Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

ebbrey

Sitat fra: Adrian på tirsdag 03. september 2013, klokken 18:10
Jeg har P2480 - vin: 17398 og fikk beskjed i dag at min ville komme i slutten på oktober som tidligere antydet. Min teori er at rekkefølgen går på når en finalized bilen og ikke på vin og res/p-nummer.
Hvilken dato på invoice?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Maartensommer

Jeg har:
- P#2320
- VIN 16862
- Faktura 915 (noe usikker da invoices ikke tilgjengelig pt)
- Finalized 16. mai

Ettersom TM ikke besvarer henvendelsene mine eller gir meg noe informasjon aner jeg ikke når bilen kommer.  Står sept/okt i kontrakten.  Frykter nov/des.  Leter fremdeles etter deler på MyTesla.

Jimpec

Sitat fra: Maartensommer på tirsdag 03. september 2013, klokken 18:26
Jeg har:
- P#2320
- VIN 16862
- Finalized 16. mai

Ettersom TM ikke besvarer henvendelsene mine eller gir meg noe informasjon aner jeg ikke når bilen kommer.  Står sept/okt i kontrakten.  Frykter nov/des.  Leter fremdeles etter deler på MyTesla.

Jeg ligger i omtrent samme løype som deg og det siste jeg hørte var "de første dagene av november". La oss håpe det blir de seneste i oktober. Basert på hva andre med langt høyere nummer har fått de siste dagene så er det kanskje lov å håpe litt.
MEN; da skal bilene inn i produksjon rimelig kjapt nå. Det er vel regnet ut 50-60 dager fra den går inn i produksjon til den er levert.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

TS

Jeg har P2480 - vin: 17398 og fikk beskjed i dag at min ville komme i slutten på oktober som tidligere antydet. Min teori er at rekkefølgen går på når en finalized bilen og ikke på vin og res/p-nummer.

Tror ikke den teorien stemmer . Leser at flere med finilaze mellom mai og juli fortsatt har sourcing parts Jeg reserverte før nyttår gjorde finilaze i juli. Min er i produksjon og har vært det et par uker. Lev. oktober blir sagt, men ikke bekreftet med dato.
Jeg tror det er flere faktorer som spiller inn, bla effektivisering av produksjonlinjen.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Larvik

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 03. september 2013, klokken 18:32
Sitat fra: Maartensommer på tirsdag 03. september 2013, klokken 18:26
Jeg har:
- P#2320
- VIN 16862
- Finalized 16. mai

Det er vel regnet ut 50-60 dager fra den går inn i produksjon til den er levert.

Min ble ferdigprodusert 26.08. 30.08 fikk jeg beskjed om levering 30.09.  Vet ikke om det er kjempeflaks med logistikken, eller evnt. at statusene på my tesla ikke er real time...
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

laumb

Merker at jeg snart får bilen!

Jeg synes alltid at matvarer går ut på dato alt for tidlig (med tanke på mengden konserveringsmidler og drit burde de holdt lenger), men i dag kjøpte jeg Kesam. Gjett hva! Den går ut på dato 28. Sept! Da får jeg bilen! Heldigvis går den aaaalt for fort ut på dato!

Alfonss

Mulig det er tatt opp i denne tråden tidligere, men jeg er interessert i andres synspunkter på forsinket levering ift kontrakt.
Jeg er også en av mange her inne som har en kontrakt hvor det står at levering skal finne sted sept/okt. Heidi svarte meg pr mail nå at jeg kan forvente meg min model S mot slutten av november.. :-(

I min jobb forholder jeg meg til mange kontrakter med forskjellige underleverandører og underentreprenører. Hvis en aktør plutselig forteller meg at varen ikke kommer til kontraktfestet tid hadde jeg hatt et stort problem. -Aktøren hadde fått beskjed om å LØSE DET! -hvis ikke hadde det ihvertfall ventet et økonomisk krav som kompensasjon..

Noen synspunkter? Er det annerledes fordi det er Tesla??

mitt Pnr 25##

laumb

Jeg vil si det er anderledes fordi det ikke står noe i kontrakten om din mulighet til å pålegge Tesla økonomiske sanksjoner ved forsinket levering.

Derimot, om kontraktsbruddet blir grovt vil jeg tro du juridisk får muligheten til å gå fra kontrakten uten å miste depositum.

Sveinal

Jeg mener å ha lest at Teslafabrikken har nådd 600 biler per skift.
Er det fortsatt bare ett skift?
Hvor mange døgn per uke produseres det biler?

Hvis de kjører ett skift og øker til to med det første, kan det forklare st de har lovet så mange leveringer i november.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

mrjalle

Sitat fra: Alfonss på tirsdag 03. september 2013, klokken 20:14
Mulig det er tatt opp i denne tråden tidligere, men jeg er interessert i andres synspunkter på forsinket levering ift kontrakt.
Jeg er også en av mange her inne som har en kontrakt hvor det står at levering skal finne sted sept/okt. Heidi svarte meg pr mail nå at jeg kan forvente meg min model S mot slutten av november.. :-(

I min jobb forholder jeg meg til mange kontrakter med forskjellige underleverandører og underentreprenører. Hvis en aktør plutselig forteller meg at varen ikke kommer til kontraktfestet tid hadde jeg hatt et stort problem. -Aktøren hadde fått beskjed om å LØSE DET! -hvis ikke hadde det ihvertfall ventet et økonomisk krav som kompensasjon..

mitt Pnr 25##
Et spørsmål som er komplisert.
For det første: I min kontrakt stod det "Kjøretøyet skal leveres den, eller omkring august-september". Da er det definisjonen på omkring som gjelder.

Så er det litt i det laumb skriver, hvis kontrakten ikke åpner for økonomiske sanksjoner er det det som gjelder. Det er likevel lover i Norge som man ikke kan avtale seg bort fra, så dokumenterbare økonomiske tap som følge av forsinkelsen vil man kunne ha krav på, men igjen: det avhenger av hva definisjonen på omkring er. Når det står nevnt to måneder, så vil jeg påstå at den påfølgende måneden medregnes i omkring, og at en levering i november ikke er et kontraktsbrudd. (det er min personlige mening, og jeg er ingen jurist.

Sveinal

Sitat fra: Real EoN på lørdag 31. august 2013, klokken 11:29
Når jeg snakket med DS sa han at min bil ankom drammen med båt 2 september, da tror jeg jaggu jeg har funnet en båt som kommer med MANGE av våre biler.

Den har akkurat gått fra Rotterdam og heter PACHUCA  8)

www.marinetraffic.com vil dekke 1 av 12 skjermer med sporing på den denne jobbhelgen !

Jeg så båten på webcam, men greide ikke å identifisere noen Teslaer.

Kom det mange på denne båten?
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Adrian

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 03. september 2013, klokken 18:18
Hvilken dato på invoice?

8 mai.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Real EoN

@Sveinal

Ikke godt å vite hvor mange biler som kommer når dem er pakka inn i kontainere  :)
Rettere sagt 4 biler pr kontainer.

Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Stellar

Sitat fra: Alfonss på tirsdag 03. september 2013, klokken 20:14

mitt Pnr 25##

Er du sikker på at det står at den SKAL leveres sept/okt? Normalt pleier det å stå"KJØRETØYET SKAL LEVERES  DEN ELLER OMKRING: SEP, 2013 - OKT, 2013" Da spørs det hvordan Tesla tolker "der omkring" og tror ikke det er snakk om noe avtalebrudd om bilen kommer i november.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Alfonss

Har samme ordlyd jeg og. Står ikke SKAL leveres i sept/okt.
Så jeg er også helt klart av den oppfatningen at levering i november ikke er et kontraktsbrudd.
Var bare en kjip beskjed å få når jeg (og sikkert alle andre) håper på levering snart! -helst imorgen ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA