Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

jsu224

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:39
De skulle gjerne gjort det, men de får ikke lov av Tesla USA. Som nevnt i denne tråden tidligere.
Så her har de faktisk ingen mulighet til å hjelpe oss, uten fare for å få smekk på fingrene fra De store gutta "over there".

Og siden en billeverandør da ikke klarer å levere en bil med vinterdekk i desember så burde de seff betalt omlegging for vedkommende som måtte kjøpe eksternt..


Cowboystrekk

Noen steder har vell Tesla løst dette med 3.partsdekk\felg elegant ved å avlevere og hente bilen hos dekkforhandler :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stellar

Sitat fra: jsu224 på onsdag 04. desember 2013, klokken 12:33
Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:39
De skulle gjerne gjort det, men de får ikke lov av Tesla USA. Som nevnt i denne tråden tidligere.
Så her har de faktisk ingen mulighet til å hjelpe oss, uten fare for å få smekk på fingrene fra De store gutta "over there".

Og siden en billeverandør da ikke klarer å levere en bil med vinterdekk i desember så burde de seff betalt omlegging for vedkommende som måtte kjøpe eksternt..

Ja, for de med 21" burde de det, de med 19" får jo bilen på helårsdekk og bør selv klare å kjøre til nærmeste dekkforhandler for å legge om.(ja, jeg vet de dekkene suger på vinter, men de er godkjent for det)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

EvenSteven

Sitat fra: Stellar på onsdag 04. desember 2013, klokken 13:01
Sitat fra: jsu224 på onsdag 04. desember 2013, klokken 12:33
Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:39
De skulle gjerne gjort det, men de får ikke lov av Tesla USA. Som nevnt i denne tråden tidligere.
Så her har de faktisk ingen mulighet til å hjelpe oss, uten fare for å få smekk på fingrene fra De store gutta "over there".

Og siden en billeverandør da ikke klarer å levere en bil med vinterdekk i desember så burde de seff betalt omlegging for vedkommende som måtte kjøpe eksternt..

Ja, for de med 21" burde de det, de med 19" får jo bilen på helårsdekk og bør selv klare å kjøre til nærmeste dekkforhandler for å legge om.(slik som meg)

Det har du faktisk rett i, selv om det føles litt kjipt.
Verre er det for de som har bestilt vinterdekk gjennom Tesla og ikke fått dekkene sine. Det er ikkje bra! Men, men... Jul blir det lell!!  :D
Tesla S P85+ sølv

Frodebo

Amerikansk bedriftskultur er patetisk. Håper ikke slike idiotregler kommer til å prege organisasjonen i Norge alt for mye.

Det er jo ingen mening i at Tesla ikke kan ta ansvar for å bytte til vinterhjul ved utlevering. Dersom Tesla mener jeg selv må ta med jekk og bytte til vinterhjul utenfor butikken når jeg henter min, er det så oppsiktsvekkende dårlig service at jeg nekter å tro det. Om det faktisk er tilfelle, er det vel bare snakk om tid før dette blir en negativ mediesak for Tesla. Jeg forventer at de er såpass smarte at de forebygger dette ved å gjøre som alle andre forhandlere: Yter service.

Jeg skriver gjerne under på at jeg tar det hele og fulle ansvaret dersom de bytter for meg før levering. På samme måte som jeg også skal love på tro og ære at jeg ikke kommer til å saksøke Tesla dersom jeg klemmer meg i døra når denne lukkes selv om de ikke har advart mot klemfare  ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

ephan

Sitat fra: Olav78 på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:32
Sitat fra: simen123 på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:04
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o

Blir nok det for min del også ja. Utlevering før nyttår med prøveskilt for registrering 2. Januar. :)
Skal også ha uoriginale vinterhjul, og fikk opplyst det samme mtp. Omlegging. Men har handlet vinterhjul hos Tempe dekk, som er suverene på service så de kommer og legger om på Lade om det er glatt på vegen :)

Ohhhh, Bil i romjulen for meg også kanskje.... Jeg fikk tilbud om 30/12 pr mail , men svarte at jeg ønsket 2014 reg. Har ikke hørt noe fra DES siden. Tar gjerne bilen ASAP men ikke vognkortet før i 2014.
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

D.O

Sitat fra: Frodebo på onsdag 04. desember 2013, klokken 13:30
Amerikansk bedriftskultur er patetisk. Håper ikke slike idiotregler kommer til å prege organisasjonen i Norge alt for mye.

Det er jo ingen mening i at Tesla ikke kan ta ansvar for å bytte til vinterhjul ved utlevering. Dersom Tesla mener jeg selv må ta med jekk og bytte til vinterhjul utenfor butikken når jeg henter min, er det så oppsiktsvekkende dårlig service at jeg nekter å tro det. Om det faktisk er tilfelle, er det vel bare snakk om tid før dette blir en negativ mediesak for Tesla. Jeg forventer at de er såpass smarte at de forebygger dette ved å gjøre som alle andre forhandlere: Yter service.

Jeg skriver gjerne under på at jeg tar det hele og fulle ansvaret dersom de bytter for meg før levering. På samme måte som jeg også skal love på tro og ære at jeg ikke kommer til å saksøke Tesla dersom jeg klemmer meg i døra når denne lukkes selv om de ikke har advart mot klemfare  ;)
Er fakta og de gjør det ikke selv om du er villig til å signere. Been there done that...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jsu224

Bil hentes fredag  ;D

Blir spennende å kjøre fra Alna til dekkskifte på sommerhjul etter det snøkaoset som er meldt i mårra...  :-\

Må verste fall betale 660kr til Vianor....det byr meg i mot,men...byr meg vel mer i mot å skli inn i autovernet et sted...

jsu224

Sitat fra: Frodebo på onsdag 04. desember 2013, klokken 13:30
Amerikansk bedriftskultur er patetisk. Håper ikke slike idiotregler kommer til å prege organisasjonen i Norge alt for mye.

Det er jo ingen mening i at Tesla ikke kan ta ansvar for å bytte til vinterhjul ved utlevering. Dersom Tesla mener jeg selv må ta med jekk og bytte til vinterhjul utenfor butikken når jeg henter min, er det så oppsiktsvekkende dårlig service at jeg nekter å tro det. Om det faktisk er tilfelle, er det vel bare snakk om tid før dette blir en negativ mediesak for Tesla. Jeg forventer at de er såpass smarte at de forebygger dette ved å gjøre som alle andre forhandlere: Yter service.

Jeg skriver gjerne under på at jeg tar det hele og fulle ansvaret dersom de bytter for meg før levering. På samme måte som jeg også skal love på tro og ære at jeg ikke kommer til å saksøke Tesla dersom jeg klemmer meg i døra når denne lukkes selv om de ikke har advart mot klemfare  ;)

Der sa du det..jeg skal faen meg ta med jekk. Da får de vist meg hvor det er best å sette jekken også. dets tår sikkert i manualen men.. :-)

M.SKEIDE

Sitat fra: simen123 på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:04
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o

Greier du å "bare se ikke kjøre" ? ? (Får 20.des hvis alt går bra men må ha skilt på)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Cao_de_Aqua

Fikk final invoice i myTesla i dag, etter mail fra DS Kristina, levering iht. Faktura er 22.12.13. On track Tesla, keep on the good work! happy customer!
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 45'km
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00 80'km
Model 3 Reservert 31.03.16

frskby

Tar ingen ende med min levering. Skulle hatt i dag kl 13. Ble endret i går til mandag 9.
DS ringer i dag og sier jeg kan få den i morgen kl 16. Tre timer senere ringer hun igjen og sier at bilen ikke blir klar, og tør heller ikke garantere når bilen kan hentes.
Nå er min tålmodighet satt kraftig på prøve her. Bilen skal være mer enn fantastisk skal jeg gidde dette tullet ved neste bilbytte om x-antall år.  >:(
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Lille Lance

Innom Alnabru idag .... mitt leveringsvindu er nå 27.jan - 6.feb 2014 ... kan leve med det  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

krister461

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 04. desember 2013, klokken 20:04
Innom Alnabru idag .... mitt leveringsvindu er nå 27.jan - 6.feb 2014 ... kan leve med det  :o
Da bør de vel begynne å bygge den snart om de skal rekke det? ;)

Henning76

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 04. desember 2013, klokken 20:04
Innom Alnabru idag .... mitt leveringsvindu er nå 27.jan - 6.feb 2014 ... kan leve med det  :o

Humm. Jeg har VIN24331, du har VIN24256. Det er ikke VELDIG langt mellom de bilene.. Here's to hoping jeg snart får Production Started... :D

Har ihvertfall ikke fått den berømmelige mailen så mange har fått med utsettelse til Mars/April.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA