Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

VL

Du kan nok banne på at bilen din blir klar da ja... Sånn er det alltid!  ;D  :o .... 7.5 kW er jo helt greit, men man vil jo alltid ha mest mulig så klart!

Lykke til selv! Håper den innfrir forventningene  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

FU73

fikk vognkortet i posten i dag. Hyggelig post ;D
så nå er det nedtelling. Om 15 timer så står jeg å ser på egen 70D.  8)
2016 Model S 70D

VL

FU73: Veldig misunnelig må jeg få si! Nyt det  ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

Leveringsinformasjon Tesla Trondheim.
Tarago nærmer seg Europa nå. Zeebrugge 6. mars.
Ren Bil forventer 18 biler ved neste levering.
Alle disse skal være klare hos Ren Bil før 23. mars.
Noen vil da få bilen før påske, men ikke mange.  :o
Til dere som har fått bil. Legg ut erfaring på "mine første timer".
Hjelper oss som forsatt venter. Artig å lese alle gode opplevelsene. ;)
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

hmre

Sitat fra: FU73 på onsdag 02. mars 2016, klokken 21:27
fikk vognkortet i posten i dag. Hyggelig post ;D
så nå er det nedtelling. Om 15 timer så står jeg å ser på egen 70D.  8)

Gi oss gjerne en tilbakemelding på hvordan det har gått!  :D Fått 4G f.eks?

Nå har dette dukket opp på MyTesla: Your estimated delivery date is Mars - Early April.
Får vel bare smøre seg med den tålmodigheten man ikke har...
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

Lein

Min er også på Zarago. Jeg har utlevering i Drammen.
den kommer til drammen 13/3. er det mulig å få den levert uken etter?
er det noen som har erfaringer på hvor raskt man kan få den utlevert?
P85 2013-2015
70D 2016-idag

FU73

Sitat fra: hmre på torsdag 03. mars 2016, klokken 17:30
Sitat fra: FU73 på onsdag 02. mars 2016, klokken 21:27
fikk vognkortet i posten i dag. Hyggelig post ;D
så nå er det nedtelling. Om 15 timer så står jeg å ser på egen 70D.  8)

Gi oss gjerne en tilbakemelding på hvordan det har gått!  :D Fått 4G f.eks?

Nå har dette dukket opp på MyTesla: Your estimated delivery date is Mars - Early April.
Får vel bare smøre seg med den tålmodigheten man ikke har...

Er lykkelig eier av 70D nå ja. og alt gikk strålende. tenkte jeg skulle skrive litt om det under "mine første timer"
har forresten fått 4G ja, og oppgraderte felger på ett hjulsett med i prisen faktisk. altså fra std 19" til 19" cyclone felger. ble ikke lei meg for det akkurat. ;D
2016 Model S 70D

Dulle76

Sitat fra: FU73 på torsdag 03. mars 2016, klokken 21:20
Er lykkelig eier av 70D nå ja. og alt gikk strålende. tenkte jeg skulle skrive litt om det under "mine første timer"
har forresten fått 4G ja, og oppgraderte felger på ett hjulsett med i prisen faktisk. altså fra std 19" til 19" cyclone felger. ble ikke lei meg for det akkurat. ;D
Bare pittelitt misunnelig........Grattis FU73! Heldiggris!! :)
Sjelden at jeg går og gleder meg til å få en regning på hundreder av tusen kroner...men det gjør jeg nå... Kan ikke fatte at det skal ta sååå lang tid for en båt å komme seg over Atlanteren....  :o  :P

Noen som vet hvilken båt bilene blir shippet med til Drammen etter de er losset fra Tarago?
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister


RedJaro

Ja, Tarago er på vei inn i den Engelske kanal!  ;D ;D ;D

Her er trolig videre forsendelse:
UECC Arabian Breeze
Zeebrugge 10/3 (Tarago kommer dit 6/3)
Bremerhaven 11/3 (Tarago kommer dit 8/3)
Drammen 13/3

Noen som vet hvordan de sendes fra Drammen til Trondheim?  :o
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

RAW

Bilene til Trondheim sendes med tog. Spent på om det blir utlevering før påske! Tviler men håper!
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Dulle76

Fant Final Invoice i MyTesla i dag, med estimert levering 21.03.2016.... Det nærmer seg...... :)  :D
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

VL

Sitat fra: Dulle76 på lørdag 05. mars 2016, klokken 08:10
Fant Final Invoice i MyTesla i dag, med estimert levering 21.03.2016.... Det nærmer seg...... :)  :D

Noen som er heldig! Vet du hvilke båt din er/var på? Og hvor skal du hente den?  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Dulle76

Sitat fra: VL på lørdag 05. mars 2016, klokken 08:23
Sitat fra: Dulle76 på lørdag 05. mars 2016, klokken 08:10
Fant Final Invoice i MyTesla i dag, med estimert levering 21.03.2016.... Det nærmer seg...... :)  :D

Noen som er heldig! Vet du hvilke båt din er/var på? Og hvor skal du hente den?  :)
Den er ombord i Tarago, hentes i Drammen...
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Rht64

Utlevert 1. mars - en dag etter estimatet på "final invoice". Har fra starten av hatt "februar - tidlig mars" som estimat, så det stemte greit.
Betaling: Ble født en halvtime for sent, og har nok aldri klart å ta det igjen, så betaling gikk inn dagen før henting av bilen - Tesla ønsker betalingen 3-4 dager før. Brukte DnB's "straks betaling", sendte betalingsbekreftelsen på epost, og fikk "thumbs up" fra DS.
Tidligere post har snakket om "Tesla modus" når man henter bilen, lykkerusen medfører at man glemmer å være LITT kritisk når man står i kjelleren i Drammen og går gjennom bilen. Brukte all viljestyrke :o, og fokuserte på å ta en runde rundt bilen mens mor satt i bilen og fikk orientering (jeg har jo lest instruksjonsboka fra perm til per to ganger...), bl a en liten lakkboks-urenhet (eller noe sånt) rett ved siden av glass-taket som DS tok bilde av og noterte ned, samt dårlig justering av en bakdør, slik at krom'en ikke går i linje fra dør til karosseri, samme på panser. Tar dette opp ved neste besøk hos Tesla, men da er det dokumentert. Det er dumt å komme hjem og finne sånne ting. Støvkornet under lakken vet jeg ikke hva har av praktisk betydning og hva som må gjøres for å rette opp, tar gjerne imot råd her på forumet.
Hører jo med til historien at vi har Leaf som nr 2. bil - beLEAF'ers... Tirsdagen var kald og rå og det var snaut med strøm til å nå fram til Drammen. Mor kjørte nedover med pledd på låra, klima av, glipe i vinduet på førerdøra for at det ikke skulle dogge så innmari - ja kjent stil ::). ALDRI MER!!! Det er HELT RÅTT å guffe på uten tanke på strømforbruket - første dagene lå snittforbruket på nesten 400W/km ;D forbrukskurven så ut som en ubestigelig fjellkjede - og selv det gir 20 mil rekkevidde.
Og dagen etter mottak (ha-le-lu-ja brother!!) SNØDDE DET!! Aldri vært så glad for å se et tjukt lag av kram tung snø som er et h..... å måke vekk. Klima på fra app, var varm på utrolige 5 minutter, og skyvet, følelsen av at alle 4 hjul gravde seg framover i snøen og ga en utrolig kontroll - gikk som på skinner. Det er umulig å tenke at en bakhjulsdreven bil vil gi i nærheten av samme kjøreopplevelsen. Og ESP'en er akkurat så passe magisk korrigerende at den tillater at hekken kommer AKKURAT nok til at det er morsomt men ikke skummelt  ;).
Lang post dette og den er ikke halvparten så lang som den burde vært  ;). Håper det ligger glimt av nyttig informasjon til dere andre som også snart står småskjelvende i kjeller'n i Drammen eller et annet sted og skal ta i mot smykket. Burde være alle forunt å kjenne på "hæsjtægg DEN følelsen". Det er akkurat så kult som man tenker!
Lykke til, men husk å være sunt kritiske, det er bare mennesker som har tatt kvalitetskontroll på kjøretøyet deres.
Leveranse 26 feb - 11 mars, Drammen.
Venter spent på 85D 5-seter sort metallic. Standard lyd og fjæring, ellers krysset vi av på det meste :).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA