Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Mindgame på fredag 15. november 2013, klokken 13:58
Har nettopp snakket med Tesla som informerte om at bilen min, som skulle leveres i januar, nå har leveringsvindu i midten av mars. Den skal produseres mot slutten av desember.  :'(

Grunnen var en kombinasjon av flere ting; togulykke, liten produksjonserfaring, dårlige rutiner...

VIN 237XX. Finalized 19. august.

Noen andre som har fått beskjed om forsinkelser?

Alle har nok forsinket leveranse ift opprinnelig tidspunkt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

AreLib

skjønner ikke dette her, noen har visst bekreftet i slutten av august og så er bilen nå i frakt, andre i midten av august og får beskjed om at bilen kommer i mars?! hvordan er rutinene til tesla? ser de på utstyrslisten, fargen og tenker hmmm nei denne vente jeg litt med jeg vil jobbe med brun s60 uten ekstrautstyr i dag? lurer på hva for system de har egentlig :-\
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

oroeltoro

Det kan være at de sliter med noen underleverandører, kanskje Mindgame har en sjelden konfigurasjon. Selv har jeg solgt unna bilen og holder pusten for at jeg fremdeles ligger inne med intervallet 23/12-10/1 som fortalt tidligere i uken.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

olesb

Sitat fra: oroeltoro på fredag 15. november 2013, klokken 14:53
Det kan være at de sliter med noen underleverandører, kanskje Mindgame har en sjelden konfigurasjon. Selv har jeg solgt unna bilen og holder pusten for at jeg fremdeles ligger inne med intervallet 23/12-10/1 som fortalt tidligere i uken.

Vanskelig å si. Min gikk som skrevet tidligere i produksjon i går, hvis man kan stole på MyTesla. La inn bestilling 7.august og bekreftet den 15. august.

Har ganske lik konfigurasjon som deg, rød S85, 19 tommer, alt av utstyr utenom barneseter. Har nylig fått bekreftet at jeg ligger inne med samme vindu som deg (23/12 - 10/1)
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

Brede

Jeg bestillte 27.juni og har ikke hørt noe annet enn slutten av desember, kanskje, muligens, om alt går bra.
Bilen ble i følge My Tesla sendt fra fabrikken 1.november.
Må vel bare smøre med enda mere tålmodighet, men begynner å bli lite igjen etter 5 måneder. 12km på sykkel til/fra jobb begynner også å bli litt sketchy på isete veier.  :)

hedonikken

Jeg fikk også beskjed av Roxana hos Tesla for noen dager siden at min bil nå har estimert levering i slutten av Q1 2014. Samme person skrev for en måned siden at levering var estimert til begynnelsen av januar.

Confirmed i begynnelsen av sept. med VIN ##2409#

Mr.T

Endelig levering  :)

Januar 2013 Bestilt
21.05.13      Signert kontrakt
22.05.13      Levering sep/okt
24.09.13      I produksjon
30.09.13      Produksjonen fullført.
15.10.13      Mottatt faktura med levering 11.11.13
18.10.13      Mail forsinket levering 18.11.13
14.11.13      Tlf levering 16.11.13 kl. 11:00
RN324509

Henning76

Sitat fra: Mindgame på fredag 15. november 2013, klokken 13:58
Har nettopp snakket med Tesla som informerte om at bilen min, som skulle leveres i januar, nå har leveringsvindu i midten av mars. Den skal produseres mot slutten av desember.  :'(

Grunnen var en kombinasjon av flere ting; togulykke, liten produksjonserfaring, dårlige rutiner...

VIN 237XX. Finalized 19. august.

Noen andre som har fått beskjed om forsinkelser?

Jeg har høyere VIN enn deg (24331) finalized 5. september og snakket med Tesla for en uke siden. Da sa de levering ca. februar. Jeg synes det høres smått utrolig ut med tre måneder levering - andre i Europa/Norge har typisk 40-60 dager fra production complete, altså slutten av februar for ditt vedkommende.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

mgarm

Jeg har postet det tidligere, meg gjørcdet på nytt.
Roxana har for litt over en mnd sagt at jeg får bilen i slutten av januar. I forrige uke sa hun at jeg får den i mars, men at de forbedrer rutiner og produksjon så det er ikke sikkert at det blir så lenge til.
Jeg hadde finalize i midten av sept.
Som en skriver her at de bruker en togulykke som unnskyldning kjøper jeg ikke. Det sinker ikke produksjon på flere måneder. Hvor mange biler har de på ett tog lissom?
Min gjetning går til at de har nå prioritert på de som har bestilt Performance. I US er det jo 4 uker levering......det hadde de ikke før....

krister461

Sitat fra: bensinhodet på fredag 15. november 2013, klokken 14:34
skjønner ikke dette her, noen har visst bekreftet i slutten av august og så er bilen nå i frakt, andre i midten av august og får beskjed om at bilen kommer i mars?! hvordan er rutinene til tesla? ser de på utstyrslisten, fargen og tenker hmmm nei denne vente jeg litt med jeg vil jobbe med brun s60 uten ekstrautstyr i dag? lurer på hva for system de har egentlig :-\
For meg virker det som om Tesla har et rimelig ryddig system. Med noen få unntak så er det rimelig logisk rekkefølge på når biler går i produksjon og etterhvert leveres. Om du ser i statusoversikten så ser det ut som om samtlige som har bestilt før 8.4 har fått ferdigprodusert sin bil, mens bare en som har bestilt etter har fått det.

Henning76

Sitat fra: krister461 på fredag 15. november 2013, klokken 18:31
Sitat fra: bensinhodet på fredag 15. november 2013, klokken 14:34
skjønner ikke dette her, noen har visst bekreftet i slutten av august og så er bilen nå i frakt, andre i midten av august og får beskjed om at bilen kommer i mars?! hvordan er rutinene til tesla? ser de på utstyrslisten, fargen og tenker hmmm nei denne vente jeg litt med jeg vil jobbe med brun s60 uten ekstrautstyr i dag? lurer på hva for system de har egentlig :-
For meg virker det som om Tesla har et rimelig ryddig system. Med noen få unntak så er det rimelig logisk rekkefølge på når biler går i produksjon og etterhvert leveres. Om du ser i statusoversikten så ser det ut som om samtlige som har bestilt før 8.4 har fått ferdigprodusert sin bil, mens bare en som har bestilt etter har fått det.

Jeg reagerer også på den en måneds leveringstiden i USA. Det er ganske provoserende at de "sniker i køen" på den måten... 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

larsleik

Sitat fra: Brede på fredag 15. november 2013, klokken 15:19
Jeg bestillte 27.juni og har ikke hørt noe annet enn slutten av desember, kanskje, muligens, om alt går bra.
Bilen ble i følge My Tesla sendt fra fabrikken 1.november.
Må vel bare smøre med enda mere tålmodighet, men begynner å bli lite igjen etter 5 måneder. 12km på sykkel til/fra jobb begynner også å bli litt sketchy på isete veier.  :)

Jeg bestilte samtidig med deg og bekreftet 5. Juli. Bilen er i transitt siden siste uka i oktober og blir nok levert medio december. Din kommer nok før jul også. 
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Johnny

Da fikk jeg den etterlengtede mailen! Ingen konkrete opplysninger om levering, men nå kan den umulig være langt unna!!
TMS og eGolf.

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

TerjeV

Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA