Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: VL på mandag 07. mars 2016, klokken 20:13
Ser nå at de har kommet med ny info.. "Your estimated delivery date is 29. mars 2016 - 12. april 2016".. Skal ha den utlevert i Bergen... Dette var litt kjedelig da. ??? :(

Vi har fått samme intervall for utlevering - i Trondheim.

Snakket med Ren Bil Trondheim, som klargjør bilene for Tesla, og oppfattet dem dithen at Tesla jobber hardt for å få transportert biler fort nok ut til Teslasentrene. For min del gjør det ikke noe at det tar noen dager ekstra å få bilen så lenge den blir gått ordentlig over før jeg får den.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Nesquik

Fikk også final invoice i går med forventet levering på langfredag.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

ØGG

Sitat fra: ØGG på søndag 06. mars 2016, klokken 13:27
Sitat fra: RedJaro på søndag 06. mars 2016, klokken 11:02
ØGG: Hva mener du med feil lastet i Long Beach? Våre biler skal vel videre til Bremerhaven, og så med UECC Arabian Breeze til Drammen? De kan bli lastet om bord allerede nå, men tror det skjer i Bremerhaven.  ???

Feillastingen var med henvisning til alle Toyotaene på kaien  ;)

Etter hva jeg ser av siste Schedule stopper ikke Arabian Breeze i Bremerhaven på denne turen http://www.uecc.com/Portals/0/Content_SailingSchedule/schedule.pdf

Raskeste vei til Drammen blir derfor via Zeebrugge, alternativt Bremerhaven men da med Autoprestige som ankommer drammen en dag senere :(

Iht siste versjon av Schedule for Aribian Breeze går den både innom Zeebrugge og Bremerhaven og er fortsatt i Drammen søndag 13.3, så da er det vel bare å rigge seg til med telt, sovepose, appelsiner og påskegodt på kaia i Drammen  8)

RedJaro

ØGG:
Det minste du kan gjøre for oss som ikke er så heldig å bo i nærheten av Drammen, (aldri sagt av noen før!) er å dra ned på kaia og ta noen bilder for oss. Tarago er snart fremme i Bremerhaven!
DS ringte og informerte meg om levering i dag. Kunne få den 26., men er bortreist.
Blir ny bil 29. mars. GLEDER MEG!
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

VL

RedJaro: Du fikk altså tilbud om levering den 26 i Trondheim? Da er det altså lov å håpe på levering innen månedskifte i Bergen også da? ;D .Ble litt deppet når jeg så ny estimert leveringsdato i går, mellom 29 og 14 april........  :'(

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

VL: Jeg har estimert dato 23 mars - 6 april.
Fikk tilbud om 26. mars, men er på Tenerife. Ble derfor enig om 29. mars.
Vet ikke om man kan få før estimert dato. Lykke til!
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

ØGG

Sitat fra: RedJaro på tirsdag 08. mars 2016, klokken 19:23
ØGG:
Det minste du kan gjøre for oss som ikke er så heldig å bo i nærheten av Drammen, (aldri sagt av noen før!) er å dra ned på kaia og ta noen bilder for oss. Tarago er snart fremme i Bremerhaven!
DS ringte og informerte meg om levering i dag. Kunne få den 26., men er bortreist.
Blir ny bil 29. mars. GLEDER MEG!
Haha, innrømmer ikke nærhet til Drammen, en time hver vei kunne jeg nok klart hadde det ikke vært for at jeg har en langhelg i Spania som jeg nok ikke vil ofre.

Begynner å skjønne hvordan ungene har det når det nærmer seg Jul, selv om julaften enn så lenge er et bevegelig mål. Bare å glede seg videre :-)

RedJaro

Arabian Breeze er på vei fra Zeebrugge til Bremerhaven.
Kommer til Drammen 13. mars.
Når får man registreringsnummer og vognkort?
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Øyvind.h

Sitat fra: RedJaro på fredag 11. mars 2016, klokken 10:12
Arabian Breeze er på vei fra Zeebrugge til Bremerhaven.
Kommer til Drammen 13. mars.
Når får man registreringsnummer og vognkort?

Vil vel kanskje tro bilene må ankomme Norge og tolldeklareres i hvert fall, uten at jeg kjenner nøyaktig prosess.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dulle76

Fått beksjed fra DS i dag at forsikringen på bilen må settes aktiv fra 18.03.2016. Det vil vel si at både registreringsnummer, vognkort og NY BIL nærmer seg :) ;) :D ;D 
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Li-Ion

Sitat fra: Dulle76 på fredag 11. mars 2016, klokken 12:09
Fått beksjed fra DS i dag at forsikringen på bilen må settes aktiv fra 18.03.2016. Det vil vel si at både registreringsnummer, vognkort og NY BIL nærmer seg :) ;) :D ;D
Hvor skal du hente bil...?
Be afraid...

Dulle76

Sitat fra: Li-Ion på fredag 11. mars 2016, klokken 15:03
Sitat fra: Dulle76 på fredag 11. mars 2016, klokken 12:09
Fått beksjed fra DS i dag at forsikringen på bilen må settes aktiv fra 18.03.2016. Det vil vel si at både registreringsnummer, vognkort og NY BIL nærmer seg :) ;) :D ;D
Hvor skal du hente bil...?
Hentes i Drammen..
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

MrBacardi

Sitat fra: RedJaro på fredag 11. mars 2016, klokken 10:12
Når får man registreringsnummer og vognkort?

Er vel litt forskjellig, min ble registrert hos vegvesenet samme dag som jeg hentet den. Fikk bilen utlevert med midlertidig vognkort.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Li-Ion

Har vært mye snakk om Arabian Breeze og at våre biler skal med denne.... Jeg la merke til at Autoprogress nå nettopp kastet loss fra Bremerhaven med kurs for Drammen....ankomst i morgen den 12.3.... tipper at denne har spennende last ombord... :-)
Be afraid...

RedJaro

Snakket med RenBil Trondheim i dag.
De forventer opp mot 40 Teslaer om kort tid. Ikke 18 som tidligere sagt. Tydeligvis litt varierende informasjon fra Tesla Trondheim. Har avtalt ett lite besøk neste uke. Lenge til 29. mars.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA