Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

DonPedro

Sitat fra: Johnny på torsdag 07. november 2013, klokken 07:20
Sitat fra: Henning76 på onsdag 06. november 2013, klokken 22:26

Jeg tror ikke de setter fabrikken på pause hver 3. Måned.


Da lager de mer kortreiste biler som det er mulig å få inn pengene for før kvartalet er omme.

Synes ikke noe om dette siden det forsinker leveransene til folk som har ventet på bilen i snart et år, mens det nesten ikke er ventetid i USA!

Jeg tror at dette er feil.  Kvartalstallene tyder på at det var mange biler på båt til Europa da kvartalet sluttet. Forklaringen på hvorfor det var så få leveranser i Norge i oktober er nok heller at de prioriterte Nederland. Der var det en skattefordel som kun gjaldt biler levert innen 31.12.13, og de ville ta unna hele køen der før den tid. (Så ble skattefordelen forlenget av myndighetene, så det viste seg i ettertid å være falsk alarm).

Innleggene på denne tråden tyder på at det vil bli massive leveranser i Norge de neste 2-3 månedene. Forskjellene i ventetid er i ferd med å utjevne seg. 

Husk at ventetiden i Norge pr. 1. august var 4 år, mens den var et par måneder i USA - nå er vi under ett år og i januar ser vi ut til å være på 4-5 måneder. Dette går fort i riktig retning.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Johnny

Sitat fra: DonPedro på fredag 08. november 2013, klokken 10:51
Sitat fra: Johnny på torsdag 07. november 2013, klokken 07:20
Sitat fra: Henning76 på onsdag 06. november 2013, klokken 22:26

Jeg tror ikke de setter fabrikken på pause hver 3. Måned.


Da lager de mer kortreiste biler som det er mulig å få inn pengene for før kvartalet er omme.

Synes ikke noe om dette siden det forsinker leveransene til folk som har ventet på bilen i snart et år, mens det nesten ikke er ventetid i USA!

Jeg tror at dette er feil.  Kvartalstallene tyder på at det var mange biler på båt til Europa da kvartalet sluttet. Forklaringen på hvorfor det var så få leveranser i Norge i oktober er nok heller at de prioriterte Nederland. Der var det en skattefordel som kun gjaldt biler levert innen 31.12.13, og de ville ta unna hele køen der før den tid. (Så ble skattefordelen forlenget av myndighetene, så det viste seg i ettertid å være falsk alarm).

Innleggene på denne tråden tyder på at det vil bli massive leveranser i Norge de neste 2-3 månedene. Forskjellene i ventetid er i ferd med å utjevne seg. 

Husk at ventetiden i Norge pr. 1. august var 4 år, mens den var et par måneder i USA - nå er vi under ett år og i januar ser vi ut til å være på 4-5 måneder. Dette går fort i riktig retning.

Mulig du har rett. Det vil vil vise seg om det skjer en gang til på nyåret!
TMS og eGolf.

khh

Min Model S er nå i transitt fra fabrikken - fikk beskjed om at den var i produksjon 1.11.2013 - det tok 7 dager.

Bonefish

APL Indonesia er på vei sørover igjen, så da er nok bilene losset i Rotterdam eller Bremenhaven. Tror jeg må kontakte DES :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Arnta

Ny status i dag. Produksjon ferdig, i transit fra fabrikken. VIN234**

Hoppet fra i produksjon til leter etter deler tidligere i uken. Nå rett til complete.
Model S 85 Pearl White

krister461

Sitat fra: Arnta på fredag 08. november 2013, klokken 15:16
Ny status i dag. Produksjon ferdig, i transit fra fabrikken. VIN234**

Hoppet fra i produksjon til leter etter deler tidligere i uken. Nå rett til complete.
Ser ikke deg heller i regnearket. Når bekreftet du? :)

valvolainen

Sitat fra: Bonefish på fredag 08. november 2013, klokken 14:11
APL Indonesia er på vei sørover igjen, så da er nok bilene losset i Rotterdam eller Bremenhaven. Tror jeg må kontakte DES :-)

De blir omlastet og satt på et mindre skip til drammen.
Noen som la merke tid hvor lang tid overfarten til rotterdam tok?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Bonefish

Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Clandrel

Yes!

Finalised 28 aug, "Inproduction" forrige fredag (men gikk tilbake til "Sourcing" på mandag og tilbake til "In production" i går) og nå.....

Production Complete
Your Model S is in transit from the factory.

Bruto Maccaroni

Får bil på onsdag (13/11-2013) ;D

Reserverte 30/12-2012 => P2317
Bekreftet 10/5-2013
In production 20/9-2013
Production complete 1/10-2013
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

krister461

Sitat fra: Clandrel på fredag 08. november 2013, klokken 19:27
Yes!

Finalised 28 aug, "Inproduction" forrige fredag (men gikk tilbake til "Sourcing" på mandag og tilbake til "In production" i går) og nå.....

Production Complete
Your Model S is in transit from the factory.
Spennende. Det er vel ingen andre som bekreftet i siste halvdel av august som har fått dette enda...

jalias

Sitat fra: krister461 på fredag 08. november 2013, klokken 20:11
Sitat fra: Clandrel på fredag 08. november 2013, klokken 19:27
Yes!

Finalised 28 aug, "Inproduction" forrige fredag (men gikk tilbake til "Sourcing" på mandag og tilbake til "In production" i går) og nå.....

Production Complete
Your Model S is in transit from the factory.
Spennende. Det er vel ingen andre som bekreftet i siste halvdel av august som har fått dette enda...

Njeii, ikke her iallefall  :o finalized 16 august. De driver å leter deler enda.

JonI

Jeg har fått status "..... Prepered for delivery"

Når får man denne statusen.?
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Johnny

Sitat fra: JonI på fredag 08. november 2013, klokken 20:51
Jeg har fått status "..... Prepered for delivery"

Når får man denne statusen.?

Åpenbart dagen etter du skulle hatt bilen :-)
TMS og eGolf.

koop

Jeg har fått leveringsdato 21.11.2013 i Sandnes.
Bilen ankom Drammen på mandag.
Da er det ikke mange dagene igjen.  ;D ;D ;D
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA