Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Sitat fra: ebbrey på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:40
Har også fått leveringstid idag. 25. November.

Sitat fra: bb på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:22
Jeg fikk telefon fra Tesla i dag. Bilen var nesten ferdig produsert og jeg fikk avtalt levering 26. november. I samme slengen fikk jeg innvilget et Tesla-lån (i samarbeid med DNB). Denne skal jeg refinansiere inn i boliglånet i SPK senere. Det blir en lang høst :) Snart må jeg selge bimmeren min også.

Ja det var lang levering, hvilken by får dere den ut i ?

bb

Sitat fra: TesLars på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:38
Sitat fra: bb på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:22
Jeg fikk telefon fra Tesla i dag. Bilen var nesten ferdig produsert og jeg fikk avtalt levering 26. november. I samme slengen fikk jeg innvilget et Tesla-lån (i samarbeid med DNB). Denne skal jeg refinansiere inn i boliglånet i SPK senere. Det blir en lang høst :) Snart må jeg selge bimmeren min også.

Kunne du ha fått bilen tidligere levert? Syntes leveringstiden fra bilen er ferdigprodusert til levering var lenge, så jeg håper det ikke gjelder min levering og :)
Jeg fikk beskjed at den datoen var foreløpig og at tidligere/senere levering kan forekomme. Forhåpentligvis har de satt en pessimistisk dato som vil fremskydes. Min leveres i Oslo.

My tesla-siden er ikke helt å stole på siden den ikke blir oppdatert live. Jeg har mistanke om at den oppdateres litt semi-manuelt. På min side står det også at bilen fortsatt er i produksjon.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Viking

jeg bekreftet i juni, på invoice står det levering i nov/des. Jeg har i epost fått antydet midt av desmeber, kanskje tidlig desember. min status på tesla er sourcing... eneste endringen var at jeg fik VIN for en ukes tid siden.

Jeg begynner nå å tvile på om julepresangen min kommer fram tidsnok...
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

ebbrey

#1863
Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:43
Sitat fra: ebbrey på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:40
Har også fått leveringstid idag. 25. November.

Sitat fra: bb på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:22
Jeg fikk telefon fra Tesla i dag. Bilen var nesten ferdig produsert og jeg fikk avtalt levering 26. november. I samme slengen fikk jeg innvilget et Tesla-lån (i samarbeid med DNB). Denne skal jeg refinansiere inn i boliglånet i SPK senere. Det blir en lang høst :) Snart må jeg selge bimmeren min også.

Ja det var lang levering, hvilken by får dere den ut i ?

Er Alnabru Oslo. Klart at dato kan fremskyndes om båtkapteinen plutselig får medvind og legger inn 1 knop ekstra. Men kan også forskyves om noe skjer. Jeg hadde egentlig forventet å få bilen halvannen uke tidligere. Men samma det. Har blitt så mye oppdateringer og lesing på forhånd at jeg er litt "mettet" Så den får komme når den kommer.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Zneip


Sitat fra: valvolainen på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 22:42
Er vel ikke så langt unna? Min skal være ferdig produsert 14. okt, en kollega på #3300 skal være ferdig produsert 7okt.

Ser den - men har bare ikke sett at noen andre biler har blitt produsert uten at status har vært innom "production" - min står på "sourcing" fortsatt og har gjort det siden 12. Juli :)


-------------------------------------
Nord Trøndelag, P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, luft, lyd, lys, park, vinter, hylle. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

OleT

Og der står det plutselig "Production Complete".

Så er det bare å vente!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

ebbrey

Your Model S is being prepared for pickup or delivery. Statusendring ikveld. Samme dag som DS ringte.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

sondell

Hadde mid-november tidligere for leveranse (når jeg spurte for litt over en måned siden). Nå fikk jeg dette av Roxana idag:
I have checked your Model S order and your Model S should be available for a delivery in the beginning of December.
Omtrent som antatt etter å ha lest her på forumet. Men de leter fortsatt etter deler....

Kilroy

Samme her også, fikk melding om mid november av Heidi for ca 1 måned siden, men når jeg spurte Tesla Trondheim i forrige uke, fikk jeg desember og prod start midten av oktober ca. Må holde ut litt til mao....

Sitat fra: sondell på onsdag 02. oktober 2013, klokken 20:09
Hadde mid-november tidligere for leveranse (når jeg spurte for litt over en måned siden). Nå fikk jeg dette av Roxana idag:
I have checked your Model S order and your Model S should be available for a delivery in the beginning of December.
Omtrent som antatt etter å ha lest her på forumet. Men de leter fortsatt etter deler....
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

ebbrey

Har vært 1 og 1/2 måneds utsettelse ca, som nå er blitt til 2. Men som de skriver i mail så setter de datoer litt frem slik at de heller kan glede med tidligere dato om ting går glatt.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

TS

Sitat fra: ebbrey på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:08
Har vært 1 og 1/2 måneds utsettelse ca, som nå er blitt til 2. Men som de skriver i mail så setter de datoer litt frem slik at de heller kan glede med tidligere dato om ting går glatt.
Og jeg får min to måneder før det som ble først sagt..

Late Desember/januar, overlevering 15.okt
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Lada

 :-\
Fikk en KJEDELIG telefon fra Telsa i går angående leveranse av min TMS. Avtalt leveransedato var 24. oktober, men for noen dager siden gikk plutselig min MyTesla status fra Ready for pickup til Sourcing parts. Bakgrunnen for dette var tydeligvis at togen min bil ble fraktet på hadde sporet av og bilen blitt ødelagt, og dermed måtte ny produseres. Utrolig og VELDIG kjedelig. De påstår at det bare blir tre ukers forsinkelse, men jeg frykter at det fort blir mer. Dette var IKKE gøy.
Er det andre som har fått samme beskjed?
2011 Leaf
P85 med alt unntatt barneseter

TS

Sitat fra: Lada på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:41
:-\
Fikk en KJEDELIG telefon fra Telsa i går angående leveranse av min TMS. Avtalt leveransedato var 24. oktober, men for noen dager siden gikk plutselig min MyTesla status fra Ready for pickup til Sourcing parts. Bakgrunnen for dette var tydeligvis at togen min bil ble fraktet på hadde sporet av og bilen blitt ødelagt, og dermed måtte ny produseres. Utrolig og VELDIG kjedelig. De påstår at det bare blir tre ukers forsinkelse, men jeg frykter at det fort blir mer. Dette var IKKE gøy.
Er det andre som har fått samme beskjed?
Kjedelig . Du kan trøste deg meg at bilene sikkert blir bedre for hver uke som går  ;)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Adrian

Sitat fra: Lada på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:41
:-\
Fikk en KJEDELIG telefon fra Telsa i går angående leveranse av min TMS. Avtalt leveransedato var 24. oktober, men for noen dager siden gikk plutselig min MyTesla status fra Ready for pickup til Sourcing parts. Bakgrunnen for dette var tydeligvis at togen min bil ble fraktet på hadde sporet av og bilen blitt ødelagt, og dermed måtte ny produseres. Utrolig og VELDIG kjedelig. De påstår at det bare blir tre ukers forsinkelse, men jeg frykter at det fort blir mer. Dette var IKKE gøy.
Er det andre som har fått samme beskjed?

Jepp. Er på samme tog som deg............ Det var sorgens dag og mye trøstespising....
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

jog

Jeg var og nærvøs da jeg såg meldingen om tog. Men idag fikk jeg leverings dato på epost 06/11 så nå begynner det å nerme seg.  Må jammen begynne og grave dypt etter penger, summen har steget etter å ha startet med Standard og lagt nesten alt til untatt 21" og Hattehylle. :D
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA