Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Ronlane

Sitat fra: espenlg på mandag 10. februar 2014, klokken 21:43
Sitat fra: NordicMaster på mandag 10. februar 2014, klokken 21:11
Det står 2014-03-17 på fakturaen
Ok, det sto 2014-02-24 på min faktura, men det har jo blitt utsatt litt. Jeg vil tro det er samme båten altså. Min DS sa at bilene "alltid" kom uken før levering og vet ikke hvor tett båtene er over der med TMSer men jeg ville satt en knapp på at den er på Mol Destiny (følg den her: http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-71.9658/centery:40.38614/zoom:8/mmsi:538003278/_:1564eac1816f673811860c9bc3f0b87b) og at du er en av dem som får levert bilen litt tidligere enn først antatt :-)

Det står overlevering 19.02 på min faktura, men jeg har fått nytt estimat på dette til 03.03. Har informasjon som tilsier at min bil er på Mol Destiny også. Noen som vet hvor lang tid det ca. tar fra ankomst i Drammen til bilen er på plass i Stavanger?

Daniel.B

Fatter har fått leveringsdato for sin 24.02.2014, men det står fortsatt på MyTesla at den er i (Ford) transiten.

Var bilen med på båten som kom på søndag, eller kommer den til neste søndag da, tror dere?

#4727
oooæææææææhhAnnet dilemma:
Skal hente bil 14 februar. Har bestillt fly til Trondheim og DS mailet med bekreftelse på å hente meg. Problemet er at banken ikke har hørt noe og bilen er ennå ikke registrert. Likevel skrev DS fredag at den skulle regges da og alt var under kontroll. Hvorfor blir jeg likevel litt nervøs???
Erfaringer???

cairnz


Sitat fra: Øggen på mandag 10. februar 2014, klokken 23:59
oooæææææææhhAnnet dilemma:
Skal hente bil 14 februar. Har bestillt fly til Trondheim og DS mailet med bekreftelse på å hente meg. Problemet er at banken ikke har hørt noe og bilen er ennå ikke registrert. Likevel skrev DS fredag at den skulle regges da og alt var under kontroll. Hvorfor blir jeg likevel litt nervøs???
Erfaringer???

dette rekker du glatt. sjekk med ds i morgen når bil blir reg. du får treff på vegvesen med en gang. da sier du fra til forsikring som sier fra til bank som overfører og bekrefter overfor ds via mail. sørg for at bank vet hvilken ds du bruker. da rekker det at dette er gjort dagen før. fra reg til alt er unnagjort med papirer tar maks tre timer om du har oppegående forsikrings og bankfolk du har som behandlere. no stress.
Elbilist

Øggen

Sitat fra: cairnz på tirsdag 11. februar 2014, klokken 00:35

Sitat fra: Øggen på mandag 10. februar 2014, klokken 23:59
oooæææææææhhAnnet dilemma:
Skal hente bil 14 februar. Har bestillt fly til Trondheim og DS mailet med bekreftelse på å hente meg. Problemet er at banken ikke har hørt noe og bilen er ennå ikke registrert. Likevel skrev DS fredag at den skulle regges da og alt var under kontroll. Hvorfor blir jeg likevel litt nervøs???
Erfaringer???

dette rekker du glatt. sjekk med ds i morgen når bil blir reg. du får treff på vegvesen med en gang. da sier du fra til forsikring som sier fra til bank som overfører og bekrefter overfor ds via mail. sørg for at bank vet hvilken ds du bruker. da rekker det at dette er gjort dagen før. fra reg til alt er unnagjort med papirer tar maks tre timer om du har oppegående forsikrings og bankfolk du har som behandlere. no stress.

Takk. Det var det jeg ville høre. Bank og forsikring er DnB, så de vet vel også hva de gjør. DS skulle ordne alt med bank, men jeg er litt slik, "det du ikke gjør sjæl, blikke gjort;-)

ELTesla

Jeg sitter og venter på reg. og er i samme båt som deg Øggen :-) Så du er ikke alene  ;)

Newbee

Finalized 20.10.
Siste oppdatering i natt;
"Produksjon fullført - Din Model S er i transitt fra fabrikken."

Weeeeee  :-)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Tai

Gratulerer Newbee :)

Nå begynner den virkelig vanskelige ventetiden  ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

jalias

Sitat fra: Øggen på mandag 10. februar 2014, klokken 23:59
oooæææææææhhAnnet dilemma:
Skal hente bil 14 februar. Har bestillt fly til Trondheim og DS mailet med bekreftelse på å hente meg. Problemet er at banken ikke har hørt noe og bilen er ennå ikke registrert. Likevel skrev DS fredag at den skulle regges da og alt var under kontroll. Hvorfor blir jeg likevel litt nervøs???
Erfaringer???

Ble 14.02 på meg også. De har vist brukt like lang tid på å få bilen fra Drammen til Trondheim som det tok å produsere/shippe bilen over atlanteren..... :o

rene

Newbee, samme her. Prod complete, bekreftet 23.10.13. Traktoren ble lagt ut for salg i går kveld.

Lille Lance

HVA!! :'( ... i følge DS har ikke bilen kommet til Drammen ennå!!  >:( :'( >:( :'(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

espenlg

Jeg vet at bilen vår var i transit 4 dager etter din, kan det være at du også er på den samme båten? Kan du ikke spørre DS hvilken båt bilen er på evnt?
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

Øggen

Sitat fra: jalias på tirsdag 11. februar 2014, klokken 08:19
Sitat fra: Øggen på mandag 10. februar 2014, klokken 23:59
oooæææææææhhAnnet dilemma:
Skal hente bil 14 februar. Har bestillt fly til Trondheim og DS mailet med bekreftelse på å hente meg. Problemet er at banken ikke har hørt noe og bilen er ennå ikke registrert. Likevel skrev DS fredag at den skulle regges da og alt var under kontroll. Hvorfor blir jeg likevel litt nervøs???
Erfaringer???

Ble 14.02 på meg også. De har vist brukt like lang tid på å få bilen fra Drammen til Trondheim som det tok å produsere/shippe bilen over atlanteren..... :o

Høres merkelig ut. Fikk høre av en kjenning som kjører lastebil at en haug med transportbiler ble stoppet i kontroll. De hadde lastet og undervurdert vekta på Tesla'ene og ALLE måtte sette igjen 2 biler hver. Sikkert litt å si.

Jærbuen

Levering 5 Mars, aldri vært så nærme som nå :) :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Amped

Da holder de på å klargjøre min. Henter neste mandag. Understatement å si at jeg gleder meg!! :-)
Tesla Model S P85D | Sort| Med alt :-)
Bestilt: Model X P90D | Perlemor Hvit |
Reservert: Model 3

Solgt: Tesla Model S P85+ | RØD |

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA