Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

eirikS

Har fått beskjed om henting i Trondheim den 27.03  8) Gledes.

Bestilt 01.10 bekreftet 07.10
P85, grå, pano, 21" grå, grått skinn, carbon, tech, park, luft, lyd, lys, hylle. Bestilt 01.10, bekreftet 06.10. In transit 24.01

Performance85

Sort P85+ All included, uten ekstra sikkerhetspakke. 400V i veggen.
Bekreftet 16.08 - i produksjon 20.12 - I transit 030114 - avtalt utlevering 24.2.14

kennethl


Sitat fra: Newbee på fredag 21. februar 2014, klokken 18:41
Sitat fra: cstromme på fredag 21. februar 2014, klokken 17:37
Hvor lang tid på forhånd får man en ca. dato? Og hvor lang tid på forhånd får man nøyaktig dato?

Hva mener du med, svarer på spørsmål, jeg har fått en standardmail jeg, ikke et eneste spørsmål der bare informasjon om hva jeg må gjøre på forsikring etc.

Første dato jeg fikk var på fakturaen. Når du blir kontaktet av DS med spm, jo raskere du svarer jo raskere får du faktura. Har fått min faktura 1,5mnd før estimert levering.

Red: Nøyaktig dato tror jeg ikke de tør gi før bilen står på norsk jord.

Newbee

Sitat fra: kennethl på fredag 21. februar 2014, klokken 23:50

Sitat fra: Newbee på fredag 21. februar 2014, klokken 18:41
Sitat fra: cstromme på fredag 21. februar 2014, klokken 17:37
Hvor lang tid på forhånd får man en ca. dato? Og hvor lang tid på forhånd får man nøyaktig dato?

Hva mener du med, svarer på spørsmål, jeg har fått en standardmail jeg, ikke et eneste spørsmål der bare informasjon om hva jeg må gjøre på forsikring etc.

Første dato jeg fikk var på fakturaen. Når du blir kontaktet av DS med spm, jo raskere du svarer jo raskere får du faktura. Har fått min faktura 1,5mnd før estimert levering.

Red: Nøyaktig dato tror jeg ikke de tør gi før bilen står på norsk jord.

Når tiden er inne får du en mail som heter "Viktig informasjon vedr leveringen av din Model S" som har et vedlegg "Info for fremtidige eiere av Tesla ModelS"..... da starter veien mot faktura.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Jærbuen

Levering 5 mars kl 11, faktura betalt, forsikring aktiv fra mandag :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

tk421

Your Model S is in transit from the factory.
Nå, det eneste som gjenstår er at jeg står som en liten skolejente og tripper foran utleveringsporten i 8 uker!
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

bakskj

Så på fakturaen min nå at bare rødt adapter var oppført. Spørsmålet er om alle også får blått som standard eller må det spesifiseres på faktura? Rødt er viktig for meg, men vil ha blått også.
TM3 LR AWD

Hyperstress


Sitat fra: bakskj på lørdag 22. februar 2014, klokken 22:26
Så på fakturaen min nå at bare rødt adapter var oppført. Spørsmålet er om alle også får blått som standard eller må det spesifiseres på faktura? Rødt er viktig for meg, men vil ha blått også.

Blått er standard
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TeslaTerje

Dei kan ikkje garantere at vi får blå adapter med bilen når den blir levert i mars. Eg sliter da eg kun skal sette opp eit ladepunkt med blå kontakt. Er det bare Tesla som kan levere den?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Jærbuen

Trodde det var rød de ikke kunne love, jeg?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

stiantveitofficial

Sitat fra: bakskj på lørdag 22. februar 2014, klokken 22:26
Så på fakturaen min nå at bare rødt adapter var oppført. Spørsmålet er om alle også får blått som standard eller må det spesifiseres på faktura? Rødt er viktig for meg, men vil ha blått også.

Blått er standard
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

frosken

#5051
Nå har Pachuca klappet til kai i Drammen; om jeg er heldig er bilen min i en av de mange containerne!

Ny runde med F5 på MyTesla i håp om statusendring. Jeg har til og med laget en cron-jobb som hver time sjekker om bilen er registrert, og så fort det er tilfellet sender den meg mail med registreringsnummeret.

Dette kan umulig være sunt...


Edit: I fall noen er interessert i å sjekke sin egen bil har jeg lagt ved registreringssjekken her. Sikkert masse forbedringspotensiale, men det var noe jeg rakset sammen på et par minutter fordi jeg er utålmodig :) Koden forutsetter at man har mailutsendig satt opp med for eksempel postfix samt curl og (e)grep installert. Usikker på hva som er standard installert på ulike distroer og på Mac.

Skriptet kam også ta et VIN som argument og hente registreringsnummer på den måten.

Legg denne i et fornuftig intervall i crontaben, for eksempel hver time:
0 * * * * /bin/bash /path/til/registrert-tesla-mail.sh 2> /dev/null
registrert-tesla-mail.sh

#!/bin/bash

if [[ -z $1 ]]
then
  # Sett inn ditt VIN her
  nummer="5YJSA2H13EFPXXXXX"
else
  nummer=$1
fi

regnr=``curl -s "http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=$nummer" | grep -i "tesla motors model s" | egrep "EL [0-9]{5}" -o``

if [[ -n "$regnr" ]]
then
  echo "Registreringsnummeret er $regnr - http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=$nummer" | mail -s "Tesla registrert - $regnr" din.mail@adresse.her
  exit 0
else
  echo "VIN ikke registrert"
  exit 1
fi

Meringdal

Jeg fulgte med på Marinetraffic når den la til.. Ser du var litt før meg å oppdatere her :)


Hadde jeg visst hva du bablet om angående scriptet så skulle jeg jaggu ordnet det til slik jeg også fikk mail..


Min faktura sier 18mars. DS sa 08-20mars. In transit 29.01.. Håper bilen er på havna der nå, men det er mulig den ikke kommer før om et par uker til drammen.

Herligemeg

Da var endelig bilen in Transit fra fabrikk. Ikke hørt noe fra noen DS enda. Så får håpe de ringer snart :O

solberg87

Sitat fra: Herligemeg på mandag 24. februar 2014, klokken 08:13
Da var endelig bilen in Transit fra fabrikk. Ikke hørt noe fra noen DS enda. Så får håpe de ringer snart :O

Når gikk din i prod. og når ble den ferdig?
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA