Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Kjellemann

Sitat fra: valvolainen på fredag 29. november 2013, klokken 19:20
Verden går ikke under om jeg må vente enda en ekstra måned på min bil.
Det er klart det er kjipt, men jeg tror jeg skal overleve.

Sitat fra: Kjellemann på fredag 29. november 2013, klokken 19:11
Litt usikker på dere som forsvarer tesla her, vet dere noe om business i det heletatt ? Hvis ja, si hvor dere jobber, for jeg skal ikke handle hos dere :P
Kort oppsummert er dette kundebehandling på meget lavt nivå.

For dere som ikke klarer dette og og har store problemer med å forholde seg til tesla - avbestill nå, og for guds skyld slutt og syt. Jeg forventer faktisk at du avbestiller sporenstreks, eller hva er det egentlig du mener i posten din?


Er da ingen som har nevnt verdens undergang!!
Mitt problem er å forholde meg til noen som lover noe de ikke kan holde, vet ikke med deg.

Klagene mine går jo på Tesla som bedrift, har jo ikke noe med MS å gjøre.
Men venter på S85. 19", tech, vinter, lyd, pano, park, luft,
Sort /sort skinn.
RN671288 :) 18.10.2013
VIN: 29XXX :) 18.12.2013
Ny VIN: 5YJSA2H15EFP29XXX 19.12.2013
Ny VIN: 5YJSA3H18EFP29XXX 17.01.2014
Tesla-fabrikken bygger din Model S 04.02.2014
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken 04.02.2014
Estimert levering 26.03.2014...
Bekreftet levering 18.03.2014.
Reg nr EL333XX 14.03.2014

teslaS84

Leveringstiden min er utsatt med to måneder, dette har skjedd ila de 32 dagene siden jeg bestilte. Flaut for Tesla. At bilen kommer i April gjør meg egentlig ingenting, men like så er det flaut for Tesla.

Valvolinen, spar oss, det er lov å stille spørsmålstegn ved Teslas praksis og fremdeles kjøpe deres varer. Jeg fnyser av Teslas planlegging, men kommer til å kjøpe deres produkter. Sånn er det å ha manglende konkurranse og et godt produkt.

krister461

Jeg har heldigvis(?) ikke fått denne e-posten (enda?). Men, når jeg bestilte min bil i midten av september så sa Tesla til meg muntlig at det trolig(!) ville bli februar selvom jeg kunne sette januar som ønsket(!) leveringstidspunkt. Utmålmodig som mange andre har jeg spurt noen ganger og fått litt forskjellige svar på når jeg kan forvente bilen min - stort sett har dette pekt på at bilen kommer rundt slutten av februar.

Men: Tesla har uansett alltid(!) i kommunikasjonen mot meg tatt forbehold om at det er usikkerhet knyttet til leveringstidspunkt. Det jeg har lest på dette forumet og andre tyder på det samme. Derfor klarer jeg ikke å hisse meg opp eller syte og klage når Tesla kommer med evt. forsinkelser.

Er det annerledes for dere andre? Har Tesla lovet dere noe gitt leveringstidspunkt, eller har dere bare tatt estimater og tolket det som lovnader?

Thor2014

Jeg har den oppfattelse av at mange på dette forumet ikke forstår hva kundeservice virkelig er.
Når man sier noe som ikke er sant er det ikke ok.
Hadde de spilt med åpne kort ville nok de flese vært mer fornøyd.

Hadde valget stått mellom to vanlige merker ville jeg ha avbestilt bilen etter denne eposten.

Nå er det slik heldigvis slik for Tesla at de ikke har konkurrenter.

Jeg er kjempe fornøyd, tror jeg, med produktet MS.

Det er sikkert ikke noe galt med de aller fleste av de som jobber på Tesla i Norge, men noen ett sted i konsernet gjør ett mitt skjønn helt feil valg.

Patosan

Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 20:15
Jeg har den oppfattelse av at mange på dette forumet ikke forstår hva kundeservice virkelig er.
Når man sier noe som ikke er sant er det ikke ok.
Hadde de spilt med åpne kort ville nok de flese vært mer fornøyd.

Hadde valget stått mellom to vanlige merker ville jeg ha avbestilt bilen etter denne eposten.

Nå er det slik heldigvis slik for Tesla at de ikke har konkurrenter.

Jeg er kjempe fornøyd, tror jeg, med produktet MS.

Det er sikkert ikke noe galt med de aller fleste av de som jobber på Tesla i Norge, men noen ett sted i konsernet gjør ett mitt skjønn helt feil valg.
+1
Men som tur är så är bilen fantastisk!
VIN 15026

LinkedIn

krister461

Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 20:15
Jeg har den oppfattelse av at mange på dette forumet ikke forstår hva kundeservice virkelig er.
Når man sier noe som ikke er sant er det ikke ok.
Hadde de spilt med åpne kort ville nok de flese vært mer fornøyd.
Poenget mitt er at Tesla aldri har sagt noe usant til meg og for meg virker det som de spiller med åpne kort. Og så er jeg usikker på om Tesla har kommunisert annerledes til andre eller om de bare tolker estimatene som kommer fra Tesla som lovnader...

Kjellemann

Sitat fra: krister461 på fredag 29. november 2013, klokken 20:41
Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 20:15
Jeg har den oppfattelse av at mange på dette forumet ikke forstår hva kundeservice virkelig er.
Når man sier noe som ikke er sant er det ikke ok.
Hadde de spilt med åpne kort ville nok de flese vært mer fornøyd.
Poenget mitt er at Tesla aldri har sagt noe usant til meg og for meg virker det som de spiller med åpne kort. Og så er jeg usikker på om Tesla har kommunisert annerledes til andre eller om de bare tolker estimatene som kommer fra Tesla som lovnader...

Krister: ingenting er bedre enn som du sier at du ikke har fått noe usant.
Tror problemet ligger i bestillingen. Man får et valg om ønsket levering, å når de bommer med flere måneder på den, så blir enkelte av oss litt oppgitt
Men venter på S85. 19", tech, vinter, lyd, pano, park, luft,
Sort /sort skinn.
RN671288 :) 18.10.2013
VIN: 29XXX :) 18.12.2013
Ny VIN: 5YJSA2H15EFP29XXX 19.12.2013
Ny VIN: 5YJSA3H18EFP29XXX 17.01.2014
Tesla-fabrikken bygger din Model S 04.02.2014
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken 04.02.2014
Estimert levering 26.03.2014...
Bekreftet levering 18.03.2014.
Reg nr EL333XX 14.03.2014

larsleik

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 28. november 2013, klokken 19:25
E-post fra DES; levering 20.12.13. #førjulspresang ;D

Samme som meg. Drammen kl 13.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Jarleø

Til alle dere som driver å kritiserer Tesla sine leveringstider og forsinkelser.
Hvor og når fikk dere faktisk lovnad om levering fra Tesla?

Da jeg bestilte fikk jeg velge ett ønsket leveringstidspunkt og kunne da velge noe som jeg forstod var absolutt tidligste mulighet for levering!!
Jeg fikk aldri en endelig utleveringsdato og har enda ikke fått endelig utleveringsdato, selv om min nåværende DS har antydet mellom 15-24 desember.
Dvs at jeg nå med 3 uker igjenn enda ikke har fått lovnad om leveringsdato!!

Slutt å syt, det er folk som har ventet i 6 mnd -24 mnd på denne bilen som absolutt syter mindre en dere som bestilte for 30 dager siden!

Mvh
Fornøyd framtidig Tesla MS eier, som ikke har fått forsinkelser men fått antydet 2 uker tidligere levering en først forespeilet.
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

Tai

Sitat fra: Jarleø på fredag 29. november 2013, klokken 21:11
Til alle dere som driver å kritiserer Tesla sine leveringstider og forsinkelser.
Hvor og når fikk dere faktisk lovnad om levering fra Tesla?

Da jeg bestilte fikk jeg velge ett ønsket leveringstidspunkt og kunne da velge noe som jeg forstod var absolutt tidligste mulighet for levering!!
Jeg fikk aldri en endelig utleveringsdato og har enda ikke fått endelig utleveringsdato, selv om min nåværende DS har antydet mellom 15-24 desember.
Dvs at jeg nå med 3 uker igjenn enda ikke har fått lovnad om leveringsdato!!

Slutt å syt, det er folk som har ventet i 6 mnd -24 mnd på denne bilen som absolutt syter mindre en dere som bestilte for 30 dager siden!

Mvh
Fornøyd framtidig Tesla MS eier, som ikke har fått forsinkelser men fått antydet 2 uker tidligere levering en først forespeilet.

Skal godt gjøres å si det bedre enn det!!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Johnny

Sitat fra: larsleik på fredag 29. november 2013, klokken 21:01
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 28. november 2013, klokken 19:25
E-post fra DES; levering 20.12.13. #førjulspresang ;D

Samme som meg. Drammen kl 13.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Ikke for å "syte", men dette tror jeg ikke på. ;D Det er omtrent firehundre som skal få bilen sin den dagen ved lunchtid, før teslagutane tar julefri.
Regner med at en bil eller to, og kansje din, blir utlevert litt før!
TMS og eGolf.

teslaS84

Jarleø, du er en svær fyr. Får bilen tidligere enn forespeilet, og spytter andre som har fått utsatt levering i trynet. Voksen type.

Som sagt, jeg synes det er greit at den kommer i April. Det er tydelig at Tesla bør kommunisere ønsket leveringstidspunkt på en annen måte, de burde vært taktisk å heller vært konservative. Jeg har forståelse for at andre kan føle seg litt lurt.

Skulle ønske jeg hadde et så reflektert og nyansert syn på ting som deg Jarleø.

Kjellemann

Sitat fra: teslaS84 på fredag 29. november 2013, klokken 21:22
Jarleø, du er en svær fyr. Får bilen tidligere enn forespeilet, og spytter andre som har fått utsatt levering i trynet. Voksen type.

Som sagt, jeg synes det er greit at den kommer i April. Det er tydelig at Tesla bør kommunisere ønsket leveringstidspunkt på en annen måte, de burde vært taktisk å heller vært konservative. Jeg har forståelse for at andre kan føle seg litt lurt.

Skulle ønske jeg hadde et så reflektert og nyansert syn på ting som deg Jarleø.

+1
Men venter på S85. 19", tech, vinter, lyd, pano, park, luft,
Sort /sort skinn.
RN671288 :) 18.10.2013
VIN: 29XXX :) 18.12.2013
Ny VIN: 5YJSA2H15EFP29XXX 19.12.2013
Ny VIN: 5YJSA3H18EFP29XXX 17.01.2014
Tesla-fabrikken bygger din Model S 04.02.2014
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken 04.02.2014
Estimert levering 26.03.2014...
Bekreftet levering 18.03.2014.
Reg nr EL333XX 14.03.2014

bennygullfot

Hvor lenge etter bestilling kan jeg forvente at noe begynner å skje? At noen tar kontakt? Bilen begynner å bli satt sammen etc? Er en uke siden og står vel at de samler deler til bilen foreløpig.

nebbulk

Har også fått samme mail - er litt skuffet!

Tenker dette mulig også kan ha en sammenheng med problemene vedrørende manglende vinterdekk.

Kan det være de nå utsetter alle som skulle kommet i januar-mars, for å kunne vente med å  levere vinterdekk til neste høst?
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA