Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

ØGG

Sitat fra: Dulle76 på lørdag 05. mars 2016, klokken 08:49
Sitat fra: VL på lørdag 05. mars 2016, klokken 08:23
Sitat fra: Dulle76 på lørdag 05. mars 2016, klokken 08:10
Fant Final Invoice i MyTesla i dag, med estimert levering 21.03.2016.... Det nærmer seg...... :)  :D

Noen som er heldig! Vet du hvilke båt din er/var på? Og hvor skal du hente den?  :)
Den er ombord i Tarago, hentes i Drammen...

VL

Sitat fra: ØGG på søndag 06. mars 2016, klokken 09:01
Tarago vel i havn i Zeebrugge. "Live" visning tilsier at bilene er ferdig losset, men ser ut som de lastet feil i California  ::)

Hehe, får ikke håpe det er en slik bil jeg skal hente om noen uker...... Noen som vet hvilke båt bilene er/skal på nå og har link til å følge den? **Spennende**... ::)

Rht64: Gratulerer så mye! Nyt tiden fremover ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

ØGG: Hva mener du med feil lastet i Long Beach? Våre biler skal vel videre til Bremerhaven, og så med UECC Arabian Breeze til Drammen? De kan bli lastet om bord allerede nå, men tror det skjer i Bremerhaven.  ???

Rht64: Legg ut dine første timer, under "Mine første timer i min egen Model S".  :D
Gratulerer!

Samboeren min spurte sarkastisk om jeg ønsket å reise ned til Drammen og se bilen bli lastet på toget til Trondheim. Hun skulle bare visst hvor nærme sannheten det er.  ;)
Som sagt: Tesla eiere er ikke som andre bil eiere.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

RedJaro

Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

VL

RedJaro: Takk for link  :).... Så bilene blir nå stående noen dager i Zeebrugge eller blir de sendt på bil til Bremerhaven? Tungvindt i så fall... Skulle fått de rett på båt og til Drammen!!!  ;D :) :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

VL: Jeg vet ikke. Har bare hørt at bilene vanligvis sendes til Bremerhaven, så til Drammen.
Det er samme båt, så har ingen betydning denne gangen.  :D
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

ØGG

Sitat fra: RedJaro på søndag 06. mars 2016, klokken 11:02
ØGG: Hva mener du med feil lastet i Long Beach? Våre biler skal vel videre til Bremerhaven, og så med UECC Arabian Breeze til Drammen? De kan bli lastet om bord allerede nå, men tror det skjer i Bremerhaven.  ???

Feillastingen var med henvisning til alle Toyotaene på kaien  ;)

Etter hva jeg ser av siste Schedule stopper ikke Arabian Breeze i Bremerhaven på denne turen http://www.uecc.com/Portals/0/Content_SailingSchedule/schedule.pdf

Raskeste vei til Drammen blir derfor via Zeebrugge, alternativt Bremerhaven men da med Autoprestige som ankommer drammen en dag senere :(

RedJaro

Min feil ØGG Du har helt rett.
Da tror jeg bilene blir med til Bremerhaven og sendes med Autoprestige. Bedre logistikk.
Hvis dere hører med de som klargjører biler for Tesla i Drammen, så får dere vite hvor mange de forventer og når disse vil være klare.

https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:299723/mmsi:255801580/vessel:AUTOPRESTIGE
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Hypno

Bestillt i November, bygget tidlig Januar. Har tidligere hatt Levering slutten av mars-tidlig April.
Status har i dag endret seg til 29.3-12.4.
Bilen blir hentet i Bergen.

Stemmer nok informasjonen med alt som har tidligere blitt skrevet på Forum.

hmre

Sitat fra: Dulle76 på fredag 04. mars 2016, klokken 09:59

Sjelden at jeg går og gleder meg til å få en regning på hundreder av tusen kroner...men det gjør jeg nå...

Skriver under på det! Blir irritert fordi fakturaen ikke kommer snart, hehe.

Rht64: Morsomt/interessant å lese, grattis med bil! :) Får det til å klø ekstra i fingrene (og høyrefoten) her!

Mytesla har oppdatert seg igjen her: "Your estimated delivery date is 24. mars 2016 - 07. april 2016."
Utlevering i Drammen. Fortsatt håp om ny bil til påske! :)
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

Øyvind.h

Spørs vel om de har åpent påskeaften?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dulle76

I flg ds'n min har de ikke utlevering på lørdager... ::)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

VL

Ser nå at de har kommet med ny info.. "Your estimated delivery date is 29. mars 2016 - 12. april 2016".. Skal ha den utlevert i Bergen... Dette var litt kjedelig da. ??? :(
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

hmre

For svarte, her går det i surr. Kan jeg skylde på ammetåka til frua?  ::)

Men æsj, da blir det vel dieselklakking i påska ser det ut til  >:(
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

ØGG

Final Invoice nå på MyTesla. Utlevering i Drammen på langfredag... Satser på noen dagers forskyvning i min favør ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA