Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Tønsberg

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 01. april 2014, klokken 07:10
Sitat fra: Tønsberg på mandag 31. mars 2014, klokken 22:09
Sitat fra: mecanica vergara på mandag 31. mars 2014, klokken 21:30
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Da skjer det ting her:)
Se det. Kanskje vi henter bilene samtidig i Drammen  :D
Ikke umulig det. Har du fått noen estimater fra Tesla på levering?
Ikke annet enn "estimert tidlig i mai", men det er en stund siden jeg fikk den mailen.
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

mecanica vergara

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 01. april 2014, klokken 11:54
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 01. april 2014, klokken 07:10
Sitat fra: Tønsberg på mandag 31. mars 2014, klokken 22:09
Sitat fra: mecanica vergara på mandag 31. mars 2014, klokken 21:30
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Da skjer det ting her:)
Se det. Kanskje vi henter bilene samtidig i Drammen  :D
Ikke umulig det. Har du fått noen estimater fra Tesla på levering?
Ikke annet enn "estimert tidlig i mai", men det er en stund siden jeg fikk den mailen.
Jeg var en ny tur på Skøyen for noen timer siden. Fikk da beskjed om at det kom opp første uken i mai på skjermen dems :)
De mente at vi ikke kunne stole helt på hva som vises på MyTesla.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Tønsberg

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 01. april 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 01. april 2014, klokken 11:54
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 01. april 2014, klokken 07:10
Sitat fra: Tønsberg på mandag 31. mars 2014, klokken 22:09
Sitat fra: mecanica vergara på mandag 31. mars 2014, klokken 21:30
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Da skjer det ting her:)
Se det. Kanskje vi henter bilene samtidig i Drammen  :D
Ikke umulig det. Har du fått noen estimater fra Tesla på levering?
Ikke annet enn "estimert tidlig i mai", men det er en stund siden jeg fikk den mailen.
Jeg var en ny tur på Skøyen for noen timer siden. Fikk da beskjed om at det kom opp første uken i mai på skjermen dems :)
De mente at vi ikke kunne stole helt på hva som vises på MyTesla.
Så bra! Da begynner levering å nærme seg... Lov å håpe om levering i starten av mai for meg også da 8)
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

TRM

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 01. april 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 01. april 2014, klokken 11:54
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 01. april 2014, klokken 07:10
Sitat fra: Tønsberg på mandag 31. mars 2014, klokken 22:09
Sitat fra: mecanica vergara på mandag 31. mars 2014, klokken 21:30
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken.

Da skjer det ting her:)
Se det. Kanskje vi henter bilene samtidig i Drammen  :D
Ikke umulig det. Har du fått noen estimater fra Tesla på levering?
Ikke annet enn "estimert tidlig i mai", men det er en stund siden jeg fikk den mailen.
Jeg var en ny tur på Skøyen for noen timer siden. Fikk da beskjed om at det kom opp første uken i mai på skjermen dems :)
De mente at vi ikke kunne stole helt på hva som vises på MyTesla.
Håper ikke MyTesla er til å stole på! Bekreftet 20.12, men fabrikken leter fortsatt etter deler...
Sendte mail i dag til Tesla for å høre hvordan det ligger an. Skal til Danmark i slutten av mai, og er avhengig av 7 seter for å kunne realisere turen.

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

mecanica vergara

Blir nok levering på alle tre en av de første ukene i mai. Tror ikke det blir så mye tilfeldigheter fremover, da antall utleveringer sikkert ikke kommer til å ligge på 1500 hver måned.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

SCI

Håper også på tidlig Mai. Regnearket gir meg 14``de Mai men velger å være optimist  ;D
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

TMS85

Sitat fra: 7sjn0 på tirsdag 01. april 2014, klokken 02:33
Har lest, lest, lest og lest enda mer. Slik som alle dere andre  :)

Men på tide å bidra. For i dag fikk jeg en beskjed fra DS som var nesten litt for god til å være sann. Finalized 13.12, vin i januar (vet ikke dato - for var ikke like gal på oppdatering som jeg har blitt nå i senere tid). Så i produksjon 11. mars og i transitt 22. mars. Og i går dukket mailen fra DS om at det blir levering 15.-18. april. Må kanskje være en spesiell hurtigbåt det da  :D

Men tar ikke av enda med tanke på det kan være en feil og at det skal være mai i stedet for april. Men samtidig tenker jeg at dashbordet ikke helt er up to date som noen har nevnt her inne. For håpe det siste heller enn det første... Selv om den nok ikke kommer med den nye forsterkningen under bilen, men den kan jo komme på ved en senere anledning.

Hva tror dere, noen andre med samme erfaring i henhold til datoer?

Jøss, det var kjapt ja.

Min gikk i produksjon 10. mars, men jeg har ikke fått noen mail fra noen DS enda. Jeg ringte de for ca en uke siden, da sa de at de ikke visste helt enda, men estimerte starten av mai (som er det jeg har forholdt meg til helt siden jeg bestilte).

hawkman

Finalized 11/12, og har levering 11/4. Så hvis alt går etter planen nå, kommer bilen nøyaktig 4 måneder etter bestilling. Hadde først levering 29/3, men ifølge DS ble endel containere forsinket.
S85 - April 2014
70D - Desember 2015
BMW i3 94Ah - Januar 2017
X75D - Bestilt 11/5-2017

TRM

"Tesla-fabrikken bygger din Model S".
Sendte mail om status i går, og fikk en hyggelig telefon fra Nederland i dag hvor jeg ble fortalt at bilen er ferdig produsert om 5 dager. Om statusendringen på MyTesla er pga min kontakt med Tesla, eller om det er tilfeldig, vet jeg ikke.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

mecanica vergara

Jeg fikk min første kontakt med DS for noen timer siden. Og hun sier at estimert levering er mot midten av mai. Noe senere en hva Skøyen fikk opp på skjermen i går. Men jeg får melde tilbake at dette passer dårlig, da mor har termin 14mai. Så får vi se om det er mulig å få til før eller etter dette.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

rene

Det kan da ikke ha mye å si om det ikke er langt for deg å reise til utleveringsstedet. Kan jo komme 3 uker før, 2 uker etter termin uten at det er dramatisk. I verste fall er det jo bare å si fra til DES at det treffer veldig dårlig med termin, så om det begynner å skje ting så sier du fra dagen før?

mecanica vergara

Sitat fra: rene på onsdag 02. april 2014, klokken 19:52
Det kan da ikke ha mye å si om det ikke er langt for deg å reise til utleveringsstedet. Kan jo komme 3 uker før, 2 uker etter termin uten at det er dramatisk. I verste fall er det jo bare å si fra til DES at det treffer veldig dårlig med termin, så om det begynner å skje ting så sier du fra dagen før?
Helt klart. Og ikke er det veldig langt fra Drammen Sykehus til Tesla Drammen.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

rene

"Knip igjen, kvinne, vi får den nye bilen vår om ti minutter - så skal jeg kjøre deg på sykehuset etterpå."

Tolv minutter senere, første barn født i en Tesla Model S. "Det var plass til hele legeteamet etter vi la ned baksetene. Lystgasstanken fikk plass i frunken."

Tønsberg

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 02. april 2014, klokken 19:50
Jeg fikk min første kontakt med DS for noen timer siden. Og hun sier at estimert levering er mot midten av mai. Noe senere en hva Skøyen fikk opp på skjermen i går. Men jeg får melde tilbake at dette passer dårlig, da mor har termin 14mai. Så får vi se om det er mulig å få til før eller etter dette.
Hmm. Jeg har ikke hørt fra noen DS enda... Slike innlegg som dette gjør at jeg blir enda mer utålmodig. Og jeg som i alle andre sammenhenger er tålmodigheten selv   :o
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

mecanica vergara

Snakket med DS nå, og beksjeden var at bilen var ventet med båten som kommer til Drammen 11 mai. Så da er det nok ikke så gode sjanser å få bilen første uken i mai ??? Men kanskje til 17 mai :D
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA