Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Meringdal

Info til dere andre.


Min med vin#p25255 ble satt In Transit 29.01 - har samme status enda.


Bekreftet 27.09.13


S85 sort/sort, Tech lyd og lys.


Estimert levering ifølge faktura - 18.03 - har allerede avtalt med DS angående vinterdekk, serviceplan osv. Nå venter vi begge på mer info om når bilen kommer :)

Anew

VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Trustno1

Jeg mottok i dag faktura som sier leveringsdato 31.03

Finalized 02.11.13

Piddi

Sitat fra: Meringdal på mandag 17. februar 2014, klokken 20:02
Info til dere andre.


Min med vin#p25255 ble satt In Transit 29.01 - har samme status enda.


Bekreftet 27.09.13


S85 sort/sort, Tech lyd og lys.


Estimert levering ifølge faktura - 18.03 - har allerede avtalt med DS angående vinterdekk, serviceplan osv. Nå venter vi begge på mer info om når bilen kommer :)

Min var i transitt 4/1 og fremdeles samme status. Vin 232XX med tilsvarende bil som din. Est levering pr nå er 14/3 etter X-antall forskyvninger.

Håper du er heldigere og nå bilen står der er alt glemt:-)

KristianKBE

Ser at folk som har bestillt i november, allerede har "in transit"
Og noen som har bestillt i midten av oktober har utlevering allerede til helgen???

Dette er også flere "vanlige" S. Jeg bestillte i august, har bestillt Performance, og har levering i midten av mars.
HVA SKJER?!?

Må ærlig innrømme at jeg blir litt oppgitt. Virker jo som bingolotto alt sammen.
Og jada, jeg blir glad når bilen kommer, og alt er sikkert glemt osv osv.
Men NÅ er det skikkelig frustrerende, og jeg blir faktisk litt "lei" av dette :(

CRAP!
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Soloz


Tai

Sitat fra: KristianKBE på tirsdag 18. februar 2014, klokken 00:53
Ser at folk som har bestillt i november, allerede har "in transit"
Og noen som har bestillt i midten av oktober har utlevering allerede til helgen???

Dette er også flere "vanlige" S. Jeg bestillte i august, har bestillt Performance, og har levering i midten av mars.
HVA SKJER?!?

Må ærlig innrømme at jeg blir litt oppgitt. Virker jo som bingolotto alt sammen.
Og jada, jeg blir glad når bilen kommer, og alt er sikkert glemt osv osv.
Men NÅ er det skikkelig frustrerende, og jeg blir faktisk litt "lei" av dette :(

CRAP!

Skjønner deg veldig godt. Hadde bare Tesla hatt en grunn for slike forsinkelser, frykterlig irriterende når andre "sniker" i køen.
Håper du får fremskyndet leveringen din litt, kanskje til begynnelsen av Mars ihvertfall.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

mecanica vergara

Her er noen nye bilder tatt på søndag ved klargjøringen i Drammen. Kanskje noen som ser bilen sin for rørste gang.

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

rene

Jeg er sikker på at dette med "sniking" i køen ikke er et problem for folk som venter på den nye modellen Audi A6, eller BMW 5-serie eller noe annet som muligens også har relativt lang leveringstid.

Tesla gir oss mye informasjon i løpet av hele prosessen, mye mer enn hva alle andre gjør. Dette er positivt da det er kjekt å følge med selv om vi egentlig vet at leveringstiden er 5-6 måneder, men skaper tydeligvis mye misunnelse og irritasjon når vi ser andre som har bestilt etter oss komme foran i køen, pga denne tråden og regnearket.

Jeg velger å glede meg til jeg får bilen en gang rundt månedsskiftet mars/april, så får andre få sin når de får den - uavhengig av når de bestilte den. Å spekulere i hvorfor noen kommer før andre blir å bruke mye tid og krefter på ting en ikke kan gjøre noe med, og gjør heller ikke kjøpsopplevelsen noe bedre.
Av samme grunn bidrar jeg i regnearket med mine data for å skape et bedre statistisk grunnlag, for å kunne se på gjennomsnittstall som gjerne endrer seg etter hvert som produksjonslinja blir enda mer strømlinjeformet. Ikke for å se om noen kommer før meg i "mål".

Lille Lance

Aj aj aj ..... da er det dags, nå skjer det! As scheduled kl.1200!!
167 dagers ventetid er over ... nå begynner en ny fase i livet  ;D

Takker for meg i denne tråden!

Amen  :)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tai

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:40
Aj aj aj ..... da er det dags, nå skjer det! As scheduled kl.1200!!
167 dagers ventetid er over ... nå begynner en ny fase i livet  ;D

Takker for meg i denne tråden!

Amen  :)

Gratulerer Lille Lance. Kos deg med bilen så snakkes vi på andre siden om en liten stund ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

MrDriveby

Sitat fra: Tai på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:51
Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:40
Aj aj aj ..... da er det dags, nå skjer det! As scheduled kl.1200!!
167 dagers ventetid er over ... nå begynner en ny fase i livet  ;D

Takker for meg i denne tråden!

Amen  :)

Gratulerer Lille Lance. Kos deg med bilen så snakkes vi på andre siden om en liten stund ;)

Tai

+1
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

frekri

Skulle fått levert 28. feb, men det er nå utsatt. Venter på nytt tidspunkt.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

El-Ing


Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:40
Aj aj aj ..... da er det dags, nå skjer det! As scheduled kl.1200!!
167 dagers ventetid er over ... nå begynner en ny fase i livet  ;D

Takker for meg i denne tråden!

Amen  :)

Gratulerer Lance, regner med bilde i en annen tråd :)

Her er det aktiv nedtelling til 5. mars...
Grå S85 mottatt 28.2.

MM

I går fikk jeg mail fra DS: "Levering utsatt pga dårlig vær, forsinket båt". Jada, greit nok, det er ikke noe å gjøre med det, kom jo ikke som noen stor overraskelse etter å ha fulgt med her. Flyttet fra 25.feb til 3.mars.

I dag: MyTesla oppdatert med status "Din Model S blir klargjort for henting eller levering."

Skjønner lite, men håper DS tok feil og øyner håp om fremskyndet levering. På tide å legge inn besøk på vegvesen.no i den daglige rutinen.
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA