Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

MyTess

Om prosessen; bilen registreres etter at faktura er betalt?

Ikkeno vits å sjekke etter regnr før du har fått faktura og betalt?

MyTess

Og hvordan et faktura/betaling relatert til status om at bilen klargjøres for levering eller henting?

krister461

Jeg betalte egenandel i god tid (stod bare til pynt på konto) mens billån ble utbetalt fra banken etter at bilen ble registrert, men noen dager før jeg har fått bil. :)

daniel_mh83

Bekreftet 28.10.14, Fått mail fra DES idag. Om at bilen min ankommer snart. Har hatt noe kontakt med kundeservice på Tesla over en periode men altid bare fått til svar at jeg må vente til første uken i April på bilen. Men idag kl1705 kom glad nyheten! bilen kan hentes 22 mars! 14 dager før forespeilet levering. Flaks at jeg kommer hjem fra Spania den 21 da;)
Har bestillt P85 med det meste av utstyr, ikke 7 seter eller +!Blå.
Nå gjenstår salget av Fossilen! Golf GTI 2010, DSG med alt utstyr selges, om dere kjenner noen som trenger ;-)

GLEDER MEG 8)

Tai

Gratulerer Daniel, der traff du bra med datoene. Nå skal du se at DS fremskynder leveringen så blir det noen ulidelige dager i Spania ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

mecanica vergara

Jeg var en tur på Alna i dag. Der kunne de opplyse om at Model X linjen var tatt i bruk til produksjon av Model S. Nå var det en forventet levering på ny bil på 4-5 måneder. Dette kan jo trekke ned leveringstiden på biler som allerede er bestillt også. Kanskje det blir noen flere som får seg en overraskelse fremover.

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

El-Ing

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:42
Men vi snur på flisa igjen: Får jeg med speilene vil det mer enn gjøre opp for all ventetid og manglende tilbakemelding fra Tesla ;D

Edit: Leste posten min. Uff som jeg syter! Nå skal jeg slutte. Gleder meg bare så inni hampen.... :-X

Tai

Hehe - tror alle forstår frustrasjonen din, og det ser ut som du skriver med glimt i øyet. Hvis det kan bidra til at du grugleder deg enda mer, så gikk min bil i prod. 5 dager før din, og kom med el-innfellbare speil. Og uansett så tror jeg at når du sitter i bilens førersete og har gjennomgang på utleveringsdagen, så er all frustrasjon glemt og borte forever!

Forsøk på noen tips til hva du kan gjøre for å eventuelt sørge for at du ligger best mulig an i køen når bilen allerede er i landet; vær proaktiv og vis at du har kontroll slik at de ikke får trøbbel med det siste papir-arbeidet.
1) Betal bilen hvis du ikke har gjort det (og informer DS om at det er gjort, send gjerne kopi av kvittering og be om bekreftelse når de ser pengene på sin konto)
2) Mat på med mer informasjon til DS etter hvert som du gjør avklaringer som er viktig for dem
  a) At forsikring er i orden og aktivert fra dato x.x.x (viktig for dem for å registrere bilen)
  b) At du har dobbeltsjekket med banken hvis du skal finansiere, informer om at de har fått forsikringsmelding fra selskapet ditt og at de er klare til å betale restbeløpet (viktig for at de skal få pengene sine)
c) At du har dobbeltsjekket My Tesla og sjekket at all informasjon der er riktig
3) Nei - det var vel egentlig det.

Fortsett og gled deg, du har ventet i mange måneder, nå er det bare snakk om dager...

(og for all del - dette er ikke noen garanti for at du får el-speil eller at noe som helst går fortere, men da vet du hvert fall at du har gjort det du kan :))

Grå S85 mottatt 28.2.

Kagex

Ganske så enig El.

sitter her å håper på fremskyndet levering.

fyllt in all informasjon, ordnet med forsikring, hadde pengene klare. jeg hadde til og med liste over hva jeg skulle ha med bilen.

da des sendte mail, sendte jeg en liste og beregning over ek samt nummer til forsikringsagent. ringte etter 6 dager og sjekket betaling.

sendte info til forsikringselskapet i tråd med teslas mail.

nå er det bare å vente til 25 mars. (håper tidligere).
P29687

Tai

Takk for det El-Ing. Det klør helt riktig litt ekstra når jeg hører om andre sine biler! Snart er den vonde tiden over. Tror jeg. Ihvertfal ifølge invoicen. Og muligens rykte fra DS.

hjelpe meg..... ::)

Jeg betalte egenkapitalen min i Januar litt for å få det ut av verden men litt for å være tidlig ute. Alle papirer og dokumenter er ordnet og DS har fått alle bekreftelsene han trenger. Jeg må få en dato for overleverelse så starter jeg forsikringen. Så alt bør være i skjønneste orden! Hadde vært bitter om bilen ble forsinket pga et dustete dokument!

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Jærbuen

1 natt fra levering her nå, skal bli en befrielse etter snart 6 mnd i venteboksen........
Så rett hjem å teste 400V lading :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

JumboTour

NilsRo

Fikk telefon fra DS i dag. Levering lørdag 29/3 i Drammen. Har ikke noe "fett" ladepunkt hjemme å glede meg til. "Motorvarmeruttak" i borettslagets trange fellesgarasje hvor jeg ikke har fått svar ang lading.

Med gleder meg læll :)
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

sisc1337

Føler jeg gjorde et bra kjøp, men det gjenstår å se:)! Har vært interesert i bilen siden i fjor og var en av de første i Stavanger som prøvekjørte bilen hos Tesla der. Planen min etter prisøkningen var å kjøpe en S85 med det mesteparten av ekstarutstyret. Men ble ringt opp i forgje uke på onsdag av en selger ifra Tesla i Stavanger. Hun kunne fortelle meg at de hadde ferdigproduserte biler til salgs med gamle priser før prisøkningen. Disse bilene ble jeg fortalt at var opprinnelig ment for demo-, pressebiler og serviceloaner, men det har tydeligvis ikke vært noe behov for dette. Endte opp med å bestille en P85 på fredag, etter at jeg var for treig ute på et av de andre tilbudene. Har fått muntlig beskjed at den skal være klar for levering om 7 uker. Venter fortsatt på statusoppdatering ifra HQ på hvor bilen er i verden nærmere og detaljer rundt kjøpet mit. Disse 7 ukene kan bli de lengste i mit liv, gleder meg i hjel!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Tai

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:46
Fikk telefon fra DS i dag. Levering lørdag 29/3 i Drammen. Har ikke noe "fett" ladepunkt hjemme å glede meg til. "Motorvarmeruttak" i borettslagets trange fellesgarasje hvor jeg ikke har fått svar ang lading.

Med gleder meg læll :)

Her er det samme som deg, motorvarmeuttak i garasjen. Har vært i dialog med styret som mest sannsynlig legger opp noen nye kurser men har ikke hørt noe enda. Så tiden får vise.

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

Mr.Hansen

Ikke glem å puste mellom taste trykkene Tai!
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA