Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

valvolainen

Jeg tviler sterkt på at tesla har 200 prøveskilter liggende.
De leier av biltilsynet, og betler såvidt jeg vet en fast sum pr. måned pr. skilt.
Kjøpte en volvo for noen år siden av en forhandler, og da fikk jeg låne prøveskilter i tre dager grunnet en begravelse. De rakk ikke ordne skiltene før dette. De hadde fire faste prøveskilter.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

kennethl

Forhandlere som er større har jo ofte sine egne sett med prøveskilter, dette koster en god del å disponere for de i både forsikring og "leie" såvidt jeg har forstått, videre får man vel ikke så mange sett man vil betale for heller slik jeg forstår det.

ephan

Jeg tror vi får en-dags prøveskilter for å kjøre bilen hjem slik at bilene slipper å ta opp plass hos Tesla. Så henter man skilter over nyttår.
Skal du ut å kjøre må du sikkert ordne prøveskilter selv.

S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

Gusse

Sitat fra: D.O på torsdag 05. desember 2013, klokken 08:26
Da er bilen betalt, forsikret og forhåpentligvis klar for levering om en ukes tid  :)

Har også finasieringsbevis(dekker alt untatt egenandel), rest(egenandel) betalt.....mangler bare forsikring. Ble enig med Thomas i Trondheim om å vente til bilen er i Drammen, for mere eksakt leveringsdato, før jeg forsikrer.

Stellar

Forsikringsselskapene bruker VIN til å stille garanti til biltilsynet. Forsikringen trer i kraft når selskapet får skiltnummeret. (sa hvertfall min mann i if)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Camilla

Denne krana som datt ned på uregistrerte biler på havna i Drammen, det var ikke noen Tesla-biler, vel?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

OddB

Sitat fra: Camilla på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:16
Denne krana som datt ned på uregistrerte biler på havna i Drammen, det var ikke noen Tesla-biler, vel?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Ser ikke sånn ut...
http://dt.no/nyheter/kran-veltet-pa-holmen-1.8197739
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

frekri

Jeg bekreftet 11. sep. Har ikke fått VIN. Viser sourcing parts...

Siste jeg spurte for ca. 1 måned siden så var levering Januar/Februar.

Jeg tipper jeg får bilen i mars/april.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

D.O

#3443
Sitat fra: OddB på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:21
Sitat fra: Camilla på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:16
Denne krana som datt ned på uregistrerte biler på havna i Drammen, det var ikke noen Tesla-biler, vel?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Ser ikke sånn ut...
http://dt.no/nyheter/kran-veltet-pa-holmen-1.8197739
en smule redd nå... :-\

Det er ikke en sort Tesla som ligger under her?     

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2013/12/05/22658502/1/fullsize/2012324.jpg
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

valvolainen

Ser stygt ut, men det står i dt at krana traff ti biler? Ser ikke lisk ut med første øyekast, men det var joj ikke et godt bilde heller.

På den lyuse side så kommer vel alle nye og de fleste bruktimporterte biler til drammen, så vi kan jo håpe at det var 'en av de andre' :)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

stianrod

Sitat fra: D.O på torsdag 05. desember 2013, klokken 20:34
Sitat fra: OddB på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:21
Sitat fra: Camilla på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:16
Denne krana som datt ned på uregistrerte biler på havna i Drammen, det var ikke noen Tesla-biler, vel?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Ser ikke sånn ut...
http://dt.no/nyheter/kran-veltet-pa-holmen-1.8197739
en smule redd nå... :-\

Det er ikke en sort Tesla som ligger under her?     

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2013/12/05/22658502/1/fullsize/2012324.jpg

Likner mistenkelig på en nosecone, 3dje bilen i første rekke... :o håper jeg ser feil :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Gusse

Sitat fra: D.O på torsdag 05. desember 2013, klokken 20:34
Sitat fra: OddB på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:21
Sitat fra: Camilla på torsdag 05. desember 2013, klokken 18:16
Denne krana som datt ned på uregistrerte biler på havna i Drammen, det var ikke noen Tesla-biler, vel?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Ser ikke sånn ut...
http://dt.no/nyheter/kran-veltet-pa-holmen-1.8197739
en smule redd nå... :-\

Det er ikke en sort Tesla som ligger under her?     

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2013/12/05/22658502/1/fullsize/2012324.jpg

ligner stygt på en sort model s, men la oss krysse fingrene på at vi ser feil ;)

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

larsleik

Noen som vet ca hvor lang tid det normalt tar etter at status endres til "Din Model S blir klargjort for henting eller levering"?

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

jkirkebo

Sitat fra: D.O på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:03
Edit: tror det er en peugot   ;D

Det tror jeg også. Ihvertfall ikke en TMS, etter å ha blåst opp og studert bildet nøye. Formene og vinklene er feil.

Dessuten vil jeg tro alle TMS står oppstilt samlet, ikke sammen med en masse andre biler. Siden de fraktes i containere mener jeg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA