Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

RSandven

Jeg sier bare en ting: In Production :D
P-nummer: 2836
Levering første uke i desember!
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Gusse

Sitat fra: D.O på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 14:38
Sitat fra: Gusse på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 13:53
På grunn av mye synsing og usikkerhet, så sendte jeg inn en henvendelse gjennom kontakt ordningen til Tesla, angående leveringstidspunkt.
Her er svaret jeg fikk:

"Thank you for your email.

We can now give a more accurate estimate delivery date which is not end of November 2013, however 2nd week of December 2013. We are currently working extremely hard getting the cars out to all the customers and please be rest assured that we are working at full capacity to ensure that this happens.

We will be in contact with you early in November to set a exact date and time."

Så andre uke i desember. Nå snakker vi kalendergave i advent: "Under luke xx har vi en......wait for it.....trommevirvel og juletrompeter....TESLA MODEL S :D
Kan du sende meg mail adressen på pm?
"Kompisen" min i Amsterdam kunne bare si at det så for han ut som Desember. Jeg skal på ett kurs i Trondheim 20November og derfor hadde det passet bra om bilen var klar da...

Hei du!
Ingen mail. Gikk bare inn på Tesla sin hjemmeside(norsk versjon), så inn på"finn oss", deretter "kontakt". På denne siden er det et kort kontakt skjema du fyller ut det ønsker svar på. Anbefaler faktisk alle med spørsmål om å bruke dette istedt for direkte mail til den ene og den andre. Har veldig god erfaring med dette. Kjapt svar(ca innen 48timer i ukedager). Jeg skrev spørsmålene begge gangene på norsk, men fikk begge svar på engelsk. Mistenker et godt internasjonalt nettverk av kundebehandlere.
Kjapt og enkelt;)

Gusse


P4322 her - har også fått antydet tidlig demeber - kanskje vi kan kjøre kortesje tilbake til Sunndal/Molde?  :)
[/quote]

Vært skøy, men kjører for min del nordover 8)

Gusse

Sitat fra: taraquin på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 15:14
Når bekrefta dere med P4000-4500 bestillinga deres?

Midten av juni.....for min del :)

Gusse

Sitat fra: jalias på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:37
Sitat fra: NorwegianX på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:14
Endelig produksjon...

Oj... Den der kunne vært skjermdump av min :)
Eneste forskjell er at de fortsatt leter etter mine deler  :o

+1

Tesla-man

Hei
Jeg er veldig forvirra av alle VIN, P andre nummer.  Jeg bestilte - eller 'finalized' 17/9 og siden har det stått et RN nummer på min bekreftelsesside (RN461169) og at de samler deler.  Levering i Januar. 
Kan noen gi en forklaring på disse nummerene 'for dummies' please?

Et forslag: alle som skriver her oppgir RN nummer/VIN eller P, bestillingsdato og oppgitt levering. Da får vi muligheten til å sammenligne. :)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

tho

P nummer er bare for de som forhåndsbestilte. RN er for de som bestilte etter de begynte å levere bilene i Norge. VIN får du en stund etter RN, alt fra 2 uker til en måned++. VIN ser ut til å komme i batcher.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

PaalT

Hot diggity dog!  Endelig er den i produksjon.. Må kjøpe nytt tastatur- F5 knappen er ubrukelig etter uendelig mange refresh... Med det triste resultatet:

We begun sourcing parts.. We Are still sourcing parts.. We sourced, lost and only found some of your parts.. We are still sourcing and think you should get a life, or at least a new keyboard  ;D

Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Tai

Sitat fra: PaalT på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:29
We begun sourcing parts.. We Are still sourcing parts.. We sourced, lost and only found some of your parts.. We are still sourcing and think you should get a life, or at least a new keyboard  ;D

Hahaha, +10
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Lein

da var endeeeeelig min tid også kommet
#in production"
P85 2013-2015
70D 2016-idag

Trøndertesla

Hi Hi - jeg må glise litt i sjegget når jeg leser denne tråden igjen. Dette var favorittråden i mange måneder og det er godt å se at ingenting er endret: P nummer, VIN nummer, sourcing parts, in production, tilbake til sourcing parts, sendte mail, når kommer den, når går båten, jeg har lavere nummer - men de leter fortsatt etter deler, går båten rett til Norge, jeg har ikke hørt noe, jeg sender en ny mail, kan noen sjekke kaia, jeg så en lastebil med biler i dag, etc. etc. etc.

Kos dere med prosessen og gled dere til dere får bilen!!! Jeg har hatt min P85 i en måned nå og den er bare FANTASTISK! Hadde gledelig betalt en million for denne bilen, men det er det ingen som trenger å vite  8)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Tesla85

Sitat fra: Tesla85 på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 18:18
I dag ble også jeg lei av at de skal lete etter deler....  Har sendt en mail, så får vi se. På bekreftelsen min står det september, oktober eller deromkring... Herlig  :) . Skulle ønske jeg kunne fått telefonen, og en ny status... Savner bilen!
Nesten litt skummelt.... Nå har de funnet alle delene til bilen min ;D . Den er endelig i produksjon!  :P :P :P
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Tai

Til dere som endelig opplever å få bilen satt i produksjon. Kunne dere skrevet når ordren ble lagt inn? Da har vi som fremdeles venter få et lite sammenlignings grunnlag og kan pine oss selv enda litt mer ;)

Trond
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

NorwegianX

#1993
Sitat fra: Tai på onsdag 09. oktober 2013, klokken 07:02
Til dere som endelig opplever å få bilen satt i produksjon. Kunne dere skrevet når ordren ble lagt inn? Da har vi som fremdeles venter få et lite sammenlignings grunnlag og kan pine oss selv enda litt mer ;)

Trond


Reservert ca 8. mars.
Finalized 8. mai
I produksjon 8. oktober
Levering 8. desember?
#2955
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Bonefish

Reservert: 3 mars
Finalized: 13 mai
I produksjon: 1 okt
Levering: Mellom 27 nov og 4 des
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA