Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

larsleik

Sitat fra: fhovlan på søndag 17. november 2013, klokken 00:20
Sitat fra: larsleik på lørdag 16. november 2013, klokken 22:17
Sitat fra: fhovlan på lørdag 16. november 2013, klokken 21:25
Larsleik
Ikke jeg. Var sent i Desember ved bestilling men nå er det 16.12. Har endret fra S85 til P85 og skiftet interiørfarge tidlig i Sept,  produsert/sendt i oktober og ankommer snart Drammen....håper på enda tidligere levering. 

Sent from my C6903 using Tapatalk



Har du fått nytt VIN?

Nei, samme VIN gjennom heile prosessen.  P18666
[/quote]

Det betyr at du står oppført med chassi tilsvarande ein standard. Dette burde vel blitt endra i samsvar med di endring til Performance. Jfr. Siffer 8 som fortel kva slags type motor som følgjer med. Pussig!
[/quote]

Ja burde blitt endret fra N til P. Får se hva som står på selve bilen. Er nok riktig der.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

stianrod

Sitat fra: Elektriske_Jan på søndag 17. november 2013, klokken 00:27
Sitat fra: Zneip på søndag 17. november 2013, klokken 00:06
Sitat fra: Gusse på lørdag 16. november 2013, klokken 21:41
Ser noen har fått eksakt leveringsdato og ikke leveringsvindu på uke pluss, som noen av åss andre. Dette før bilene har ankommet Drammen?
Er det sånn at folk oppgir første dato i leveringsvinduet, eller er det slik at noens DS er veldig eksakte eller optimistiske, eller er min DS veldig forsiktig i antagelsene??

.....og så har du meg da - som bestilte i mars og ikke har hørt noe fra DS. Denne tråden blir mer og mer deprimerende å lese nå om dagen synes jeg  >:(

Rart du ikke har hørt noe ja... Jeg fikk telefon på torsdag ettermiddag denne uka... Vi er jo nesten helt sikkert på samme båt over. Ta en telefon å sjekk med Thomas eller Mathias.... Det er vel de 2 som har ansvar for utleveringen i Trondheim...

Samme her. Ikke hørt noe. Bestilte tidlig april.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Zneip

Sitat fra: stianrod på søndag 17. november 2013, klokken 13:30
Sitat fra: Elektriske_Jan på søndag 17. november 2013, klokken 00:27
Sitat fra: Zneip på søndag 17. november 2013, klokken 00:06
Sitat fra: Gusse på lørdag 16. november 2013, klokken 21:41
Ser noen har fått eksakt leveringsdato og ikke leveringsvindu på uke pluss, som noen av åss andre. Dette før bilene har ankommet Drammen?
Er det sånn at folk oppgir første dato i leveringsvinduet, eller er det slik at noens DS er veldig eksakte eller optimistiske, eller er min DS veldig forsiktig i antagelsene??

.....og så har du meg da - som bestilte i mars og ikke har hørt noe fra DS. Denne tråden blir mer og mer deprimerende å lese nå om dagen synes jeg  >:(

Rart du ikke har hørt noe ja... Jeg fikk telefon på torsdag ettermiddag denne uka... Vi er jo nesten helt sikkert på samme båt over. Ta en telefon å sjekk med Thomas eller Mathias.... Det er vel de 2 som har ansvar for utleveringen i Trondheim...

Samme her. Ikke hørt noe. Bestilte tidlig april.

Enda godt vi ikke er alene  :-\ Jeg tror kanskje vi har vært litt uheldige med "batchingen". På statusoversikten (regnearket) så ser jeg, når jeg sorterer på stigende reservasjonsnummer, at nesten alle opp til og med #3146 har fått datoer. Ser ut til at det går et tydelig skille her. Så er vel vi kanskje med på neste bølge da?

Jeg synes dette begynner å bli litt problematisk da jeg har en ganske dyr bil jeg skal selge. Ikke så lett å få solgt tett oppunder jul...men men - om noen få uker er dette sikkert glemt.... :-\
Nord Trøndelag | X90D

frskby

Sitat fra: stianrod på søndag 17. november 2013, klokken 13:30
Sitat fra: Elektriske_Jan på søndag 17. november 2013, klokken 00:27
Sitat fra: Zneip på søndag 17. november 2013, klokken 00:06
Sitat fra: Gusse på lørdag 16. november 2013, klokken 21:41
Ser noen har fått eksakt leveringsdato og ikke leveringsvindu på uke pluss, som noen av åss andre. Dette før bilene har ankommet Drammen?
Er det sånn at folk oppgir første dato i leveringsvinduet, eller er det slik at noens DS er veldig eksakte eller optimistiske, eller er min DS veldig forsiktig i antagelsene??

.....og så har du meg da - som bestilte i mars og ikke har hørt noe fra DS. Denne tråden blir mer og mer deprimerende å lese nå om dagen synes jeg  >:(

Rart du ikke har hørt noe ja... Jeg fikk telefon på torsdag ettermiddag denne uka... Vi er jo nesten helt sikkert på samme båt over. Ta en telefon å sjekk med Thomas eller Mathias.... Det er vel de 2 som har ansvar for utleveringen i Trondheim...

Samme her. Ikke hørt noe. Bestilte tidlig april.

Jeg har nr før deg, og har fått levering 4. desember kl 13 på Alnabru.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Nuvolari

Sitat fra: frskby på søndag 17. november 2013, klokken 19:48
Sitat fra: stianrod på søndag 17. november 2013, klokken 13:30
Sitat fra: Elektriske_Jan på søndag 17. november 2013, klokken 00:27
Sitat fra: Zneip på søndag 17. november 2013, klokken 00:06
Sitat fra: Gusse på lørdag 16. november 2013, klokken 21:41
Ser noen har fått eksakt leveringsdato og ikke leveringsvindu på uke pluss, som noen av åss andre. Dette før bilene har ankommet Drammen?
Er det sånn at folk oppgir første dato i leveringsvinduet, eller er det slik at noens DS er veldig eksakte eller optimistiske, eller er min DS veldig forsiktig i antagelsene??

.....og så har du meg da - som bestilte i mars og ikke har hørt noe fra DS. Denne tråden blir mer og mer deprimerende å lese nå om dagen synes jeg  >:(

Rart du ikke har hørt noe ja... Jeg fikk telefon på torsdag ettermiddag denne uka... Vi er jo nesten helt sikkert på samme båt over. Ta en telefon å sjekk med Thomas eller Mathias.... Det er vel de 2 som har ansvar for utleveringen i Trondheim...

Samme her. Ikke hørt noe. Bestilte tidlig april.

Jeg har nr før deg, og har fått levering 4. desember kl 13 på Alnabru.

Du er 700 biler bak meg i køen også får du utlevert bilen 2 dager før meg.

Sprøtt!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Henning76

Sitat fra: Nuvolari på søndag 17. november 2013, klokken 19:52


Du er 700 biler bak meg i køen også får du utlevert bilen 2 dager før meg.

Sprøtt!

Nå har vel Tesla sagt endel ganger at VIN ikke er det samme som kølappnummer, men jeg skjønner frustrasjonen.. De batcher vel ulike modeller/farger eller ett eller annet sammen for å få mest mulig effektiv produksjon.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Zneip

Sitat fra: Henning76 på mandag 18. november 2013, klokken 10:17
Sitat fra: Nuvolari på søndag 17. november 2013, klokken 19:52


Du er 700 biler bak meg i køen også får du utlevert bilen 2 dager før meg.

Sprøtt!

Nå har vel Tesla sagt endel ganger at VIN ikke er det samme som kølappnummer, men jeg skjønner frustrasjonen.. De batcher vel ulike modeller/farger eller ett eller annet sammen for å få mest mulig effektiv produksjon.

De sammenligner ikke VIN-nummer her. Det er snakk om reservasjonsnummer (P-nr) som du kan se i statusregnearket her: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing#gid=0

Dette kønummeret sluttet de å dele ut i sommer en gang.
Nord Trøndelag | X90D

Nuvolari

Sitat fra: Zneip på mandag 18. november 2013, klokken 12:48
Sitat fra: Henning76 på mandag 18. november 2013, klokken 10:17
Sitat fra: Nuvolari på søndag 17. november 2013, klokken 19:52


Du er 700 biler bak meg i køen også får du utlevert bilen 2 dager før meg.

Sprøtt!

Nå har vel Tesla sagt endel ganger at VIN ikke er det samme som kølappnummer, men jeg skjønner frustrasjonen.. De batcher vel ulike modeller/farger eller ett eller annet sammen for å få mest mulig effektiv produksjon.

De sammenligner ikke VIN-nummer her. Det er snakk om reservasjonsnummer (P-nr) som du kan se i statusregnearket her: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing#gid=0

Dette kønummeret sluttet de å dele ut i sommer en gang.

Stemmer. Jeg snakker ikke om vin nr.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ellholt

Hvor kan man se P-nummeret ( reservasjonsnummer)? Det eneste jeg har hatt er et RN nummer før jeg fikk VIN  nummeret.

Mvh
ELlholt
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Zneip

Sitat fra: ellholt på mandag 18. november 2013, klokken 13:55
Hvor kan man se P-nummeret ( reservasjonsnummer)? Det eneste jeg har hatt er et RN nummer før jeg fikk VIN  nummeret.

Mvh
ELlholt

Som jeg skrev over: de har sluttet å dele ut slike nummer.
Nord Trøndelag | X90D

ellholt

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Nuvolari

Da får jeg bilen på torsdag. På sommerdekk forøvrig. De visste ikke når jeg får vinterdekkene.

Blir artig å kjøre ps2 i -5c.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

valvolainen

Sitat fra: Nuvolari på mandag 18. november 2013, klokken 16:28
Da får jeg bilen på torsdag. På sommerdekk forøvrig. De visste ikke når jeg får vinterdekkene.

Blir artig å kjøre ps2 i -5c.

Da henter jeg min med god samvittighet 6. des ;)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Nuvolari

Sitat fra: valvolainen på mandag 18. november 2013, klokken 18:56
Sitat fra: Nuvolari på mandag 18. november 2013, klokken 16:28
Da får jeg bilen på torsdag. På sommerdekk forøvrig. De visste ikke når jeg får vinterdekkene.

Blir artig å kjøre ps2 i -5c.

Da henter jeg min med god samvittighet 6. des ;)

Absolutt :)

Tipper du også får en telefon snart.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Zneip

I dag tok DS endelig kontakt. Levering fortsatt noe usikkert, men medio desember ble antydet. Saltolader er bestilt og skal være på plass i god tid før dette, så da er det bare å begynne å krible i magan - for nå begynner det  ::)
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA