Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Tai

Sitat fra: teslaS84 på fredag 29. november 2013, klokken 21:22
Jarleø, du er en svær fyr. Får bilen tidligere enn forespeilet, og spytter andre som har fått utsatt levering i trynet. Voksen type.

Som sagt, jeg synes det er greit at den kommer i April. Det er tydelig at Tesla bør kommunisere ønsket leveringstidspunkt på en annen måte, de burde vært taktisk å heller vært konservative. Jeg har forståelse for at andre kan føle seg litt lurt.

Skulle ønske jeg hadde et så reflektert og nyansert syn på ting som deg Jarleø.

Er det spytting i trynet? Mannen presenterer fakta og spør om de er blitt garantert et leveringstidspunkt. Jeg synes og folk er svært bombastiske med å kritisere Tesla for leveringene sine. Ingen har fått garantier  for leveringstidspunkt, og jeg er rimelig sikker på at Tesla sin hovedinteresse er å levere ut så mange biler som de overhode kan. For da tjener de mest penger!

Realiteten er at det ikke hjelper å bli forbanna. Skjønner godt frustrasjonene, min bil er også utsatt med 1-2 måneder men sånn er det bare. Jeg er overbevist om at Tesla leverer bilen til meg ved første anledning slik at de kan slå kloa i pengene mine.

Opp med humøret, bilen kommer når den kommer. Og skal vi tro de som allerede har fått bilene sine er det verd ventetiden og mye, mye mer...

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Jarleø

Sitat fra: Kjellemann på fredag 29. november 2013, klokken 21:29
Sitat fra: teslaS84 på fredag 29. november 2013, klokken 21:22
Jarleø, du er en svær fyr. Får bilen tidligere enn forespeilet, og spytter andre som har fått utsatt levering i trynet. Voksen type.

Som sagt, jeg synes det er greit at den kommer i April. Det er tydelig at Tesla bør kommunisere ønsket leveringstidspunkt på en annen måte, de burde vært taktisk å heller vært konservative. Jeg har forståelse for at andre kan føle seg litt lurt.

Skulle ønske jeg hadde et så reflektert og nyansert syn på ting som deg Jarleø.

+1
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

M.SKEIDE

Sitat fra: Jarleø på fredag 29. november 2013, klokken 22:09
Sitat fra: Kjellemann på fredag 29. november 2013, klokken 21:29
Sitat fra: teslaS84 på fredag 29. november 2013, klokken 21:22
Jarleø, du er en svær fyr. Får bilen tidligere enn forespeilet, og spytter andre som har fått utsatt levering i trynet. Voksen type.

Som sagt, jeg synes det er greit at den kommer i April. Det er tydelig at Tesla bør kommunisere ønsket leveringstidspunkt på en annen måte, de burde vært taktisk å heller vært konservative. Jeg har forståelse for at andre kan føle seg litt ylurt.

Skulle ønske jeg hadde et så reflektert og nyansert syn på ting som deg Jarleø.

+1
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Marken74

Fikk hyggelig telefon fra Tesla Trondheim i dag - Overtakelse Torsdag 21.Desember kl.17.00!!! :-) Jippikayjeiiiiiiiii :-)
Tesla Model S 85kwh - svart lakk, svart skinn, Glasstak, 21", Aktiv luftfjæring, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Bakovervendte seter, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Pakkehylle. Forventet levering tidlig i Januar 2014. Solgt....

Kjøpt E-Golf med alt utstyr Mars 2015 -solgt

Tesla X75D september 2018

stianrod

Sitat fra: Marken74 på fredag 29. november 2013, klokken 22:58
Fikk hyggelig telefon fra Tesla Trondheim i dag - Overtakelse Torsdag 21.Desember kl.17.00!!! :-) Jippikayjeiiiiiiiii :-)

Hvilken kalender har du? ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Orcuz

Fikk også den triste mailen om at jeg fikk levering i mars / april, men heldigvis var de veldig ærlige når jeg bestilte på skøyen. De sa jeg kunne velge februar, men at jeg ikke måtte bli sjokkert om det ble mai så jeg venter bare i spenning jeg :) kommer bilen før er det supert, kommer den senere så kan jeg kanskje vente noen måneder med å kjøpe vinterdekk ;)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Adrian

Sitat fra: bennygullfot på fredag 29. november 2013, klokken 21:48
Hvor lenge etter bestilling kan jeg forvente at noe begynner å skje? At noen tar kontakt? Bilen begynner å bli satt sammen etc? Er en uke siden og står vel at de samler deler til bilen foreløpig.

Du må nok vente en stund til....
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

krister461

#3307
Sitat fra: bennygullfot på fredag 29. november 2013, klokken 21:48
Hvor lenge etter bestilling kan jeg forvente at noe begynner å skje? At noen tar kontakt? Bilen begynner å bli satt sammen etc? Er en uke siden og står vel at de samler deler til bilen foreløpig.
Du må nok vente en stund ja. :-)

Såvidt jeg kan se så har de fleste som får bil i disse dager ventet ca 5-7 måneder siden bestilling. Bilene går vanligvis i produksjon etter 3-5 måneder og endrer status noen ganger ila de to siste månedene. Man blir kontaktet av tesla ca 2-6 uker før levering.

Roger Kolbu

Sitat fra: bennygullfot på fredag 29. november 2013, klokken 21:48
Hvor lenge etter bestilling kan jeg forvente at noe begynner å skje? At noen tar kontakt? Bilen begynner å bli satt sammen etc? Er en uke siden og står vel at de samler deler til bilen foreløpig.
For min del tok det vel anslagsvis 3 måneder før jeg i det hele tatt fikk DEN meldingen. Før det sto det "order received".

Så, ja - her ser vi dessverre et utslag av nye kjøpere som ikke kjenner produktets gang - og som lite aner hva som ligger bak uttrykket "tålmodighet".

Slapp av mann! Den som venter på noe godt.... :-D
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

teslaS84

Jarleø, så det hele handler om din smålighet nå som du selv får bilen. "Har jeg fått utsatt levering, så fortjener andre det også". Det er greit nok det. ærlig sak det.

Leser du min første tråd og fremdeles bruker ordet syting, så får det vel stå for din forståelse av det norske språk.

La folk få litt utløp for sin frustrasjon, vi er kunder og bør være krevende, det er til Teslas eget beste i det lange løp.

Uansett, håper du får bilen din så fort som mulig, uten noen som helst problemer.

inverter

Jeg bestilte i midten av mars og fikk bilen min fredag ettermiddag.  Nesten nå som et svangerskap....Hehe

EvenSteven

Jeg bestilte også bilen min i midten av mars, men fortsatt ikke levert! Artig det!  >:(
Tesla S P85+ sølv

Tai

Sitat fra: teslaS84 på fredag 29. november 2013, klokken 23:42
Jarleø, så det hele handler om din smålighet nå som du selv får bilen. "Har jeg fått utsatt levering, så fortjener andre det også". Det er greit nok det. ærlig sak det.

Leser du min første tråd og fremdeles bruker ordet syting, så får det vel stå for din forståelse av det norske språk.

La folk få litt utløp for sin frustrasjon, vi er kunder og bør være krevende, det er til Teslas eget beste i det lange løp.

Uansett, håper du får bilen din så fort som mulig, uten noen som helst problemer.

Det var da vitterlig ikke det han skrev. Det er engang slik at Tesla leverer ut biler så fort de kan. Kunne du fått bilen din i Januar så hadde du det. Denne gangen klarte de ikke det og jeg er sikker på at det føles surt. Uansett  vil bilen komme så fort som mulig. Synes det er rart at folk blir så hårsår når bilen ikke kommer når en selv vil, Tesla har aldri lovet noen dato. Så håp for det beste men vent det verste.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tobo65

Bestilte 31.12.2012 og fikk bilen 28.11.2013!  :)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

qvern

#3314
Bilen kommer når den kommer, selv om jeg ligger og spreller på gulvet og slår med nevene. Derfor bortkastet energi utover et lite "pokker og". Fristende å komme med en takk til de som virkelig har vært tålmodige med venting over flere år! Dere gjør at vi holder ut ventingen:)

Noe som virkelig var interessant i mailen om forsinkelser var dette:

"I tillegg vil vi forhåpentligvis tilby etterinstallering av de fleste nye opsjonene og ditt nærmeste service center vil kunne informere deg nærmere rundt priser så snart vi har de nødvendige delene tilgjengelig."

Svært usikker på om dette vil bli avgiftsfrie installeringer/arbeid, ellers kunne det vise seg å bli langt gunstigere enn om man etterbestiller til fossilbil. Et lite "plaster på såret" kunne man kanskje håpe ;)

PS! Bestilte 07.10.13 med muntlig beskjed om begynnelsen av februar 13.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA