Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

prophan

Da virker det som de har fått på plass større produksjonskapasitet, ihvertfall for Performance versjonen. 1 måneds leveringsstid er jo raskere enn de fleste andre bilprodusenter klarer når en bestiller bil fra fabrikk.

Dette forklarer kanskje at alle som har bestilt Performance som har fått VIN får kortet ned leveringstiden sin nå, og får levert bil i januar?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

cairnz

Sitat fra: prophan på mandag 04. november 2013, klokken 10:21
Da virker det som de har fått på plass større produksjonskapasitet, ihvertfall for Performance versjonen. 1 måneds leveringsstid er jo raskere enn de fleste andre bilprodusenter klarer når en bestiller bil fra fabrikk.

Dette forklarer kanskje at alle som har bestilt Performance som har fått VIN får kortet ned leveringstiden sin nå, og får levert bil i januar?

Bestilt P i august, med levering januar, ingen statusendringer her enda. fortsatt rn og sourcing.
Elbilist

LAH

Er status "Your Model S is in transit from the factory." til å stole på eller har "alle" fått den og tror dere?
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

Henning76

Sitat fra: LAH på mandag 04. november 2013, klokken 10:23
Er status "Your Model S is in transit from the factory." til å stole på eller har "alle" fått den og tror dere?

Jeg kan ikke fatte at de kan ha en feil som tilsier at bilen er under produksjon, at den er i transitt også videre. Ihvertfall ikke i nærmere en uke sammenhengende. Det ville blitt fullstendig ramaskrik. Jeg tror faktisk dette er reelt, og at man nå prioriterer norske biler.

Det var jo tilnærmet ingen leveranser i september, så det ville ikke vært veldig rart. Det er hensiktsmessig for dem å prioritere biler i "batcher" til samme land på grunn av leveringslinje også videre.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Elkjell

Bestilte i begynnelsen av oktober, I dag har de funnet alle delene og startet byggingen
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Lille Lance

Sitat fra: cairnz på mandag 04. november 2013, klokken 10:23

Bestilt P i august, med levering januar, ingen statusendringer her enda. fortsatt rn og sourcing.

Enig ... den der er litt mystisk ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Johnny

Sitat fra: LAH på mandag 04. november 2013, klokken 10:23
Er status "Your Model S is in transit from the factory." til å stole på eller har "alle" fått den og tror dere?
Jeg har ikke sett noen som har fått den statusen som ikke burde ha fått den ut i fra forutsetningene, tror jeg.

Jeg venter på den, og skal ha den om kort tid om jeg ikke tar feil.
TMS og eGolf.

prophan

cairnz, Ta en telefon til Tesla. Jeg finalized også rundt august/September. Min P var endret til produksjon 1 november.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Cowboystrekk

Sitat fra: Johnny på mandag 04. november 2013, klokken 10:32
Sitat fra: LAH på mandag 04. november 2013, klokken 10:23
Er status "Your Model S is in transit from the factory." til å stole på eller har "alle" fått den og tror dere?
Jeg har ikke sett noen som har fått den statusen som ikke burde ha fått den ut i fra forutsetningene, tror jeg.

Jeg venter på den, og skal ha den om kort tid om jeg ikke tar feil.
jeg fikk den på fredag. Levering litt før jul.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

ELTesla

Jaja. Det blir noen smekkfulle båter som kommer over fjorden!
Gleder meg!  ;D

Lille Lance

Nå gikk det en haug med biler inn i produksjon 1. november.
The big question er:
1) Får vi bilene til julaften?
2) Mellom jul og nyttår?
3) I starten av januar?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ELTesla

Negativ som jeg er: Januar.

Men for min del så tar jeg heller en 2013 modell som jeg kan nyte i julen fremfor en 2014 modell.
Satser på levering 23.12.13.

EvenSteven

Faktura mottatt i dag - Leveringsdato iht. faktura = 03.12.13
-
Vrakpant på 2400,- er kommet i tillegg - Rødt adapter = 572,-
Tesla S P85+ sølv

Andreas

Snakket med Tesla Bergen.

De mistenker at det er en datafeil siden så mange biler gikk i produksjon.

Regner med Januar fort kan bli Februar og Mars. :o

Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09
Ventet lenge på bygging av bil.
04.11 Tesla fabrikken bygger din model S :-)
06.11 Tesla fabrikken skaffer igjen deler til din modele S :-(
Ringte Tesla Norge. Levering April 2014. NEI!
Gikk til Tesla Bergen. Bekreftet levering 19.02.14
Fikk så melding om levering 8 mars
Bilen kom på veien 5 Mars. DEILIG!

frosken

Jeg bestilte Performance andre halvdel av september. Fremdeles ikke fått VIN, og de leter fortsatt etter deler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA