Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

rsy

Jeg bestilte to uker før deg. Det hadde ikke gjort noe om den ble produsert snart.

RSy

krister461

Sitat fra: Quattro på mandag 20. januar 2014, klokken 19:45
Jeg var innom Tesla Skøyen i dag, de antydet levering for min P85 til slutten av mars. Bekreftet ca. 10 november.
I så fall er du heldig. De fleste som bestilte i september ligger også an til å få bil ila mars.

Lille Lance

Pachuca har lasta ut biler i Drammen idag. Noen som har ligget med kikkert og sett hva som ble levert?  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

awilm

Sitat fra: Lille Lance på mandag 20. januar 2014, klokken 21:01
Pachuca har lasta ut biler i Drammen idag. Noen som har ligget med kikkert og sett hva som ble levert?  8)

Min har blitt registrert alt :)
2013 Model S P85+
Alt utstyr - u/barneseter
Reservert 9.8.2013
Bekrefetet/betalt 10.8.2013
Levering: forespeilet slutten av desember, flyttet til 2. uken i februar, oppdatert til slutten av januar

klumpen

Fikk telefon i dag. Bilen hentes i drammen 19 februar!  ;D
Bekreftet bilen i august en gang.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Stig O

Sitat fra: klumpen på mandag 20. januar 2014, klokken 21:50
Fikk telefon i dag. Bilen hentes i drammen 19 februar!  ;D
Bekreftet bilen i august en gang.

Når var bilen ferdig produsert?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Øggen

Hvor mange her får bil levert i trondheim FØR 14 Februar???

jalias

Sitat fra: Øggen på tirsdag 21. januar 2014, klokken 10:03
Hvor mange her får bil levert i trondheim FØR 14 Februar???

Jeg....håper jeg :-)

NordicMaster

For å fastsette leveringsdato så bruker jeg en enkel modell. Datoen for ferdig produksjon pluss 40 til 50 dager. Dermed ender jeg opp med midten/slutten av februar når produksjonen var ferdig 2014-01-09. Tesla sier februar/mars.

klumpen

Sitat fra: Stig O på mandag 20. januar 2014, klokken 22:08
Sitat fra: klumpen på mandag 20. januar 2014, klokken 21:50
Fikk telefon i dag. Bilen hentes i drammen 19 februar!  ;D
Bekreftet bilen i august en gang.

Når var bilen ferdig produsert?

Den var ferdig produsert rett over nyttår.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

OddB

SitatNordicMaster said:
For å fastsette leveringsdato så bruker jeg en enkel modell. Datoen for ferdig produksjon pluss 40 til 50 dager. Dermed ender jeg opp med midten/slutten av februar når produksjonen var ferdig 2014-01-09. Tesla sier februar/mars.
For å finpusse den modellen bør du ta hensyn til kvartalstoppene...
Det kommer mest sannsynlig til å leveres ut like mange biler i mars som i januar og februar til sammen. Det betyr vel at de som ligger an til levering i februar risikerer å bli utsatt til mars,  og at mange som burde fått i april blir framskyndet til mars. ..

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

NordicMaster

Sitat fra: OddB på tirsdag 21. januar 2014, klokken 12:27
SitatNordicMaster said:
For å fastsette leveringsdato så bruker jeg en enkel modell. Datoen for ferdig produksjon pluss 40 til 50 dager. Dermed ender jeg opp med midten/slutten av februar når produksjonen var ferdig 2014-01-09. Tesla sier februar/mars.
For å finpusse den modellen bør du ta hensyn til kvartalstoppene...
Det kommer mest sannsynlig til å leveres ut like mange biler i mars som i januar og februar til sammen. Det betyr vel at de som ligger an til levering i februar risikerer å bli utsatt til mars,  og at mange som burde fått i april blir framskyndet til mars. ..

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.

Her er det noe jeg har gått glipp av. Mener du at Tesla er litt tregere med å sende ferdige biler som skal leveres i midten av kvartal, mens de er veldig raske med å sende de som ligger ann til å bli levert i slutten av siste kvartal eller starten av neste?

Kagex

De samler nok opp og sender de i batcher.  Hvis de for eks skal sende 100 biler og din er ferdig først så må nok din bil vente til de andre bilene er ferdig.  Kun et eksempel

Sent from my GT-I9505 using Xparent Cyan Tapatalk 2
P29687

NordicMaster

Sitat fra: Kagex på tirsdag 21. januar 2014, klokken 13:51
De samler nok opp og sender de i batcher.  Hvis de for eks skal sende 100 biler og din er ferdig først så må nok din bil vente til de andre bilene er ferdig.  Kun et eksempel

Sent from my GT-I9505 using Xparent Cyan Tapatalk 2

Jeg har ikke fått noe inntrykk av at det er sånn de driver. Jeg mener å vite at de får plass til fire biler i en container og at disse sender litt fortløpende, men at det endre opp med å komme en del containere samtidig da ruten fra fabrikken til Drammen ikke får natulig anløp hver dag.

Om de sender 100 av gangen må det bli et uforholdsmessig stort trykk på Tesla Norge hver gang det kommer en leveranse. Må da være mye lurere å sende, motta og levere løpende. Dette skaper en mer forutsigbar økonomisk situasjon, bedre gjennomførte levrasner og mer fornøyde kunder.

krister461

Sitat fra: NordicMaster på tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:12
Om de sender 100 av gangen må det bli et uforholdsmessig stort trykk på Tesla Norge hver gang det kommer en leveranse. Må da være mye lurere å sende, motta og levere løpende. Dette skaper en mer forutsigbar økonomisk situasjon, bedre gjennomførte levrasner og mer fornøyde kunder.
Nå tror ikke jeg heller de sender 100 av gangen, men at de driver med en form for kvartalsoptimalisering virker tydelig. Derfor ble det registrert mange i septemer, få i oktober, mange i november og desember. Videre tyder det på at det blir få i januar, mange i februar og svært mange i mars basert på det folk har rapportert her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA