Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Tai på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:45
Jeg har bekreftet 25/09, transitt 21.01 og leveringsdato står som 12.03. Samme batch med biler og samme båt kanskje???
Kanskje vi møtes ved uthenting da? :)

Vi får uansett krysse fingrene for noe tidligere levering...

Quattro

Da fikk jeg endret status til at de bygger min Model S, antatt levering mars:-). Bekreftet i starten av november.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

GoTesla2014

Bekreftet 11/11-13.

I produksjon 4/2-14. Forhåpentlig levering før påske.

Nå er det bare å få lagt opp 400v i garasjen. Elektriker'n er bestilt. Skulle gjerne hatt 32 amp, men Lyse kraft er skeptisk. Noen fra Stavanger som ar lagt opp 400v/32 amp?

Så er det bare å bli kvitt alt rasket i garasjen for å få plass til kjerra! Den er stoor....

daniel_mh83

Hei,

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her! Jeg har bestilt TMS P85 og bekreftet bestillingen den 28.10.13! siden det har jeg for det meste ikke hørt noen ting! En mail fikk jeg da! Om ett eller annet videre prosses og at jeg hører fra de når ting nærmer seg! Men synes det er rart at noen som bekreftet bestilling i November plutselig har fått faktura og blitt oppringt osv!

noen gode svar her på dette?

gleder meg til å høre... ;)

Anew

Sitat fra: daniel_mh83 på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:52
noen gode svar her på dette?
De folka som kontakter deg (DES) har tilsynelatende helt individuelle prosedyrer de følger. Noen er raske, noen tar seg litt bedre tid. Noen ringer, andre sender epost. Det ser ikke ut til at det har noenting å si for hvor fort du får bilen.

Legg inn bestillingen din i dette regnearket: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing#gid=0

...så kan du og andre følge med på fremdriften.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Quattro

Sitat fra: daniel_mh83 på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:52
Hei,

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her! Jeg har bestilt TMS P85 og bekreftet bestillingen den 28.10.13! siden det har jeg for det meste ikke hørt noen ting! En mail fikk jeg da! Om ett eller annet videre prosses og at jeg hører fra de når ting nærmer seg! Men synes det er rart at noen som bekreftet bestilling i November plutselig har fått faktura og blitt oppringt osv!

noen gode svar her på dette?

gleder meg til å høre... ;)

Ta en telefon til Tesla og sjekk mytesla. Hjelper å være litt proaktiv, hadde jeg ikke vært det hadde jeg ikke.....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Tor2

For de som følger med båter, MOL Exellence holder på å ligge til kai i Maavslakte, Rotterdam assistert av 2 slepebåter i dette øyeblikk. Stor mulighet for at det er del Teslaer på den og. Hun lastet på rett kai i Newark 27 januar.

Tor

MrDriveby

Sitat fra: Quattro på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:57
Sitat fra: daniel_mh83 på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:52
Hei,

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her! Jeg har bestilt TMS P85 og bekreftet bestillingen den 28.10.13! siden det har jeg for det meste ikke hørt noen ting! En mail fikk jeg da! Om ett eller annet videre prosses og at jeg hører fra de når ting nærmer seg! Men synes det er rart at noen som bekreftet bestilling i November plutselig har fått faktura og blitt oppringt osv!

noen gode svar her på dette?

gleder meg til å høre... ;)

Ta en telefon til Tesla og sjekk mytesla. Hjelper å være litt proaktiv, hadde jeg ikke vært det hadde jeg ikke.....

Quattro: hvilket VIN har du fått? Bilen min skulle vært ferdig 3. Februar, Mn var snakk om forsinkelser på ca. 7 dager.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Øggen

Personlig interesse: Det er registrert 2 stk Tesla idag i Ålesund, men ikke min. Har levering 14 feb. Noen som føler seg truffet :-)

Lille Lance

Sitat fra: Tor2 på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:14
For de som følger med båter, MOL Exellence holder på å ligge til kai i Maavslakte, Rotterdam assistert av 2 slepebåter i dette øyeblikk. Stor mulighet for at det er del Teslaer på den og. Hun lastet på rett kai i Newark 27 januar.

Tor

Sikkert mange TMS'er som kommer ... men stell dem pent i kø bak bilen min som allerede står på kaia og venter på Pachua ... ikke snik i køen! ...  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Adduc

Sitat fra: Tor2 på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:14
For de som følger med båter, MOL Exellence holder på å ligge til kai i Maavslakte, Rotterdam assistert av 2 slepebåter i dette øyeblikk. Stor mulighet for at det er del Teslaer på den og. Hun lastet på rett kai i Newark 27 januar.

Tor

Jeg har som flere andre fått minimalt med info fra tesla - unntatt en telefonsamtale midt i januar, hvor de sa at sannsynlig levering ble første eller andre uka i mars.
Bilen gikk imidlertid i transit ca 15.januar (ferdigprodusert 13.januar) - så jeg har innerst inne et bittelite håp om at bilen min er i den båten Tor nevner her.  Jeg krysser i alle fall fingrene for det.  ;)
________
Adduc

Leif1

Sitat fra: MrDriveby på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:16
Sitat fra: Quattro på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:57
Sitat fra: daniel_mh83 på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:52
Hei,

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her! Jeg har bestilt TMS P85 og bekreftet bestillingen den 28.10.13! siden det har jeg for det meste ikke hørt noen ting! En mail fikk jeg da! Om ett eller annet videre prosses og at jeg hører fra de når ting nærmer seg! Men synes det er rart at noen som bekreftet bestilling i November plutselig har fått faktura og blitt oppringt osv!

noen gode svar her på dette?

gleder meg til å høre... ;)

Ta en telefon til Tesla og sjekk mytesla. Hjelper å være litt proaktiv, hadde jeg ikke vært det hadde jeg ikke.....

Quattro: hvilket VIN har du fått? Bilen min skulle vært ferdig 3. Februar, Mn var snakk om forsinkelser på ca. 7 dager.

Hvordan fikk du rede på ca. 7 dager forsinkelse? Min skulle også være ferdig på samme dato, men når jeg spør hva som skjer aner de ingenting om hvordan det ligger an. Jeg har spurt og gravd for å finne ut om jeg får bil til påske og dermed kan kvitte meg med den andre.
Greit nok at det, kom mail om forsinket levering her for en tid tilbake, men om de klabber det til enda en gang så surner jeg.

Konvertitt fra S til X

espenlg

#4602
Sitat fra: daniel_mh83 på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:52
Hei,
jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her! Jeg har bestilt TMS P85 og bekreftet bestillingen den 28.10.13! siden det har jeg for det meste ikke hørt noen ting! En mail fikk jeg da! Om ett eller annet videre prosses og at jeg hører fra de når ting nærmer seg! Men synes det er rart at noen som bekreftet bestilling i November plutselig har fått faktura og blitt oppringt osv!
noen gode svar her på dette?
gleder meg til å høre... ;)
Du har jo fått svar av flere, men det man vet er at det går 44 dager i snitt fra bilen er ferdig produsert til den blir levert. Fra finalize til levering går det i snitt 174 dager. For noen går det raskere og noen tregere, men der spiller sikkert tilfeldighetene inn. Jeg finalizet 09.09.13, i transit fra 10.01.14 og fikk første mail (eller henvendelse generelt) fra Tesla 16.01.14. Faktura kom på MyTesla 17.01.14. Levering ser p.t. ut til å bli 03.03.14. Hvis det er nogenlunde forutsigbart så kan du legge til ca. 49 dager på alle de datoene så har du hvertfall en pekepinn. PS! Det skal sies at jeg får en S85, du venter på en P85 og her kan/skal jo leveringen være høyere prioritert.

At noen som bestilte i November har fått faktura allerede må være et unntak i beste fall.

Av de som har oppgitt bestilling i november i denne listen står alle til sourcing parts (sånn ca):
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=drive_web#gid=0
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

frosken

At folk som bestilte i november har fått både telefon og faktura er fint for dem, men surt at jeg som bestilte i september fremdeles ikke har fått faktura, dato eller en skarve telefon.

Kagex

Leif, regner med at din går i produksjon snart, en bil ca 130 nr før deg gikk i produksjon idag. tesla bygger ca 800 biler i uka, er nok ikke lenge til din går i produksjon
P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA