Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Leif1

Sitat fra: Kagex på onsdag 05. februar 2014, klokken 23:40
Leif, regner med at din går i produksjon snart, en bil ca 130 nr før deg gikk i produksjon idag. tesla bygger ca 800 biler i uka, er nok ikke lenge til din går i produksjon

Aha.  :)
Da er det kanskje håp om å kunne kvitte seg med dieseldyret før påske likevel. Får ta med godt vær i Atlanterhavet i aftenbønnen antageligvis.
Går VIN-numre i stigende rekkefølge altså? Har ikke studert dette systemet så nøye.
(Og de på Tesla tror jeg rett og slett ikke kommer med noen prognose, annet enn "om to uker" som er standardsvaret når de ikke har peiling på når ting dukker opp, Ref adaptere.) De er kanskje kloke av skade...
Konvertitt fra S til X

Anew

VIN-numre tildeles i nokså tilfeldig rekkefølge og kan ikke brukes til å si noe særlig.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Sledom

#4607
Sitat fra: Øggen på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:18
Personlig interesse: Det er registrert 2 stk Tesla idag i Ålesund, men ikke min. Har levering 14 feb. Noen som føler seg truffet :-)

Jeg har fått registrert en grå TMS i Ålesund i dag, avtalt levering 11.2. på Lade.

Øggen

Sitat fra: Sledom på torsdag 06. februar 2014, klokken 03:27
Sitat fra: Øggen på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:18
Personlig interesse: Det er registrert 2 stk Tesla idag i Ålesund, men ikke min. Har levering 14 feb. Noen som føler seg truffet :-)

Jeg har fått registrert en grå TMS i Ålesund i dag, avtalt levering 11.2. på Lade.

Stilig. Grå har jeg ikke sett her enda, men begynner å bli noen her nå.
Vi treffes vel ;-)

Quattro

Sitat fra: MrDriveby på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:16
Sitat fra: Quattro på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:57
Sitat fra: daniel_mh83 på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:52
Hei,

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her! Jeg har bestilt TMS P85 og bekreftet bestillingen den 28.10.13! siden det har jeg for det meste ikke hørt noen ting! En mail fikk jeg da! Om ett eller annet videre prosses og at jeg hører fra de når ting nærmer seg! Men synes det er rart at noen som bekreftet bestilling i November plutselig har fått faktura og blitt oppringt osv!

noen gode svar her på dette?

gleder meg til å høre... ;)

Ta en telefon til Tesla og sjekk mytesla. Hjelper å være litt proaktiv, hadde jeg ikke vært det hadde jeg ikke.....

Quattro: hvilket VIN har du fått? Bilen min skulle vært ferdig 3. Februar, Mn var snakk om forsinkelser på ca. 7 dager.

Jeg har VIN XXXXX31304
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

daniel_mh83

Takk for mange og raske svar som får meg til å slappe litt av!
Jeg ser at noen har lurt på hvilket vin nr jeg har: 311XX. Men dette tallet har vel svært lite å si om produksjon og leverings tidspunkt ettersom jeg har lest flittig her inne at flere mener.

Jeg valgte også ønsket levering til Februar. så merkelig at den skal komme i April ;-(


Sjøhyene

#4611
Bestilte i september og fikk akkurat faktura og info om at levering trolig blir i midten av mars.

Bestilte du i slutten av oktober går det nok i hvertfall noen uker til før du hører noe fra dem skulle jeg tro.

Og ja, mars kan du nok også bare glemme. Regn med siste halvdel april du så blir du trolig ikke så veldig skuffet heller.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Lille Lance

Sitat fra: daniel_mh83 på torsdag 06. februar 2014, klokken 08:29
Takk for mange og raske svar som får meg til å slappe litt av!
Jeg ser at noen har lurt på hvilket vin nr jeg har: 311XX. Men dette tallet har vel svært lite å si om produksjon og leverings tidspunkt ettersom jeg har lest flittig her inne at flere mener.

Jeg valgte også ønsket levering til Februar. så merkelig at den skal komme i April ;-(

Legg inn din info i Statusoversikten, da er det lettere å se trender i leveringstider osv.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing#gid=0
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Trustno1

Jeg finalized min P85 02.11.13 og har vin 312xx
Har enda ikke hørt noe fra Tesla.

Tipper at de unntakene som får bilen tidlig er i de tilfellene der en bil med identisk konfigurasjon har blitt avbestilt.

P85DL

Jeg bstilte medio oktober og fikk mail fra "DS" 5.2 klipper teksten her:

Hei ,

Det gleder meg å informere deg om at din Model S nå er på vei til Europa!


I denne emailen vil vi informere om diverse punkter som må gjøres rede for før din Model S blir klar for henting. Det er viktig at denne mailen leses nøye og at du gjør deg kjent med innholdet.

-   Tidspunkt for levering
-   Registreringsdetaljer
-   Hvordan bilen skal betales
-   Hvilket forsikringsselskap som skal benyttes
-   Bestilling av diverse ekstrautstyr til din Model S

Under følger utfyllende informasjon om de ulike punktene

1.   Leveringstid for din Model S

Den tidligst estimerte leveringstid for din Model S er i midten av mars ved vårt leveringssenter i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 122 i Drammen. Passer dette?

Vi gjør oppmerksom på at denne leveringstiden er et estimat som kan bli utsatt for endringer, da bilene skal gjennom en lang transportetappe og vi er nødt til å ta høyde for ulike utfordringer i forbindelse med dette.

2.   Registreringsdetaljer (dersom bilen skal registreres på privatperson)

Vennligst se at registreringsdetaljene stemmer på din MyTesla-konto.

Navn:
Registreringsadresse:
Personnummer:
Yrke:

* Merk: Hvis bilen skal registreres på mer enn en person, trenger vi også deres registreringsinformasjon.


Registreringsdetaljer (dersom bilen skal registreres på et firma)

Vennligst se at registreringsdetaljene stemmer på din MyTesla-konto.

Firmanavn:
Registreringsadresse:
Organisasjonsnummer:
Bransje:


* Merk: Faktura vil stilles i henhold til registreringsinformasjon


3.   Betaling av bilen

•   Ved kontant betaling:
Hvis du planlegger å betale ved kontantoverføring ber vi om at betalingen skjer så fort du har mulighet etter mottatt faktura. Kontantoverføringer må skje senest 1 uke innen leveringsdato for å forsikre at det registreres i våre systemer før overlevering.


•   Ved finansiering med DNB – Tesla Motors avtale:
Har du 35% i egenkapital eller er bedrift?

1)   Hvis ja: Send meg en email og spesifiser hvor mye du ønsker å legge inn som egenkapital. Jeg vil kontakte deg for å gi deg et tilbud.

2)   Hvis nei: vennligst legg inn søknad om direktelån ved å følge denne linken: https://bil.dnbfinans.net/privat/

De viktige detaljene du trenger er:

   Objektets kjøpesum: Dette får du oppgitt av oss etter du har lagt til evt. vinterhjul og servicepakke
   Forhandler: Tesla Motors Norway AS
   Selger: "Silje Hassel"
   Merke: "Manuelt definert"
•   Skriv inn for merke: "Tesla"
•   Modell: "Model S"
•   Motor: "Elektrisk"
•   Kilometerstand: "10 km"

Etter at du har fylt ut søknaden vil jeg få beskjed, og så tar vi prosessen sammen derfra.


•   Ved annen finansiering:
Hvis du planlegger å betale ved annen finansiering ber vi om at du i god tid før levering sender oss et signert elektronisk fianansieringsbevis i .pdf-format
.
Merk: dersom din finansieringspartner overfører pengene direkte til din konto, trenger du ikke å definere betalingen som finansiering, da vi vil behandle dette som en kontantoverføring.


•   Ved leasing:
Hvis du leaser din Model S ber vi om å få se et elektronisk eksemplar av leasingkontrakten så fort du har denne tilgjengelig

4.   Forsikring

Vennligst oppgi hvilket forsikringsselskap som skal benyttes.


* Merk:
Ved forsikring av ny bil skal bilens chassisnummer (VIN) oppgis, da bilen enda ikke har fått et registreringsnummer. Dette er fordi bilen ikke kan registreres hos Biltilsynet før etter den er forsikret

Når du kontakter ditt forsikringsselskap er det nødvendig å se til at bilen registreres med korrekt merkekode "0065 Tesla Motor"

           
Tesla Motors har ingen offisiell samarbeidsavtale med forsikringsselskaper; derfor må du selv se til at bilen er forsikret før levering. Da vi ikke kan registrere bilen hos Biltilsynet før vi har mottatt informasjon fra deg i forhold til forsikring, ber vi om at du gjør dette så fort du har mulighet, og at forsikringen trer i kraft 1 uke før levering.

Dette er informasjonen du trenger for å tegne nybilforsikring på din Model S:

-   Type bil:           Elbil sedan
-   Merkekode:      0065
-   Kjørelengde:    Hvor langt du kjører i løpet av ett år
-   Bilens effekt:    Batteri: 60 kWh                          motoreffekt: 302 hk (225 kW)
Batteri: 85 kWh                          motoreffekt: 362 hk (270 kW)
Batteri: 85 kWh Performance      motoreffekt: 416 hk (310 kW)
-   VIN/chassisnummer: Dette finner du på din MyTesla-side, under din Model S - primært de 6 siste siffer/bokstaver, men gjerne alle 17 siffer/bokstaver.

5.   Lading

Har du forberedt ditt hjem for ulike lademuligheter?
Følgende ladeutstyr kommer som standard med din Model S:

-   Et vanlig 13 A/220 V Schuko støpsel, (ladehastighet ~ 16 km/t)
o   slik du bruker i stikkontakten hjemme
-   En 1-fase, 32 A/240 V Blå 3-pin adapter, (ladehastighet ~ 38 km/t)
o   kan brukes i alle norske hushold, men uttaket må installeres av en godkjent elektriker. Denne er i produksjon og vil bli ettersendt så fort den blir tilgjengelig.

* Merk:
Gi oss beskjed dersom du ønsker å bli kontaktet av elektriker fra Sønnico, vår samarbeidspartner, evt. kontakt Sønnico på tlf: 815 83 752 – tesla@sonnico.no.

6.   Servicepakke

Tesla anbefaler en årlig service (NOK 6.000) ved et av våre Tesla Service Center.
Ved å forhåndskjøpe en servicepakke på 4 år kan du spare penger.

o   4-års plan: NOK 19.000
   Tesla Service i 4 år, opptil 80.000 km
   Årlig service eller ved 20.000 km
   Valgfri Ranger Service (NOK 1.000 per besøk) – Tesla Rangers vil komme til deg og enten utføre vedlikehold og garantireparasjoner på stedet eller ta din Model S med til det nærmeste service center, avhengig av hvilken service som trengs
   Et tillegg på kr. 6 per kilometer fra det nærmeste Tesla Service Center

o   4-års plan inkludert Ranger Service: NOK 24.000
   Tesla Service i 4 år, opptil 80.000 km
   Åservice eller ved 20.000 km
   Ubegrenset Tesla Ranger Service – Tesla Ranger vil komme til deg og utføre vedlikehold og garantireparasjoner på stedet eller ta din Model S med til det nærmeste service center, avhengig av hvilken service som trengs

* Merk:
Det er også mulig å bestille disse servicepakkene inntil 30 dager etter leveringsdato.


For mer informasjon om servicepakkene, gå til: http://www.teslamotors.com/no_NO/service

7.   Vinterhjul

Dersom du ønsker å kjøpe vinterhjul fra Tesla, så finnes disse alternativene:

o   19" 245/45R19 Piggfritt Pirelli Sottozero – NOK 23.100
o   19" 245/45R19 Piggfritt Nokian Hakkapeliitta R2 – NOK 23.100
o   19" 245/45R19 Piggdekk Nokian Hakkapeliitta 7 – NOK 23.100

Vi gjør oppmerksom på at vår underleverandør dessverre har hatt utfordringer med å møte vårt volum av 19" vinterfelger. Dette medfører at vi foreløpig ikke kan tilby ulike valg på felgdesign.

8.   Ekstrautstyr
Ekstrautstyr som gummimatter, midtkonsoll etc. er dessverre ikke mulig å bestille nå, men dette kan bestilles via våre serviceavdelinger og etterhvert også fra vår europeiske nettbutikk.

9.   Bombrikke
Vi gjør oppmerksomme på at Elbiler må ha AUTOPASS-brikke for å passere gratis i bomringer. Informasjon om dette kan du finne på www.fjellinjen.no


Basert på informasjonen fra denne e-posten vil vi begynne å forberede prosessen for levering. Da er vi sikre på at alle detaljer er på plass før leveringsdagen!

Dersom du har noen spørsmål er det bare å sende meg en mail, så kommer jeg tilbake til deg så fort jeg har anledning.

Jeg ser frem til å høre fra deg.

Til informasjon så kan alle henvendelser i forhold til teknisk support og spørsmål rettes til:

ServiceEU@TeslaMotors.com

Best Regards,
Tesla Model S P85D

Kagex

de fleste som er prod eller på vei er bestilt august/september/oktober. nok et par uker eller en mnd til november bestillingene begynner å høre noe
P29687

El-Ing

Sitat fra: frosken på onsdag 05. februar 2014, klokken 23:39
At folk som bestilte i november har fått både telefon og faktura er fint for dem, men surt at jeg som bestilte i september fremdeles ikke har fått faktura, dato eller en skarve telefon.

Hva er status i MyTesla for bilen din? Jeg fikk første telefon fra Tesla rett etter at MyTesla endret status til Production Complete/In Transit (husker ikke helt, production complete varte kun kort tid før den skiftet over til In Transit). Dette var en generell telefon fra en Tesla-ansatt som informerte meg om at bilen var ferdig og at det var noe forsinkelser i transport. Deretter gikk det et par uker før DS sendte mail (identisk med den som er vist et par hakk over her i tråden). Først da jeg hadde bestemt meg for servicepakke, adapter og vinterdekk ble fakturaen generert og synlig på MyTesla.
Grå S85 mottatt 28.2.

frosken

På MyTesla står bilen i transitt. Det har den gjort siden 15. januar, ref. signaturen min.

mgarm

Jeg fikk In Transit den 16.1 og har ikke hørt noe. Derfor dro jeg ned til Skøyen og bare lurte på hva som skjedde. Da sendte de en mail til min DS (Iselin) og så fikk jeg mail om fine ting å huske på. Det var den 28.1. Etter det har det vært stille.
Han på Skøyen sa at bilen levers tidlig i mars. Det betyr første eller andre uke.

Tor2

Sitat fra: frosken på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:28
På MyTesla står bilen i transitt. Det har den gjort siden 15. januar, ref. signaturen min.

Her er du i godt selskap om dagen. Tror det er rekord mange som har Teslaen  "i transitt" om dagen
Det var antydet på nett stedet her for noen dager siden at det var forventet 40-50 containere nå til Drammen.
Da er det minst 400 stk som er "i transitt" bare der, så er det helt sikkert noen hundre som ligger i Atlanteren ett sted.

Tor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA