Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Kagex

jøss du bestilte i august så har ikke ompa lompaene funnet alle delene enda?
P29687

don

#4621
Sitat fra: Lille Lance på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:38
Sitat fra: Tor2 på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:14
For de som følger med båter, MOL Exellence holder på å ligge til kai i Maavslakte, Rotterdam assistert av 2 slepebåter i dette øyeblikk. Stor mulighet for at det er del Teslaer på den og. Hun lastet på rett kai i Newark 27 januar.

Tor

Sikkert mange TMS'er som kommer ... men stell dem pent i kø bak bilen min som allerede står på kaia og venter på Pachua ... ikke snik i køen! ...  ;D

Ja - er spent på hvor mange TMS containere Pachua har plass til - regner vel med at en del kontainere var med MOL Excellence (og at alle kommer med) - tror gjerne min var med der :-) selv om C.Björk hos Tesla ikke kunne bekrefte akkurat det...
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Lille Lance

Sitat fra: BryneS på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:57
Det er Model S ombord i APL Jade som skal være i Rotterdam onsdag 12.02.
(Ikke min da. Min ligger i deler i Freemont.)

Tipper det blir flere forsinkelser da de nå prioriterer å levere de første bilene til kina, samt biler med rattet på feil side.
Det er nesten ikke til å tro, BryneS  :o ... folk som bestilte samtidig som deg har allerede fått bilen eller de får akkurat nå ... Glem telefon og mail, reis til nærmeste Tesla butikk og ikke forlat området før du får en klart svar hva som foregår. Kick ass, hvis du må det  ;)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Mr.Hansen

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:14
Sitat fra: BryneS på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:57
Det er Model S ombord i APL Jade som skal være i Rotterdam onsdag 12.02.
(Ikke min da. Min ligger i deler i Freemont.)

Tipper det blir flere forsinkelser da de nå prioriterer å levere de første bilene til kina, samt biler med rattet på feil side.
Det er nesten ikke til å tro, BryneS  :o ... folk som bestilte samtidig som deg har allerede fått bilen eller de får akkurat nå ... Glem telefon og mail, reis til nærmeste Tesla butikk og ikke forlat området før du får en klart svar hva som foregår. Kick ass, hvis du må det  ;)

Det kan vil ikke ha noe med spec'n å gjøre?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Anew

Sitat fra: Mr.Hansen på torsdag 06. februar 2014, klokken 15:26
Det kan vil ikke ha noe med spec'n å gjøre?
Det måtte i tilfelle være dersom det var vanskelig tilgang på enkeltkomponenter. Tesla produserer ikke biler i "batcher" avhengig av utstyr eller farger.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

BMW850

Sitat fra: BryneS på torsdag 06. februar 2014, klokken 18:58
Man kan spekulere i så mye. Kanskje det er barnesetene som er i manko? Dårlig tilgang på invertere til P? Det produseres endel S60/S85 for øyeblikket. Gidder ikke bråke. Har bil som fungerer og min Model S kommer når den kommer.

Men jeg kan bli lei å ha med å gjøre hvis ikke alt er på stell når den endelig dukker opp.  ;D

Samme her ;) Slipper å styre med vinterdekk også!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

frosken

Da har også jeg fått mail fra DES med beskjed om levering første halvdel av mars. Fremdeles ikke fått faktura. Heller ingen som har ringt meg.

Tai

Sitat fra: BryneS på torsdag 06. februar 2014, klokken 18:58
Har bil som fungerer og min Model S kommer når den kommer.

Skulle ønske jeg kunne si det samme. Måtte skifte startmotoren rett før jul til den nette sum av 6000 og nå på tirsdag er det EU kontroll. Jeg skjelver i buksene..... :-\

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

torerikb

Mail i dag med estimert levering i slutten av mars. Altså en leveringstid på over 6 mnd.
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Philip Marlowe



Ja - er spent på hvor mange TMS containere Pachua har plass til - regner vel med at en del kontainere var med MOL Excellence (og at alle kommer med) - tror gjerne min var med der :-) selv om C.Björk hos Tesla ikke kunne bekrefte akkurat det...
[/quote]

I følge http://www.containership-info.com/vessel_9344253.html har Pachua plass til maksimalt 750 teu. 1 teu er en 20 fots container. Det vil si at en 40 fots container er 2 teu. Dette blir 375 containere med plass til 4 biler hver. Totalt 1500 biler.

Så mange biler er det nok ikke med på skuta.  ;D
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

jonnerns

Jeg har fått faktura i dag med leveringsdato 17.mars.

forståelig at de har noen forsinkelser i et nytt logistikksystem, men den dagen jeg bestilte mente de at jeg skulle kunne få bilen i desember, mens ønsket levering var tidligst januar når jeg betalte. Så var det februar, så var det en hos Tesla som lovte meg at jeg kom til å kjøre elbil innen 1. mars, sannsynligvis lenge før. Så var det DES som i mailen anslo mellom 19 og 28 mars.

Uansett, hadde vært vesentlig enklere å svelge om de hadde sagt Mars från børjan...
S85 med alt foruten 21" - Bestilt 20/8-13 - finalized 02/9-13.

Piddi

Jeg bestilte min S85 den 15/8 og finalized samme dag. Levering ble satt til januar. Har ikke kontaktet Tesla før januar men da begynte det å krible og bilen var i transit 4. Januar. I mail fra DS 14 jan sa han bilen var på båt og levering skulle bli 24. feb 2014.

Når jeg sendt mail i går var var leveringsvinduet satt til 10-20 mars og da ble jeg en smule oppgitt.

Dersom bilen var i sjøen 14.jan hvorfor skal det da ta 2 mnd før den er i Bergen?

Hvorfor tar ingen kontakt og informerer fremfor at info kommer som en konsekvens av egen nysgjerrighet?

Fakturaen ble mottat 14. jan og den sier lev.dato 24.feb

Argh:-(

At er sikkert glemt når bilen står her men er i overkant oppgitt i dag!!

Piddi

Knut Erling Øen

Sjekket My Tesla jevnlig i det siste og nå i kveld var statusen endret til:

"In Production
The Tesla Factory is building your Model S." 

Confirmed 28/10-13




S85 Sort droppet luft, sikkerhetspakke og foreløpig 21"

VIN 31...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

MyTess


My Tesla viser ikveld statusen "In Production" :)

Confirmed 18/10-13

VIN 3105X



Sent from my iPhone using Tapatalk

don

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 06. februar 2014, klokken 21:29


Ja - er spent på hvor mange TMS containere Pachua har plass til - regner vel med at en del kontainere var med MOL Excellence (og at alle kommer med) - tror gjerne min var med der :-) selv om C.Björk hos Tesla ikke kunne bekrefte akkurat det...

I følge http://www.containership-info.com/vessel_9344253.html har Pachua plass til maksimalt 750 teu. 1 teu er en 20 fots container. Det vil si at en 40 fots container er 2 teu. Dette blir 375 containere med plass til 4 biler hver. Totalt 1500 biler.

Så mange biler er det nok ikke med på skuta.  ;D
[/quote]

Ja - tenk den dagen da Pachua bare skulle være fylt med containere fra Tesla .. :-)
Kan jo hende den nå er full med fossile Toyota'er ?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA