Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

tk421

Fant denne på nettet. Tydeligvis noen som er ute etter å imponere Elon. Noe å se på mens vi venter på romskipet vårt.

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/ad-day-tesla-thinks-fan-made-ad-out-world-and-you-will-too-156367
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Quintilian

Sitat fra: atleten på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:25
Skal få min 28.3 jeg også, men har ikke fått final invoice enda så som mange andre her begynner F5 tasten å bli relativt sliten:)  Reiser på 2 ukers ferie 29.3 så kjenner det er i seneste laget å få den de 28.3....  Ahhrg hvordan konsentrere seg om andre ting enn bilen nå, iiiiiikke lett.

Har utlevering 29.3 og fikk invoice for to dager siden (17).... Er vel rett rundt hjørnet :-)

PS: Fikk ingen info om at invoice var kommet, den havnet bare under "Mine dokumenter" på my Tesla.

BjornLo

Noen som vet hvor lang tid bilene bruker over fjellet til Bergen?
Pachuca kommer på søndagskveldene til Drammen. Er det da rimelig å regne med at bilene er i Bergen påfølgende tirsdag?

Har avtalt utlevering 30.03. Regner med at min kommer med neste båt, men det er jo alltids lov å håpe på at den allerede er i landet.
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

TeslaTerje

Det kom 2 billaster med biler i dag til Bergen, kanskje dei kom til Drammen på søndag? Eg har utlevering på 31.03
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

atleten

Sitat fra: tk421 på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:33
Sitat fra: atleten på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:25
Skal få min 28.3 jeg også, men har ikke fått final invoice enda så som mange andre her begynner F5 tasten å bli relativt sliten:)  Reiser på 2 ukers ferie 29.3 så kjenner det er i seneste laget å få den de 28.3....  Ahhrg hvordan konsentrere seg om andre ting enn bilen nå, iiiiiikke lett.
Jeg føler med deg hvis du får bilen og så må la den stå helt alene i 2 uker. Stakars lille gullet...
Og jeg kjenner meg igjen på ventestresset. Jeg har skript gående for å sjekke veivesenet kontinuerlig, jeg hopper på myTesla 20 ganger på en arbeidsdag for å sjekke om status har gått over til "Bilen gjøres klar for henting eller levering" og jeg sjekker Elbilforum oftere enn jobb-epost.
Har ikke vært så opphengt av noe siden jeg som tenåring ble oppmerksom på pupper

Du beskrev dagen min på en prikk. Men heldigvis fikk jeg nå Invoice og fikk også beskjed om at bilen muligens er klar på mandag kl 16. Dette blir en problematisk helg.

tk421

Gratulerer Atleten. Med en liten følelse av misunnelse av at du slår meg på målstreken med 4 dager ;)
Nå er det bare å håpe at DS ringer meg også med tilsvarende oppdatering.
Fikk en telefon i dag fra et nummer jeg ikke hadde lagret i kontaktlista og hoppet av muligheten at det faktisk var DS med nyheter. Men nei, det var en selger. Huff og huff.
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

tk421

Jeg fikk min "Din Model S er på vei til Europa" standard formulert e-post 25. februar. Altså ca en måned før estimert levering og et par-tre dager etter at bilen var ferdig produsert. I denne sto alt om dekk, serviceavtaler, forsikringsinformasjon og slik.
Til slutt var litt tekst fra DS som forklarte at levering var estimert til "slutten av mars" og om det passet. Kun etter noen telefoner med DS fikk jeg mer nøyaktig leveringsdato.
Datoen på fakturaen (som jeg fikk i begynnelsen av mars) var satt til april, så jeg måtte sjekke med DS om fakturaen eller han snakket sant. Heldigvis for meg er DS sitt ord det som skal stoles på, ikke det som står oppført i diverse skjemaer.
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

RaBalder

Sitat fra: P85TMS på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:54
Dere som bestilte i Nov/Des og får biler nå i slutten av Mars, har dere fått en "standard" e-post fra Tesla med estimert leveringstidspunkt, info om vinterdekk, ekstrautstyr osv.? I tilfelle hvor tidlig fikk dere den?

planlagt levering 30. mars.  Jeg fikk mail fra DS 8. mars.

tk421

Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Quintilian

.... Estimert 29. mars for en måneds tid siden.... Samme dato stod på invoice jeg fikk for to dager siden... I dag informert om at tidligste utlevering blir 31 mars kl 11....  :-[

Mr.Hansen

Fredag kl 10:00 tar jeg en 1 time i Drammen.
Bekreftet den 20 Oktober. Produksjon i begynnelsen av februar.
EL 35611

Hadde den 27 Mars, får en uke tidligere.

Jeg har fått svar på alle mailene jeg har sendt til min DS.
De har altfor mye å gjøre for tiden.

Desto flere som mailer og ringer, desto lengere tid tar det. De tar kontakt når det er noe de/du trenger av info.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Trustno1

Vi fikk i dag fremskyndet leveringen til 25.03 i fra 31.03.
Klager ikke på det :)

P85, finalized 02.11, prod complete 11.02

TeslaTerje

Dei som har fått fremskyndet levering gjelder det kun drammen eller er det noen som har fått det i Bergen og?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Trustno1

For min del så skal jeg hente i Drammen

Kristian O

Fikk nettopp vite at vår bil er forsinka  :'(
Når vi bestilte vart det sagt tidlig mai. Når produksjonen var ferdig vart det sagt 31.3, som vi fikk forandra til 29.3 sidan vi bor langt unna butikken.
No kom det mail om at pga forsinkelse på båten blir ny levering rundt 14.4.
Ingen krise for oss da vi fortsatt har en bil å selge, men det er litt surt likevel.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA