Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

jorkus

Sitat fra: Maartensommer på onsdag 25. september 2013, klokken 11:14
Etter over 4 måneder med leting på lageret, skulle man tro at jeg har fått god tålmodighet.  Nå, etter 5 dager med status "In Production", begynner jeg å bli rastløs.  Synd Tesla ikke prioriterer produksjon og utlevering ut i fra antall "refresh" på My Tesla.  Da er jeg sikker på at jeg skulle hatt bilen for lenge siden  :D

+1  ;)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Amper

jeg ville heller ikke vært særlig engstlig for feil som bilen kan komme med.. bortsett fra vann i lykter og panotak er det ikke særlig høy feilfrekvens.. og lykter og pano burde klare å få orden på i løpet av november & desember forsendelsene.

ser en bort fra sofaware issues, så forventer jeg ikke mer en typisk 1 - 3 ting jeg kan sette fingern på per bil.. så får jeg se om spådommen slår til..  ::) 
P85D :o)

schweitzeren

 ;D ;D ;D endelig.... efter mange måneder med leting er delerne endelig funnet!

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

jsu224

Sitat fra: Zneip på onsdag 25. september 2013, klokken 11:13
Sitat fra: jsu224 på onsdag 25. september 2013, klokken 11:02
jaja..jeg har gått fra forhåpninger til lett likgyldighet. Folk med langt høyere VIN enn meg har fått in production, de leter fortsatt etter deler til min. Hører ingenting og når jeg sendte mail så fikk jeg omsider svar at joa...det er forsinket så i stedet for sent oktober så får jeg tidlig desember..juletider da mao. Ikke noe krise..har ikke fått opp garasjen enda og med de feil og mangler det rapporteres om så er det nesten så jeg gruer meg til å få bilen..

Trist at de klarer å skape dårlige vibber...men så lenge de er der for oss når det blir problemer så kan jeg tilgi mye.

VIN har ingenting med produskjonstidspunkt å gjøre - reservasjonsnummer derimot (de 4-sifrede som de har sluttet å gi ut). Du finaliza vel i August? Da kan du bare roe ned og slappe helt av enda. Det høyeste reservasjonsnummeret som har kommet "in production" er på 2400-tallet etter det jeg har fått med meg. Og vi er mange som har nummer mellom 2400 og 3500 som fortsatt har "sourcing parts". Selv har jeg VIN 13877 og har fortsatt denne kjipe statusen - men har som deg blitt litt apatisk og likegyldig. Kommer når den kommer. Men "dårlige vibber" er det vel ikke Tesla som skaper - det greier vi tydeligvis fint selv ;)

EDIT: Jeg bestilte forøvrig bilen i mars

Jeg bestilte i midten av mai og finalizet i juni hvis jeg ikke husker helt feil. P nummer finner jeg ikke noe sted..dvs nå har jo invoice på forskuddet blitt borte på "min side" også så det er ikke mange stedene å sjekke :-) RN-nummeret finner jeg da.

Uansett. Fikk bekreftet i desember i dag så det får man bare godta. Viktigste er at den kommer i nydelig stand med kabler og det hele :-)

RSandven

Sitat fra: schweitzeren på onsdag 25. september 2013, klokken 12:50
;D ;D ;D endelig.... efter mange måneder med leting er delerne endelig funnet!

/Jesper

Meget hyggelig nærme :) Grattis
Blir mange lange netter uten søvn nå regner jeg med hehe
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

frskby

Ringte i dag og etterspurte når jeg kan forvente å få bilen siden kontrakt sier sept/okt. Hun kunne nå fortelle at slutten av november nå er estimert.
Skuffet og frustrert som jeg blir sa jeg at synes det er elendig kundebehandling at de ikke kan informere kundene når de vet om forsinkelser. De hadde kjøpt seg så mye goodwill om de kunne fortalt dette til meg i stedet for at jeg må bruke tid på å finne ut dette.
Dette hadde hun ikke anledning til å kommentere fikk jeg da til svar...
Grrr....
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

fonberg

Sitat fra: frskby på onsdag 25. september 2013, klokken 14:00
Ringte i dag og etterspurte når jeg kan forvente å få bilen siden kontrakt sier sept/okt. Hun kunne nå fortelle at slutten av november nå er estimert.
Skuffet og frustrert som jeg blir sa jeg at synes det er elendig kundebehandling at de ikke kan informere kundene når de vet om forsinkelser. De hadde kjøpt seg så mye goodwill om de kunne fortalt dette til meg i stedet for at jeg må bruke tid på å finne ut dette.
Dette hadde hun ikke anledning til å kommentere fikk jeg da til svar...
Grrr....

Kontrakten sier vel "DEN ELLER OMKRING sept/okt." i hvert fall gjør min kontrakt det. Jeg synes ikke et par ukers forsinkelse ift. antatt leveransevindu er noen grunn til å "bruke seg" mot kundebehandlere, men det er nå meg. Så lenge man kontaktes ca. en mnd før leveranse synes jeg dette er innenfor det som er akseptabelt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ebbrey

De fleste som har fulgt med har nok fått med seg at de fleste har ca 4 ukers utsettelse på estimert leveringsvinduer som ble gitt før EU produksjonen kom igang. Ja de kunne sendt en mail om dette for de som ikke fulger med på forum daglig. Det har gått mest utover de som bestillte tidlig. Det virket som de hadde planlagt mange leveringer i Oktober som nå er flyttet til November. (mitt vindu var første uke i oktober, ble gitt i Mai). Og må du vente 14 dager for 1000 plasser bak i køen er ikke det ille heller.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

trygvelo

Fikk regnummer idag! Levering til mandag (30.9), men tar gjerne imot bilen før hvis mulig :)

peskareta

The Tesla Factory is building your Model S.

Vin 18xxx
Bestilt januar 2013.

:-) smilefjes


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Nuvolari

Sitat fra: peskareta på onsdag 25. september 2013, klokken 15:33
The Tesla Factory is building your Model S.

Vin 18xxx
Bestilt januar 2013.

:-) smilefjes


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wow 2701!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Zneip


Sitat fra: Nuvolari på onsdag 25. september 2013, klokken 15:38
Wow 2701!

Nå snakker vi - detta lukter grevling :)


-------------------------------------
Nord Trøndelag, P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, luft, lyd, lys, park, vinter, hylle. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

heimabrygg

#1737
Sjekket http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=xxx15922 igjen nå nettopp (har ikke sjekket siden tretiden!) og plutselig har jeg fått regnr! Hadde trodd EL26-ett-eller-annet, men begynte på 24.

Avtalt å hente bilen på mandag førstkommende.

Edit: korrigert URL
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

TerjeV

Da ser jeg med stor glede at både #2701 og #2706 har blitt satt i produksjon! Dette er virkelig ett stort hopp og gode nyheter!  8)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

stianrod

Var innom butikken på Lade idag for å prøve  bilen i garasjen min. Spurte om han visste når jeg kunne forvente å få bilen. Han gikk inn på produksjonsplanen på mac'n og estimerte at #3349 skulle være ferdig produsert 1.nov. Beregnet levering ble ca 50 dager etter ferdig produksjon. Så da blir det bil under juletreet i år også. Ifjor lå det en Toyota Yaris Hybrid der  ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA