Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Meringdal

Noen som har fått ny status idag? Ser at lille lance fikk my status kl 10:15 forrige mandagsmorgen.. Ny båt i går kveld, som jeg tror hadde med seg en del mer enn 8 biler slik som sist :)

Daniel.B

Sitat fra: Meringdal på mandag 24. februar 2014, klokken 09:39
Noen som har fått ny status idag? Ser at lille lance fikk my status kl 10:15 forrige mandagsmorgen.. Ny båt i går kveld, som jeg tror hadde med seg en del mer enn 8 biler slik som sist :)

Har ikke fått ny status enda, tipper det kommer i løpet av dagen. Fulgte med på når Pachuca la til i går kveld.
Leveringsdato 24.02 (idag) på faktura, men har fått beskjed om levering 7.03 muligens 10.3. Nærmer seg veldig nå.  :)

Meringdal

Da tror jeg nok din står i en av containerene der.. :) Jeg skal hente min ut i trondheim, men det er mulig den ikke kommer til drammen før neste søndag.. men det er jo lov å håpe :)

tk421

Sitat fra: Meringdal på søndag 23. februar 2014, klokken 23:42
Hadde jeg visst hva du bablet om angående scriptet så skulle jeg jaggu ordnet det til slik jeg også fikk mail..
Det jeg tror han mener er at du kan sjekke veivesenets nettaddresse (bare endre VIN helt på slutten til din egen VIN): http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJSA3H13EFPxxxxx

Bare legg den inn som et bokmerke/favoritt og sjekk en gang om dagen, så slipper du å kode selv :)
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

cra

Sitat fra: frosken på søndag 23. februar 2014, klokken 22:34
Edit: I fall noen er interessert i å sjekke sin egen bil har jeg lagt ved registreringssjekken her.  Usikker på hva som er standard installert på ulike distroer og på Mac.

For gøy testet jeg scriptet på min Mac (OS X Mavericks), og det fungerer som smør "out of the box". :)  (Jeg har desverre ikke noen bil på havna, så jeg jukset litt med koden for å trigge mailsendinga)
Må bare huske å legge inn egen mailadresse på riktig sted (kunne med fordel ligget en kommentar om det på samme måte som med VIN?)

Btw, hvordan vet du hvilken båt bilen din kommer med?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

krister461

For de som ikke gidder å kave med scripting så finnes denne tjenesten her: femtoo.com

:)

frosken

Jeg vet ikke hvilken båt bilen kommer med, det er rene antagelser basert på transittdato og leveringsdato.

Litt bedre kommentert kode:

#!/bin/bash

# Sjekker om det er tastet inn VIN som argument (./registrert-tesla-mail.sh 5YJSA2H13EFPXXXXX)
# Hvis ikke søker skriptet opp VIN som står under
if [[ -z $1 ]]
then
  # Sett inn ditt VIN her
  nummer="5YJSA2H13EFPXXXXX"
else
  nummer=$1
fi

# Henter ned kjøretøyopplysninger fra vegvesen.no og ser etter "tesla model s" og et EL-registreringsnummer
regnr=``curl -s "http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=$nummer" | grep -i "tesla motors model s" | egrep "EL [0-9]{5}" -o``

# Hvis et registreringsnummer ble funnet sendes det på mail.
# Husk å sette inn din mailadresse!
if [[ -n "$regnr" ]]
then
  echo "Registreringsnummeret er $regnr - http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=$nummer" | mail -s "Tesla registrert - $regnr" din.mail@adresse.her
  exit 0
else
  echo "VIN ikke registrert"
  exit 1
fi

Styggere, men enklere one-liner som kan limes rett inn i cron, bare endre "din.mail@adresse.her" til din epost og "DINVIN" til ditt VIN. Med denne trenger du ikke det fæle skriptet over :)

0 * * * * mailadresse="din.mail@adresse.her" && nummer="DINVIN" && regnr=``curl -s "http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=$nummer" | grep -i "tesla motors model s" | egrep "EL [0-9]{5}" -o`` && echo "Registreringsnummeret er $regnr - http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=$nummer" | mail -s "Tesla registrert - $regnr" $mailadresse 2> /dev/null

cra

Sitat fra: frosken på mandag 24. februar 2014, klokken 11:21
Jeg vet ikke hvilken båt bilen kommer med, det er rene antagelser basert på transittdato og leveringsdato.

Ahh.... Det har sett ut som om folk har stålkontroll på hvilken båt bilen deres er omord i, men de/dere bare faker det, altså??!?  ;D

Sitat fra: frosken på mandag 24. februar 2014, klokken 11:21
Litt bedre kommentert kode:

Mycket bra! :)  Grunnen til at jeg kommenterte det var at biten med e-postadressa kom utenfor skjermen til å begynne med (jeg jobbet i terminalvdindu slik jeg er vant til, ikke noen fancy grafisk editor). Men hadde jeg tenkt litt mer så hadde jeg jo visst at scriptet gjerne må vite hvor det skal sende mail.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Henning76

Original dato for levering 24.02 - ny dato for levering 10.03 etter forsinkelser.

I dag er det den 24.02 - og i dag skiftet min status til "Din Model S blir klargjort for henting eller levering".

YAY :D

Velkommen til Norge, mitt perlehvite vidunder :D
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Jærbuen

Sitat fra: Henning76 på mandag 24. februar 2014, klokken 12:25
Original dato for levering 24.02 - ny dato for levering 10.03 etter forsinkelser.

I dag er det den 24.02 - og i dag skiftet min status til "Din Model S blir klargjort for henting eller levering".

Når endres statusen fra "In Transitt" til "Blir klargjort"?
Når den tas ut av transportkonteineren, eller når den ankommer overleveringsstedet?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Henning76

Sitat fra: Jærbuen på mandag 24. februar 2014, klokken 13:55
Sitat fra: Henning76 på mandag 24. februar 2014, klokken 12:25

Når endres statusen fra "In Transitt" til "Blir klargjort"?
Når den tas ut av transportkonteineren, eller når den ankommer overleveringsstedet?

Utrolig nok kunne ikke mannen hos Tesla som jeg selvsagt sporenstreks ringte for å spørre å grave svare på det. Men han tok en telefon til mottaket på havna - og bekreftet at bilen var ankommet Norge - altså ikke bare ikke i følge My Tesla, men også i følge den virkelige verden.. :)

Jeg tipper det er når den kjøres ut av kontaineren, ja. En form for scanning eller lignende. Muligens når den registreres ankommet i Tollvesenets systemer?
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

frosken

En gif på 36MB av lossingen av Pachuca fra sent å går kveld til nå i ettermiddag:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/370860/img/animation.gif
Bedre lenke (laster vesentlig raskere): http://gfycat.com/GreatColorlessFoal

Utålmodig, jeg? Nei, nå skjønner jeg ikke hva du mener.

dundun

Jeg hadde egentlig levering i slutten av mars (egentlig egentlig april, men ble fremskyndet en gang). I dag ringte Tesla og spurte om det var greit med overlevering 12.03, noe jeg kan leve med :)

Confirmed 12.11.2013
Ferdig produsert 20.02.2014
(Levering 12.03.2014)
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Meringdal

Ja det skal ikke du klage på. Du har bestilt 1.5 mnd etter meg og jeg har ikke fått min enda :p Men jeg har "bare" vanlig S85, så litt goder må jo dere ha :)

Tai

Sitat fra: tk421 på mandag 24. februar 2014, klokken 10:04
Sitat fra: Meringdal på søndag 23. februar 2014, klokken 23:42
Hadde jeg visst hva du bablet om angående scriptet så skulle jeg jaggu ordnet det til slik jeg også fikk mail..
Det jeg tror han mener er at du kan sjekke veivesenets nettaddresse (bare endre VIN helt på slutten til din egen VIN): http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJSA3H13EFPxxxxx

Bare legg den inn som et bokmerke/favoritt og sjekk en gang om dagen, så slipper du å kode selv :)

Veldig nyttig. Har lagt den til som favoritt, takker hjerteligst.

Men nå må du komme deg tilbake på posten din, de spør etter deg ;).

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA