Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Hyperstress på mandag 13. januar 2014, klokken 22:01
Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer...
Dette er gjentatt mange ganger: Du hører normalt ikke fra Tesla før DES tar kontakt ca en måned før levering. Bilen går i prod ca 6-8 uker før levering. Om du bekreftet 12.9 så går nok din i produksjon ila få dager. Hvis ikke ville jeg kontaktet Tesla og spurt om status neste mandag. :)

Jærbuen

Jeg fikk telefon i dag, informert om levering slutten av februar, eller tidlig mars. Hadde ca estimert meg frem til det samme selv, men telefonen viser hvertfall at det er ting på gang :)

Fikk videre beskjed om at en oppringning ville finne sted ca 3 uker før lev., for avklaring av detaljer.

Things getting closer now :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

MyTess

Til Ankul og Fjell11!

Har dere bestilt s, performance eller pluss?

Jeg bekreftet samme dag som dere, 18.10, men har bestilt S85. Ikke hørt noe fra Tesla, annet enn den berømte mailen om levering i mars/april.

Ser det også er flere andre som sier de ikke har hørt noe, selv om de har bekreftet før dere. Har dere detaljer om farge og utstyr? Kanskje det har noe å si?


Sent from my iPad using Tapatalk

Kagex

MyTess, din blir nok bygget snart. jeg fikk tlf fra tesla, bil går i produksjon 16.01.2014, levering mellom 10-22 mars. jeg bestilte s85 svart, panorama. bekreftet 08.10
P29687

Fjell11

Hei, jeg bestilte en s 85 med det meste av utstyr. Farge sort både inni og utenpå.

ankul

Sitat fra: Fjell11 på mandag 13. januar 2014, klokken 22:48
Hei, jeg bestilte en s 85 med det meste av utstyr. Farge sort både inni og utenpå.

Jeg har bestilt den samme farge og S85..
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

MyTess

Hey:) både Kagex og Fjell11 har svarte biler som meg, det betyr sikkert telefon imorra! Håper de ikke trekker for mye for beige interiør:)


Sent from my iPad using Tapatalk

Hyperstress

Sitat fra: krister461 på mandag 13. januar 2014, klokken 22:08
Sitat fra: Hyperstress på mandag 13. januar 2014, klokken 22:01
Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer...
Dette er gjentatt mange ganger: Du hører normalt ikke fra Tesla før DES tar kontakt ca en måned før levering. Bilen går i prod ca 6-8 uker før levering. Om du bekreftet 12.9 så går nok din i produksjon ila få dager. Hvis ikke ville jeg kontaktet Tesla og spurt om status neste mandag. :)

Skjønner hvordan det fungerer, har jo fått med meg det meste som er skrevet på dette forumet  ;D . Men skjønner ikke helt hvordan systemet til Tesla fungerer, mtp produksjonsrekkefølge, hvem som blir kontaktet først og sist etc.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

krister461

Sitat fra: Hyperstress på mandag 13. januar 2014, klokken 23:00
Skjønner hvordan det fungerer, har jo fått med meg det meste som er skrevet på dette forumet  ;D . Men skjønner ikke helt hvordan systemet til Tesla fungerer, mtp produksjonsrekkefølge, hvem som blir kontaktet først og sist etc.
Tror aldri vil få vite detaljene mtp. produksjonsrekkefølge, men jeg synes at dette i 95% av tilfellene virker forutsigbart og følger bekreftet dato. P.t. er det i hovedsak de som har bestil 11.9 og tidligere som er i prod. I tillegg er det noen som "sniker" en del i køen - dette er stort sett P-modeller - og noen få som blir "glemt".

Når det gjelder kontakt så tror jeg de fleste som blir kontaktet før produksjon blir det på bakgrunn av at de har kontaktet Tesla først. :)

Sørlendingen

Hei!
Jeg er ny her på forumet  :)

Jeg har bestilt en TMS P85 med det meste av utstyr bortsett fra plusspakke, seter bak og dobbeltlader. Bestillingen ble bekreftet 30.09.13. Jeg fikk mail (ikke tlf) fra en TES på fredag. I følge henne er bilen nå på vei til Europa og hun estimerte levering i begynnelsen av mars.

Noen spørsmål:
- Jeg har sett på bilen i Oslo og jeg bor i Oslo, så det hadde vært naturlig med levering i Oslo. I følge TES må jeg hente bilen i Drammen. Hun sa at de ikke har utlevering i Oslo. Stemmer dette?
- Jeg har bestilt bilen med standard 19" felger. Planen er å bruke standard felgene som vinterfelger og kjøpe 21" sommerfelger. Åssen dekk (merke og modell) følger med standard 19" fra fabrikken? Jeg har lest et sted tidligere at den leveres standard med helårsdekk, men dette stemmer kanskje ikke!?
- Bilen ble "solgt inn" med levering i januar 2014 - så den ser ut til å bli ca 2 mnd forsinket. Det virker som dette gjelder en del stykker her på forumet. Kompentasjon har også vært diskutert. Bør vi forvente en kompensasjon for denne forsinkelsen? Virker som Tesla lover litt mer enn de klarer å holde.

Håper noen har mulighet til å svare på spørsmålene  :D
P85, det meste av utstyr bortsett fra +, seter bak og dobbelader.
Sort lakk og sort skinn/karbon interiør
Bekreftet 30.09.13 - levering i mars?

Tai

Hvis bilen er på vei nå burde det vel vøre mulig med levering i februar?

Alnabru skulle vel eller ble lagt ned, flyttet de hele greien til Drammen tro?
Såvidt jeg vet lverer de vel fremdeles bilen med helårsdekk.
Når det gjelder forsinkelse er et mangen som mener at Tesla aldri lovet noe som helst. Så du skal nok jobbe med å få kompensasjon hvis du har fått denne berømte mailen som mangen har fått. Selv har jeg ikke fått mail og bilen er ikke engang i produksjon så jeg kommer til å bli meget skuffet hvis Tesla ikke kompenserer meg hvis bilen ikke kommer før Februar. Min mening: Har ikke Tesla gitt deg beskjed ville jeg krevd kompensasjon.
Jeg hørte en fugl kvitre noe om at Tesla muligens hadde oppdaget noe rusk i produksjonslinjen sin, derfor ble det en forsinkelse. Men det er fra helt perifiære kilder.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Meringdal

hmm.. Jeg bestilte ca. 20 sept og fikk bekreftet at depostium var på konto ca. 28 sept. Bare noen dager etterpå stod det sourcing parts.


Jeg har fått mail om levering mars - april. Spennende å se den 16 da om den går i produksjon.


S85 - sort/sort, tech, lyd og lys.

Lille Lance

#4107
Sitat fra: Sørlendingen på mandag 13. januar 2014, klokken 23:40

- Jeg har sett på bilen i Oslo og jeg bor i Oslo, så det hadde vært naturlig med levering i Oslo. I følge TES må jeg hente bilen i Drammen. Hun sa at de ikke har utlevering i Oslo. Stemmer dette?
Pr idag stemmer det ikke, men når mars kommer, så tyder det på at Drammen blir utleveringsstedet.

Sitat fra: Sørlendingen på mandag 13. januar 2014, klokken 23:40
- Jeg har bestilt bilen med standard 19" felger. Planen er å bruke standard felgene som vinterfelger og kjøpe 21" sommerfelger. Åssen dekk (merke og modell) følger med standard 19" fra fabrikken? Jeg har lest et sted tidligere at den leveres standard med helårsdekk, men dette stemmer kanskje ikke!?
De fleste på forumet sier helårsdekk gjelder, men jeg har også hørt folk fortelle at de måtte kjøre hjem på sommerdekk her i nov / des. Dette må man høre direkte med Tesla om.
Sitat fra: Sørlendingen på mandag 13. januar 2014, klokken 23:40
- Bilen ble "solgt inn" med levering i januar 2014 - så den ser ut til å bli ca 2 mnd forsinket. Det virker som dette gjelder en del stykker her på forumet. Kompentasjon har også vært diskutert. Bør vi forvente en kompensasjon for denne forsinkelsen? Virker som Tesla lover litt mer enn de klarer å holde.

Tror du skal glemme kompensasjon. Har du mye penger tilovers som du ønsker å bruke på advokater?  ;) Tesla snakker om "estimert" levering. Hadde kompensasjon vært en issue, så hadde andre tatt tak i denne ballen for lenge siden. Bruk heller tid og krefter på å forberede deg til den dag du får bilen. Få orden på lading hjemme / på jobb, vurdere kjøp av andre ladekabler og adaptere, lese bruksanvisningen osv ... Masse å gjøre  8) 
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Newbee

Når jeg bestilte 20. oktober stod det default ønsket levering i februar. Dette visste jeg allerede da at ikke var realistisk, og det står også 5-6mnd leveringstid. Tror det er dette alle bør forberede seg på.
Mener jeg fikk en mail før jul hvor det stod mars/april, men finner den ikke. Hadde i begynnelsen et håp om mars...men usikker nå når flere som bestilte i september sider det samme.
Vh.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Hyperstress

Endelig! In production. Mytesla oppdatert i natt :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA