men i det store å hele med tanke på hvor mange biler som hadde blitt levert ikke noe kjempeproblem....

Gikk for fattigmannsversjonen. I rogalandsgrå. Men det skal vel gå det og.

Olatho

Bestilte og bekreftet i dag. Fikk kun mulighet til å velge "sen august" som det tidligste på S85.

trasanapanson

Jeg fikk også telefon fra Tesla i Drammen i dag, jeg hadde avtale om utlevering i morra fredag kl 10.00. Fikk beskjed om at det hadde vært tregheter i leveranse av biler pga transport som ikke var deres feil og at jeg da kunne få bilen tidligst neste onsdag. Avtalte da fredag siden det passet for meg.

Det at man får beskjed dagen før er altfor sent, og når man da har tatt fri fra jobben så er det kjipt.

Rart at jeg får annen melding en dere, hvis det viser seg å være dørhåndtak som er problemet.

Flere som har fått en annen melding om hva problemet er?



Bjoris

#5952
Hvor lang tid tar det ca fra en bil triller på land i Drammen til den leveres ut i Bergen? Min skal leveres 14.5, men så kom 12.5 opp i denne data feilen, kan min være en av disse 30 som står i Drammen med feil, eller er alle disse prod i uke 9 og skulle vært levert denne uken? Tror min ble prod i uke 11, var iallfall ferdig 17. Mars... Begynner å krible nå:)

Har mast på DS igjen og han skal gi mer nøyaktig dato i løpet av morgendagen!!!!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

BMW850

#5953
Sitat fra: trasanapanson på torsdag 24. april 2014, klokken 22:15
Jeg fikk også telefon fra Tesla i Drammen i dag, jeg hadde avtale om utlevering i morra fredag kl 10.00. Fikk beskjed om at det hadde vært tregheter i leveranse av biler pga transport som ikke var deres feil og at jeg da kunne få bilen tidligst neste onsdag. Avtalte da fredag siden det passet for meg.

Det at man får beskjed dagen før er altfor sent, og når man da har tatt fri fra jobben så er det kjipt.

Rart at jeg får annen melding en dere, hvis det viser seg å være dørhåndtak som er problemet.

Flere som har fått en annen melding om hva problemet er?

Ja, det var merkelig. Kanskje treghet i transport høres bedre ut enn at de skal begynne å skru på bilen før man får den. Min bil ble lastet av 15/4. Hadde levering den 22 som jeg måtte utsette til fredag 25/4 1200 pga jobb. Fikk beskjed igår om at de ventet på deler og bilen kunne ikke utleveres før dette var fikset. Gjaldt visst deler til håndtak på førerdør.

Som sagt, bare jeg får bilen er nok alt glemt :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Philip

Hei,

fikk bekreftet levering andre halvdel av Mai. Har ennå ikke fått endelig dato så er litt skuffet. Fikk svar i går fra DS på min etterspørsel at det vil gjerne bli seint Mai..

Håper ikke det sklir for mye då jeg har planlagt ferietur med bilen :)

Bekreftet 27.01 P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA