Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

JAGN

Sitat fra: mrjalle på fredag 06. september 2013, klokken 15:45
Sitat fra: JAGN på fredag 06. september 2013, klokken 15:26
Endelig kom gladmeldingen for min del også. Levering 16.09 i Stavanger (ny midlertidig henteadresse).
Det ser ut som det bare var de første bilene som ble utlevert her som ble klargjort i Oslo/Drammen, og kjørt direkte av lastebilen til oss kunder. Nå står en del biler til klargjøring på Forus (ikke der butikken skal åpne, men sannsynligvis denne nye midlertidige adressen). Så et par hvite, en sølv, en grå, en sig-rød og en sort der i dag. (sorry, vet ikke adressen)

Bilbyen Bilpleie på Heiamyra 6A. Dette er stedet jeg skal hente min bil.

mrjalle

Sitat fra: JAGN på fredag 06. september 2013, klokken 18:20
Bilbyen Bilpleie på Heiamyra 6A. Dette er stedet jeg skal hente min bil.

Heiamyrå. Stemmer det :-)

Nuvolari

Sitat fra: LA-Thing på fredag 06. september 2013, klokken 18:03
Enig, de kunne i det minste hatt en mellomstatus 'We have finally found all the parts required for your Model S'.

Ser ut som mange med reservasjon opp mot P2000 får i løpet av september, men så skjer det ingenting i oktober. Kanskje lang høstferie i California, alle må ut og plukke appelsiner....

Iflg dokumentet på google er det ikke satt en eneste ny EU bil i produksjon på snart 6 uker:

https://docs.google.com/a/wwdevries.net/spreadsheet/ccc?key=0AkhbjTlSwONrdEdXaWJNXzZqV1ZzVmhhNi1MdnoxeHc#gid=0
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

noto


Jimpec


Sitat fra: Nuvolari på fredag 06. september 2013, klokken 19:56
Sitat fra: LA-Thing på fredag 06. september 2013, klokken 18:03
Enig, de kunne i det minste hatt en mellomstatus 'We have finally found all the parts required for your Model S'.

Ser ut som mange med reservasjon opp mot P2000 får i løpet av september, men så skjer det ingenting i oktober. Kanskje lang høstferie i California, alle må ut og plukke appelsiner....

Iflg dokumentet på google er det ikke satt en eneste ny EU bil i produksjon på snart 6 uker:

https://docs.google.com/a/wwdevries.net/spreadsheet/ccc?key=0AkhbjTlSwONrdEdXaWJNXzZqV1ZzVmhhNi1MdnoxeHc#gid=0

Det er etter min mening temmelig opplagt at dette er tallkok. Om det er positivt for eksisterende og fremtidige eiere av Tesla så greit nok, vi må respektere at selskapet har en agenda og plan. Men mye frustrasjon hadde vært løst med litt kommunikasjon.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

DonPedro

Sitat fra: Jimpec på fredag 06. september 2013, klokken 23:09Det er etter min mening temmelig opplagt at dette er tallkok. Om det er positivt for eksisterende og fremtidige eiere av Tesla så greit nok, vi må respektere at selskapet har en agenda og plan.

Det er vanskelig å forstå hva selskapet skulle tjene på det. Ettersom de har hentet alle pengene de trenger for lang tid fremover er ikke kortsiktige svingninger i aksjekursen noe de trenger å bry seg om. Elon Musk (angivelig med IQ på 165) skjønner nok dette.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

noto

Trenger ikke være kvartalspynting. Det kan være andre taktiske vurderinger eller tekniske ting som ligger bak. Med stor etterspørsel hjemme kan man forstå at de bremser litt ute. Hjemme er tross alt hovedmarkedet. Fortjenesten i Norge er pt antagelig dårligst i verden pga kronefallet på nesten 10% siste halvår. Tror ikke det betyr noe, men man vet ikke.

ebbrey

Har roet meg veldig i forhold til at levering er utsatt 5-6 uker. Skal bli greit å få alt levert på en gang. Håper også de har luket ut noen problemer i denne perioden som  har vært stille nå. Det er jo ikke slik at det er nå i september det blir rolig der borte. Mange av oss november mottakere skal få bilene våres produsert nå de neste 14 dagene. Også har de vel dårligere tid med å levere de 750 bilene til NL som får 20k euro i påslag om de ikke registreres før 1.1.14. Leste noe om at de driver å drar inn elbil goder der nede.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Dr.Ling

ebbrey, hvilken status har du? "In production"?

Jeg har egentlig full forståelse for at evt. nederlandske biler prioriteres litt hvis de plutselig får elbilavgifter fra nyttår. Har også et lite håp om at senere levering for min del betyr en smule mer gjennomført bil, selv om det sikkert bare er ønsketenking....
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Postman pat

P22251 konvertert fra  "order confirmed" til VIN  nummer  nå denne uken  -Hurra

Fikk beskjed for 3-4 uker siden at prdukjson var  uka ca 15 Sep  og levering end of October, noe som jeg  dessverre leser til å være  det alle snakker om  første uka av November.   

Nå har jeg ihvertfall et VIN !!!

Skåret i gleden er at Oompaloompaene fortsetter å  løpe febrilsk rundt for å finne deler, helt siden Juni !

Faktura 9 Mai,  og bestilling i Mars, så så har dere alle datane.   VH PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Postman pat på lørdag 07. september 2013, klokken 09:43
P22251 konvertert fra  "order confirmed" til VIN  nummer  nå denne uken  -Hurra


litt raus med 2-tallene...? ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Postman pat

Nope-  Dette er siste 6 tallene fra  VIN ! ( Som står under venstre side der det står model S   på My tesla skjermen) .  Har vært  skikkelig upset at jeg ikke hadde  noen slike tall å signere med, så sier du at jeg har messet disse opp !!!   :)

Oh' educate me  jeddi Tesla master.     Har vært helt forvirra  siden noen oppga fakturanummeret, og andre res nummer og nå tenkte jeg at jeg kunne være med i klubben ved endelig å få meg et VIN nummer å kunne sitere.

Hva skal en wannabe bruke- Help me master :)


Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Dr.Ling

Ja, hvilke av tallene skal en bruke? Reservasjonsnummer, "sekvensnummer", fakturanummer eller VIN? Godt spørsmål, for ingen av dem sier noe om når en får bilen! :)

Se i signaturene våre mtp de forskjellige numrene hvordan de vanligvis oppgis (jeg har ikke skrevet reservasjonsnummeret der). I My Tesla bildet så stod vel sekvensnummeret helt til du fikk et VIN-nummer.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

noto

Hvis du ikke har eller husker P-nummeret som ikke deles ut lengre og som ellers forsvant når vi fikk VIN kan du heller notere VIN 22251 pluss gjerne fakturanummeret.

Real EoN

Da står vist bilen min i Trondheim, håper den tekniske kontrollen går bra på mandag så blir det en fin biltur på meg tirsdag  :)

Sku ønske det var noen fotografer på lade i Trondheim i dag, kanskje jeg hadde fått et lite glimt  :P
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA