Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Kagex

Trodde de brukte apl Indonesia mellom USA og europa

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

cairnz

Sitat fra: oroeltoro på torsdag 02. januar 2014, klokken 14:37
Pachuca er etter hva jeg har forstått kun en "Feeder" som i hovedsak går i mellom Rotterdam og Drammen. Bilene blir fraktet med tog til New York, så med store containerskip til Rotterdam, hvor containerne lastes over til Pachuca og evt andre feedere. Ankomst Drammen pleier å være mandager.
For de som venter bil i Januar/Februar, har vi følgende avganger fra New York
MOL Destiny etd 30/12 eta 06.jan
Rudolf Schepers
Aha! Dette er jo gode nyheter.. mon tro hvilke VIN som er på de to båtene du listet der..

Så det du sier er at det brukes mange forskjellige båter fra US -> Rotterdam, og så Pachuca fra Rotterdam -> Norge ?
Elbilist

oroeltoro

Cairnz, i hvert fall det jeg har hørt. Får dessverre ikke vite mer før DS tar kontakt, noe jeg håper han gjør snart  ;)
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

cairnz

Sitat fra: oroeltoro på torsdag 02. januar 2014, klokken 14:55
Cairnz, i hvert fall det jeg har hørt. Får dessverre ikke vite mer før DS tar kontakt, noe jeg håper han gjør snart  ;)
Ja, ikke fått noe informasjon siden produksjonen før jul, så regner med at de tar kontakt her også snart.. må jo begynne tenke på å få ting på stell slik at alt er klart nå.. :)
Elbilist

Anew

Sitat fra: Sveinal på torsdag 02. januar 2014, klokken 13:36
Sitat fra: Tesla-man på torsdag 02. januar 2014, klokken 13:30
Produseres det ikke ca 500 i uka da? Da er det ikke langt frem...
Jeg trodde det var 600 per uke?
Da jeg var på omvisning på fabrikken før jul, opplyste de at de bygger rett over 100 biler om dagen, og produserer 5 dager i uken.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

jalias

Da kom endelig mailen jeg har ventet på såååå lenge ;D
Bilen er på tur hjem, og forventes levert midt i februar :D :D
Felger og piggdekk er ordnet fra Tempe, garasjen er pusset opp, 32A uttak er montert og MB``n er solgt. Det blir en vakker vår!!

ctr46

Sitat fra: jalias på torsdag 02. januar 2014, klokken 16:03
Da kom endelig mailen jeg har ventet på såååå lenge ;D
Bilen er på tur hjem, og forventes levert midt i februar :D :D
Felger og piggdekk er ordnet fra Tempe, garasjen er pusset opp, 32A uttak er montert og MB``n er solgt. Det blir en vakker vår!!

Hvilken dato finalized du?
85D

jalias

Sitat fra: ctr46 på torsdag 02. januar 2014, klokken 17:14
Sitat fra: jalias på torsdag 02. januar 2014, klokken 16:03
Da kom endelig mailen jeg har ventet på såååå lenge ;D
Bilen er på tur hjem, og forventes levert midt i februar :D :D
Felger og piggdekk er ordnet fra Tempe, garasjen er pusset opp, 32A uttak er montert og MB``n er solgt. Det blir en vakker vår!!

Hvilken dato finalized du?

20 august..

Lille Lance

Sitat fra: Kagex på torsdag 02. januar 2014, klokken 14:39
Trodde de brukte apl Indonesia mellom USA og europa

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

Får med seg noen TMS på denne ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

frosken


awilm

Da har jeg mottatt faktura fra Tesla idag, blir betalt imorgen.
Kan dette gi noe identikasjon for når jeg får bilen? Har fått mellom 29.1 og 8.2 som foreløpig dato...
2013 Model S P85+
Alt utstyr - u/barneseter
Reservert 9.8.2013
Bekrefetet/betalt 10.8.2013
Levering: forespeilet slutten av desember, flyttet til 2. uken i februar, oppdatert til slutten av januar

rene

Jeg var innom Tesla New York i dag, de sjekka i systemet og mente bilen min skulle være ferdig produsert "early February". Bekreftet 23.10.13 og håpet på levering i mars, men kan fort bli april også. Før påske ihvertfall.

MrDriveby

Sitat fra: rene på fredag 03. januar 2014, klokken 01:50
Jeg var innom Tesla New York i dag, de sjekka i systemet og mente bilen min skulle være ferdig produsert "early February". Bekreftet 23.10.13 og håpet på levering i mars, men kan fort bli april også. Før påske ihvertfall.

Bekreftet 15.10 og har fått beskjed om den er planlagt ferdig første uka i februar ;) er nok på plass i midten/ slutten av mars ::)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Tai

Nå sjekker jeg MyTesla flere ganger for dagen, bilen er estimert til midten/slutten av februar og skal det gå må den i produksjon ganske snart. 
Ventetiden har vært helt grei så langt men nå kjenner jeg at det klør noe fryktelig....

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Kagex

hehe Tai, jeg føler med deg.
de sa min skulle gå i produksjon begynnelsen/midten av januar. f5 er flittig brukt nå
P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA