Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Kagex

hvis du har estimert leveringsdato 31 kan du regne med at bilen din er med båten ikveld ja, min kom forrige søndag og har utlevering imorgen
P29687

Quattro

Jeg har levering 28.03.... Hvis min bil er med båten bør jeg vel kjappe meg med å betale bilen og ordne forsikring :-)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Kagex

du bør ordne det ja, da kan det hende du får tidligere levering også. tok 4 dager så hadde jeg skilt nr klar
P29687

Foleson

#5583
Sitat fra: KristianKBE på lørdag 15. mars 2014, klokken 19:45
Er det muuuuuuulig å ha så uflaks!!!?!??

Bilen er betalt i sin helhet, vognkort er mottat, og utlevering er avtalt på tirsdag.
Torsdag reiser jeg på guttetur på fjellet i ny bil. Det VAR iallefall planen.

Så ligger det nå melding på svareren min, at bilen blir forsinket NOK EN GANG!!
Denne gang fordi fjellovergangene fra Drammen til Bergen er stengt... Så nå får jeg den ikke til turen likevel.
Tror ikke det er meningen jeg skal ha denne bilen jeg.... :(

Bestillte i AUGUST liksom.......

Jaja, i det minste hører du tydeligvis fra Tesla. Jeg skal etter det jeg blei fortalt for en tid tilbake få bilen i Bergen førstkommende onsdag, men DS skreiv at han ville komme tilbake med tidspunkt i slutten av denne uken. Hørte sporadisk fra ham så lenge det gjalt å få pengene overført, men så snart det var på plass nå på onsdag ble det stille. Sendte mail og spurte om tidspunkt på torsdag fordi jeg trenger å planlegge neste uke med møter og seminarer, men ikke noe svar. Sendte ny mail på fredag, ikke noe svar. Ringte to ganger på fredag, og blei lovt at DS skulle ta kontakt, ikke noe svar. Nå er det søndag, og fremdeles total radiotaushet siden onsdag.

Greit at de har det travelt, men å ikke klare å gi en enkel tilbakemelding på når de planlegger å gi meg bilen er dårlig... svært dårlig. Spesielt når jeg ble lovt en slik tilbakemelding flere ganger.

Dette var langt bedre i september når de hadde en ferskere organisasjon, men like travelt med utlevering... Ikke imponert over kommunikasjonsevenen i det hele tatt.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Philip Marlowe

@Folesen.
Jeg skjønner du blir irritert over ikke å få svar, samtidig så må det være forferdelig hektisk for den norske Teslaorganisasjonen som skal levere så mange biler nå. Jeg har sett at noen hevder de skal levere 1500 biler i mars. Høres vanvittig mye ut.  :o

Det er veldig hvordan det svinger med antall biler fra måned til måned. Jeg antar at de som får bilen sin i stille måneder opplever bedre service. Disse "rykk-og-napp"-leveringene kan jo ikke være bra for den norske Tesla-organisasjonen.

Jeg har fått avtalt levering torsdag 27.3.
Jeg bør vel derfor betale inn pengene innen onsdag.
Nå ser jeg forøvrig at Pachuca har lagt til kai ved Drammen.


Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

b0nni

#5585
Da er endelig min bil registrert  :D  :D Faktisk ble den registret kl 20:30 idag søndag. Jeg er utrolig imponert over innsatsen til Tesla i Bergen. Skjønner at noen kan bli irriterte på forsinkelse og manglene respons, men når så mange biler skal på veien er det ikke til å unngå at det oppstår enkelte problemer. Satser på at alle får bilene sine snart, da er alle problemer glemt, ikke sant TAI.. :)

BMW850

Kommer det båtlast med Teslaer hver uke? Min skulle visst komme til landet den 15/4.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tai

Foleson, dette problemet hadde jeg og. DS sa han skulle komme tilbake med leveringstidspunk en uke men hørte ingenting. Var vel egentlig slik hele ventetiden, fikk null info eller tilbakemelding.

Til tros for at Tesla har mye å gjøre og at de er et ungt firma, det skal så fryktelig lite til å sende en kjapp mail til de som venter. Kundeservice er utrolig viktig skal de fortsette å selge biler og etablere seg som en seriøs aktør i bilmarkedet.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

mecanica vergara

Her kommer det flere Model S. Deilig å sitte ved frokostbordet å se kranen losse Pachuca for Tesla containerere.
Ennå none turer før det er min tur, men jeg rykker stadig fremover i køen.
Kanskje ikke så lett å se på bilde, men kranen ligger ca. midt i bilde :o
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

paalv

Mitt siste innlegg her, etter at jeg fikk bilen i Drammen på lørdag.

Min opplevelse har vært at Tesla har hatt rimelig god peiling på tidsløpet de siste 3 månedene. Jeg fikk i midten av desember info (på forespørsel både til Norge og til Holland) om at jeg ville få bilen i midten av mars. Og fikk den altså 15. mars.

Riktignok var det en del justering frem og tilbake (faktura sa 17., første dato for utlevering var 25., så 18. og til slutt 15.)
Logistikken, med hundrevis av biler inn og ut av containere, og med omlasting i Holland, vil nødvendigvis måtte føre til en del forskyvninger.

Lykke til, dere som fortsatt venter!
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Kagex

Cả 6 timer igjen.  Føler meg ikke så produktiv på jobb idag for å si det mildt
P29687

Tai

Haha,  ikke så rart klager.  Regner med at arbeidsgiver har forståelse for det ;-)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Concept_d

Sitat fra: mecanica vergara på mandag 17. mars 2014, klokken 06:43
Her kommer det flere Model S. Deilig å sitte ved frokostbordet å se kranen losse Pachuca for Tesla containerere.
Ennå none turer før det er min tur, men jeg rykker stadig fremover i køen.
Kanskje ikke så lett å se på bilde, men kranen ligger ca. midt i bilde :o

Kanskje min er med denne gangen. Har antatt levering 29mars.
Har ikke fått faktura enda, når får jeg den???
Aldri venta mer på en faktura:)
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

Kagex

Du skulle vell ha hatt den allerede, har du fått mail fra des? jeg fikk min mail 12 februar regning 19. betalt samme dag.
P29687

Concept_d

Sitat fra: Kagex på mandag 17. mars 2014, klokken 10:11
Du skulle vell ha hatt den allerede, har du fått mail fra des? jeg fikk min mail 12 februar regning 19. betalt samme dag.

Fikk Mail av ds den 6 mars med ny bekreftelse Mail på endelig sum etter servicepakke og adp var lagt til den 10 mars.

Siden har jeg ikke hørt noe mer.
Har vært inne x antall ganger inne på my tesla.

Kona tok opp med meg i helgen og lurte på om det var noe jeg ville si, synes jeg hadde hatt en merkelig oppførsel i det siste, siden jeg hadde med meg telefonen overalt.

Fikk oppklart at det kun var oppdatering på my tesla:)
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA