Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

jonnerns

Sitat fra: KristianM på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:48
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:42
Sitat fra: jonnerns på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:29
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:35
Da var det ny status på MyTesla her også gitt... "din model s blir klartgjort...."  :D

Intet nytt under solen her annet enn at DS fortalte meg i dag at hvis jeg velger å finansiere gjennom egen bank og ikke deres spesialtilbud så er sjansene for å få bilen tidligere veldig små...

I alle dager? Vi finansierer også gjennom egen bank, da "spesialtilbud" som regel er ganske dårlig.
Fikk du gode argument for at de gjorde det på denne måten?

Mulig at det bare er snakk om en dag eller 2 mht de må sende papirer osv istede for å få det raskere gjennom.

Jeg tok finansiering gjennom DNB utenom Tesla, men så er DnB "samarbeidspartner" eller de har en slags avtale?  Fikk uansett klimalån som var bedre enn de andre tilbudene jeg fikk ;-)

Får man spørre hva slags rente du har fått?
S85 med alt foruten 21" - Bestilt 20/8-13 - finalized 02/9-13.

paalv

Sitat fra: kjelsås1978 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:20
Glad nyhet!! Drammen ringte i dag. Levering 15. mars i stedet for 27. mars  :D

Telefon til meg også i dag:
Levering 18. i stedet for 25. mars.
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

TeslaTerje

Dere som får bilen før tiden, når har dere betalt for bilen? Jeg vundrer å betale før enn 1 uke før levering om det gjør at jeg får bilen før planlagt tid.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Newbee

Sitat fra: nummis73 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:54
Dere som får bilen før tiden, når har dere betalt for bilen? Jeg vundrer å betale før enn 1 uke før levering om det gjør at jeg får bilen før planlagt tid.


Tror du MÅ betale bortimot en uke før. De vil ha pengene før den registreres hvis jeg har oppfattet riktig.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

ctr46

Sitat fra: nummis73 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:54
Dere som får bilen før tiden, når har dere betalt for bilen? Jeg vundrer å betale før enn 1 uke før levering om det gjør at jeg får bilen før planlagt tid.

De sier minst en uke før... så om du legger det inn litt før er nok ikke noe problem. Heller litt for tidlig enn litt senere. Hvorvidt det vil påvirke leveringen din vet jeg ikke. Jeg kan tenke meg at dersom noen skulle prioriteres så er det lettere å ringe de som har alt klart allerede...
85D

kjelsås1978

Sitat fra: nummis73 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:54
Dere som får bilen før tiden, når har dere betalt for bilen? Jeg vundrer å betale før enn 1 uke før levering om det gjør at jeg får bilen før planlagt tid.
Betalte i dag før 12.00 og sendte over bekreftelse til DS. Bilen leveres 15. mars. Altså 4 dager før for min del...

rsy

Fikk hyggelig telefon i dag. Levering lørdag 15.03. Opprinnelig dato var 24.03. Betalte for to uker siden. Bilen ble registrert i kveld :)

Hvor mange dager pleier de å bruke på klargjøring etter registrering?

RSy

jonnerns

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:42
Sitat fra: jonnerns på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:29
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:35
Da var det ny status på MyTesla her også gitt... "din model s blir klartgjort...."  :D

Intet nytt under solen her annet enn at DS fortalte meg i dag at hvis jeg velger å finansiere gjennom egen bank og ikke deres spesialtilbud så er sjansene for å få bilen tidligere veldig små...

I alle dager? Vi finansierer også gjennom egen bank, da "spesialtilbud" som regel er ganske dårlig.
Fikk du gode argument for at de gjorde det på denne måten?

Ojojoj nå er den plutselig registrert:)
S85 med alt foruten 21" - Bestilt 20/8-13 - finalized 02/9-13.

eirikS

Ny oppdatering i dag, din bil blir klargjort for henting....
Ikke uventet etter at jeg måtte innom butikken i Trondheim i dag for å roe slitne nerver.... Fikk beskjed om at den var på vei til Trondheim på et tog. Levering blir som planlagt på mandag 17.03.
De har måttet flytte utlevering til et bygg i nærheten som de har leid, ble for trangt på eksisterende lokasjon. Travle tider for tiden. Ligger an til salgsrekord i mars.

Begynner å bli kort denne dimmelenka nå.... ;)
P85, grå, pano, 21" grå, grått skinn, carbon, tech, park, luft, lyd, lys, hylle. Bestilt 01.10, bekreftet 06.10. In transit 24.01

TMS85

Sitat fra: ElViz55 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:15
Hurra ;D Endelig skjer det noe: "Tesla-fabrikken bygger din Model S"
Bestillt 25/11-2013, så jeg begynte å lure på om de hadde glemt den.
Kjenner det begynner å krible enda mere....

Heisan, ifølge din signatur får du bil i april. Hvorfor tror du det?

Bilen min gikk i produksjon dagen før din, noen grunn til at jeg også kan håpe på april?

Aikon74


Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:23
Sitat fra: Aikon74 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:02
Ja, da var min også i produksjon, bekreftet bestilling i midten av desember :)
Gratulerer. Jeg finner ikke deg i regnearket.
https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&type=view&gid=0&f=true&sortcolid=-1&sortasc=true&page=2&rowsperpage=250

Takker, da har jeg fått lagt meg til i regnearket også . Ser ut som jeg har ca 1,5 mnd igjen å vente nå. Blir nok tøft, men den som venter på noe godt osv. ... :)

KristianM

Sitat fra: jonnerns på tirsdag 11. mars 2014, klokken 19:00
Sitat fra: KristianM på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:48
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:42
Sitat fra: jonnerns på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:29
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:35
Da var det ny status på MyTesla her også gitt... "din model s blir klartgjort...."  :D

Intet nytt under solen her annet enn at DS fortalte meg i dag at hvis jeg velger å finansiere gjennom egen bank og ikke deres spesialtilbud så er sjansene for å få bilen tidligere veldig små...

I alle dager? Vi finansierer også gjennom egen bank, da "spesialtilbud" som regel er ganske dårlig.
Fikk du gode argument for at de gjorde det på denne måten?

Mulig at det bare er snakk om en dag eller 2 mht de må sende papirer osv istede for å få det raskere gjennom.

Jeg tok finansiering gjennom DNB utenom Tesla, men så er DnB "samarbeidspartner" eller de har en slags avtale?  Fikk uansett klimalån som var bedre enn de andre tilbudene jeg fikk ;-)

Får man spørre hva slags rente du har fått?

Mener det var 4,2% nom   4,8 eff. rente :)

KristianM

De fleste får tilbud om å hente bilen en uke eller mer før avtalt tid, så kan være lurt å betale bilen 2-3 uker før tiden om du vil gradere deg. Er litt kjedelig å få muligheten til å hente bilen også blir det stoppet pga finansieringen ikke er på stell ;)

ElViz55

Sitat fra: TMS85 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 23:01
Sitat fra: ElViz55 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:15
Hurra ;D Endelig skjer det noe: "Tesla-fabrikken bygger din Model S"
Bestillt 25/11-2013, så jeg begynte å lure på om de hadde glemt den.
Kjenner det begynner å krible enda mere....

Heisan, ifølge din signatur får du bil i april. Hvorfor tror du det?

Bilen min gikk i produksjon dagen før din, noen grunn til at jeg også kan håpe på april?

April var det jeg ble forespeilet når jeg bestilte, men det ser vel ut til at det skal holde hardt. Mest sannsynlig første uka i mai tenker jeg.


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Torpedo Ted

Noen som har peiling på hvor mange dager før levering det er vanlig å få ny status på mytesla: "Your Model S is being prepared for pickup or delivery."? Jeg regner med det er denne meldingen som kommer etter at det står at den er "In transit"?

Min står fortsatt som "In transit", men ble forespeilet levering i uke 14 (siste uke i mars). burde jeg være bekymret?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA